İş Kazasını Bildirmeyen İşveren Ne İle Karşılaşacak?

  • Konbuyu başlatan nane
  • Başlangıç tarihi
N

nane

Ziyaretçi
[size=10pt]09.12.2008 Erdal AYDIN

İşveren iş kazası geçiren SSK'lı personelinin durumunu bulunduğu yerdeki kolluk kuvvetlerine derhal bildirmesi gerekir. Sosyal Güvenlik Kurumu'na ise kazadan sonraki 3 iş günü içinde bildirme mecburiyeti vardır. İşveren, iş kazasını ve meslek hastalığını bildirge ile e-sigorta yoluyla haberdar edebileceği gibi doğrudan ya da posta yoluyla ilgili ünitelere de gönderebilecek.
Eğer adi posta veya kargo ile bildirim yapma yolunu seçerseniz SGK kayıtlarına intikal tarihi taahhütlü veya iadeli taahhütlü veya acele posta ile yapılan bildirimlerde de postaya veriliş tarihi esas alınacak.

Eğer iş kazasını bildirmezseniz?
İşveren olarak iş kazasını süresi içinde Sosyal Güvenlik Kurumu'na bildirmezseniz yaptırımla karşı karşıya kalacaksınız.
Bu durumda bildirim tarihine kadar geçen süreye ilişkin sigortalıya ödenecek geçici iş göremezlik ödeneği işverenden tahsil edilecek.
İş kazasının meydana gelmesinde bir kusurunuz olmasa bile süresi içinde bildirimde bulunmamanız durumunda sözkonusu giderler size rücu edilebilecek.
Bizden uyarması!
 
Ynt: İş Kazasını Bildirmeyen İşveren Ne İle Karşılaşacak?

Arkadaşlar merhaba,
03.04.09 tarihinde iş kazası geçirmiş bi çalışanımız var adama 18.05.09 tarihinde çalışır raporu veriliyor ve kendsi aynı gün istifa edyor.
Bölge çalışma müdürlüğüne süresi içinde iş kazası bildirildi fakat ssk ya bildirilmedi.Sigortalıya ssk müdürlüğünden istrahat parası bugün itibariyle hala ödenmedi.Şİmdi bu durumda ne yapmam gerekiyor?
Çok acil yardım ederseniz sevinirim.
 
Üst