İrtibat bürosunda çalışanlar gelir vergisi vermek zorunda mı?

Üyelik
25 Nis 2012
Mesajlar
1
Konum
ankara
Merhaba,
İrtibat bürosunda çalışan kişi;
1.Ücretleri yurt dışındaki ana şirket tarafından karşılanıyor ve döviz olarak alıyor.
2.Büro için çeşitli masraflar yapıyor kendi adına ama bu masraflar maaşı ile birlikte yurt dışından gönderilen para ile karşılanıyor.
3.SSK primlerini de kendisi ödüyor ve tabi bu tutarda yurt dışından karşılanıyor.
Bu personelin gelir vergisi verme gibi bir durumu olur mu?
 
Ynt: İrtibat bürosunda çalışanlar gelir vergisi vermek zorunda mı?

Gelir Vergisi Kanunu madde 23/14 te şöyle bir istisna var

"14. (4962 sayılı Kanunun 5' inci maddesiyle eklenen bent Yürürlük; 01.06.2003 tarihinden geçerli olmak üzere 07.08.2003)Kanunî ve iş merkezi Türkiye'de bulunmayan dar mükellefiyete tâbi işverenlerin yanında çalışan hizmet erbabına, işverenin Türkiye dışında elde ettiği kazançları üzerinden döviz olarak ödediği ücretler"

Sizin verdiğiniz bilgilere göre tüm şartlar sağlanmış, bu nedenle elde edilen ücret GVK md.23/14 uyarınca gelir vergisinden müstesnadır.
 

Benzer konular

Üst