fonradar

İş Sağlığı ve Güvenliği Kan. Göre Onaylı Defter,Sağlık Kayıt.Saklanması,Yeni İşverene Verilmesi

ferhat

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
6 Haz 2005
Mesajlar
7,569
Konum
İSTANBUL
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNUNA GÖRE ONAYLI DEFTER,SAĞLIK KAYITLARININ SAKLANMASI,YENİ İŞVERENE VERİLMESİ
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu yavaş yavaş çalışma hayatına girmeye başladı.
Onaylı Defter işverenler için tutulması zorunlu defter haline gelmiştir.
Onaylı Defter Nedir?
İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı, seri numaralı ve sayfaları bir asıl iki kopyalı şekilde düzenlenmiş her işyeri için tek olan defteri ifade eder.
O halde onaylı defter de işyeri hekimi,iş güvenliği uzmanının o işyeri ile ilgili iş sağlığı,güvenliği adına yapmış oldukları bulgular yer aldığı gibi,hataları ortadan kaldırma adına bulguları düzeltici,önleyici tedbirleri içeren tavsiyelerde yer alacaktır.
Seri numaralı olacaktır.Asıl ve kopya(otokopili) olması gerekecektir.
Bu defter işverenin iş sağlığı ve güvenliği adına o işyeri için aynası olacaktır.
Onay Makamı Kimdir?
Bu defterleri onaylatılması gerekmektedir.
Halk deyimi ile bakkal defteri gibi kullanılmayacaktır.
Resmi defter niteliğinde olduğu için onaylanması gerekiyor.
Üç aşamada onaylatabilirsiniz.
Onaylı defter işyerinin bağlı bulunduğu ;
Ø Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri,
Ø İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü,
Ø Noterce her sayfası mühürlenmek suretiyle onaylanır.
İmzalanması İşverene Tebliğ Edilmiş Olunur:
Onaylı defter yapılan tespitlere göre;
Ø İş güvenliği uzmanı,
Ø İşyeri hekimi ile işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır.
Ø Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır.
İş Müfettişleri Bu Defteri Denetimlerde İsteyecektir:
Ø Onaylı defterin asıl sureti işveren,
Ø Kopya suretleri ise iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi tarafından saklanır.
Ø Defterin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren sorumludur.
Ø Teftişe yetkili iş müfettişlerinin her istediğinde işveren onaylı defteri göstermek zorundadır.
Çalışanların Sağlık Verilerini 15 Yıl Saklamak Gerekiyor:
İşyerinde yürütülen iş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerine ilişkin her türlü kaydı .İşten ayrılma tarihinden itibaren en az 15 yıl süreyle çalışanların kişisel sağlık dosyalarını saklar.
İstenilmesi Halinde Yeni İşverene Örneğini Onaylayarak 1 Ay İçinde Gönderir:
Çalışanın işyerinden ayrılarak başka bir işyerinde çalışmaya başlaması halinde, yeni işveren çalışanın kişisel sağlık dosyasını yazılı olarak talep eder, önceki işveren dosyanın bir örneğini onaylayarak bir ay içerisinde gönderir.

İdari Para Cezası Var Mı?
MADDE 30
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çeşitli yönetmelikler
30
26/1-n
İşverenin; 30 uncu maddeye istinaden iş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili olarak çıkarılan yönetmeliklerde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmemesi
Uyulmayan her hüküm için tespit edildiği tarihten itibaren aylık olarak 1.078 TL


Her tespit aylık olarak İPC uygulanıyor.

Kaynak: VEDAT İLKİ
 
Sn.Ferhat,
Hayırlı günler.

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile İş Hekimi ve İş güvenliği Uzmanı tarafından işlem yapılacak tespit ve tavsiyeler deftere yazılacak.
Biz işverenler ! (Eleman çalıştıran Meslek Mensubu da işverendir.)mademki İş sağlığı ile ilgili olarak İş hekimi çalıştıracağız SSK primi ödemek için sebebimiz nedir? En azından Sağlık ile ilgili prim ödemeyelim.
Biz işverenler, mademki iş güvenliğinden sorumluyuz. SSK priminin ilgili primi ni de ödemeyelim.
Kısaca Bürokrasi böyle istedi demekle bu işler hallolmuyor.
İş Müfettişi gelecek, işverenin parasını verdiği İşyeri hekimi İşçi sağlığı ile sorumlu olacak ama Denetimde ve cezada sorumlu işveren olacak.
Vay be !
İş Müfettişi gelecek, işverenin parasını verdiği İş güvenliği uzmanı varken: denetimde ve cezada
Sorumlu işveren olacak.
Buna da vay be !
Birde defter tutulacak ,
Kim sorumlu işveren.
İşveren, İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili olarak SSK primi ödediğine göre :
*SGK işçi sağlığı ile ilgili her tür öngörüyü ve tedbiri işyeri bazında görevlileri vasıtasıyla alsın ve sorumlu olsun ve hatta denetiminide İş Müfettişlerine versin.
*Çalışma ve İş İl Müdürlükleride iş güvenliği ile ilgili öngörüyü ve tedbiri işyeri bazında görevlileri vasıtasıyla alsın ve sorumlu olsun ve hatta denetiminide İş Müfettişlerine versin.
Kısaca İlgili Birimlerin artık sahaya inip ellerini taşın altına koyma zamanı gelmedimi.
Servis eden hizmet zihniyetinden vaz mı geçiliyor.
Bu istemde yanlış olan varsa hatırlatalım.
Bakınız bu konu daha çok su kaldırır.
Yapılmak istenen de kötü husus arayamayız. İşverene yükleme yönteminde hata vardır. İşveren Helaliyle para kazansın Devletimize vergi ödesin yeter anlayışında olmalıyız.
Bunun dışında işvereni taşıyamayacağı yüklerle baş başa koymak sonu önceden tahmin edeceğimiz sıkıntıları getirir.
Yöneticilerimizin asli amacı ceza değil hizmettir. Bu hizmeti sağlamak için Devletin birimleri vardır.
Fakat nedense hep masanın ötesinde oturup ,işverenleri cezaya muhatap ederek çözüm üretmenin peşinde olmaktan vazgeçilmelidir.
Cezayı değil hizmeti esas almak gerekir.
Buna güzel bir örnekle konuyu toparlayalım.
“SMYB ile ilgili kod listesinde bulunan bir firmanın halen faaliyette bulunması, bundan alış yapanın cezayı kabullenmekten başka çaresini olmaması fakat bu işletmenin faaliyette olmasından dolayı sorumlunun bulunmaması”
Bakınız arkadaşlar bizde işvereniz.
Haramı olan varsa bir şey demem. Bunu sorgulama makamı değilim.
Biz daha Muhasebe Ücretlerini Tahsil edemediğimiz, Almadığımız ücretin (Tahakkuk esası)KDV sini cepten ödediğimiz noktada Çalışanlarımızın SSK sını ödeyemez iken İş sağlığı, İşgüvenliği ile getirilen ve uygulanması istenenleri yapmak durumundayız.
Biz bu yükü taşıyacak durumda olmalıyız.
Fakat değiliz.
Olduğumuz anda taşımaktanda kaçınmayız.
 
Sayın yüksekkaya


Haklısınız.Bende sizinle aynı duyguları paylaşıyorum .Ben yazdım.Elçiye zeval olmaz.:)
 
Üst