İş Yeri Naklinde Yazar Kasa Levhası Durumu

Üyelik
20 Eyl 2007
Mesajlar
11
Öncelikle Selamlar ,
Arkadaşlar farklı bir ilde şubesi bulunan şahıs işletmesi merkez adresindeki işyerini şube işyerine devir ediyor.Merkezdeki yazar kasasını da şubeye naklediyor.
Yazar kasadaki değişiklik sadece adres ve vergi dairesi bilgisi olacak
Merkezde kullandığı yazar kasanın ( Ö.K.C. ) Levhasının durumu ne olacak ?
1 - Merkezdeki Vergi dairesine iade edilecek.
2 - Şube adresine asılacak. ( vergi dairesi ve adres kısmında düzeltme yapılıp paraflanarak )
veya başka bi şıkkı var ise nasıl olacak ?
şimdiden herkese teşekkürler.
İyi Çalışmalar.
 
Ynt: İş Yeri Naklinde Yazar Kasa Levhası Durumu

Arkadaşlar bu konuda bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.
 
Ynt: İş Yeri Naklinde Yazar Kasa Levhası Durumu

Merhabalar, anladığım kadarı ile Merkez ve şubesi olan bir işletme Merkezini kapatıp Şube de Merkez olarak faaliyetine devam etmek istiyor. Tam anlamıyla karşılaşmadım ama, öncelikle Merkez de kullanmış olduğunuz yazar kasa için serviste Tesbit tutanağı yaptırın. (En son kesilen fiş, Kümülatif satış, kümülatif kdv vs.) şube de de hali hazırda yazar kasa kullanılıyordur, siz merkezdeki ikinci yazar kasayı da kullanmak istiyorsunuz. Vergi dairesinden kullanmak için öncelikle izin yazısı alıp yeni Ödeme Kaydedici Cihaz Levhası çıkartmanız ve öyle kullanmanız gerekir diye düşünüyorum. Çünku Yazar Kasanın hangi adresde kullanılacağını Vergi Dairesine bildirmek lazım. Eski Ödeme Kaydedici cihaz levhasını vergi dairesi alır. Yenisini size verir. Ama kullanmak için izin yazısı almadan kullanmayın derim. Yanıldığım yada yanlış anladığım bir konu varsa yazarsanız memnun olurum. Vergi Levhası şube yazan yer var ise paraflayıp Merkez yazmanız yada üzerini çizmeniz yeterli olur kanaatindeyim.
 
Ynt: İş Yeri Naklinde Yazar Kasa Levhası Durumu

Selamlar ,
Sayın Yeniyurt öncelikle ilginize Teşekkürler .
1 - Şube İşyeri henüz yeni açıldığı için şube adresinde yazar kasası yok idi ,
2 - Merkez adres Vergi dairesi mükellefe nakil tutanağı düzenlemiş olup bu tutanakta yazar kasa kullanıldığı ve yazar kasanın sicil numarasınında bilgisi bulunmaktadır.
Bu durumda yeni bir yazar kasa alma durumu söz konusu değil şahsın kendi faal durumdaki yazar kasasını merkez adresi kapandığı için şube adresi otomatikman merkez adrese dönüşmüş oluyor.Vergi dairesi nakil tutanağında mükellefe ait bütün bilgileri şube vergi dairesine bildiriyor.
Yazar kasanın beyninin değişmesi gibi bir durumda söz konusu değil sadece yazar kasa fişindeki adres ve vergi dairesi kısmında değişiklik olacak.Durum tam olarak bu. İlgilenen arkadaşlara şimdiden Teşekkürler.

İyi Çalışmalar.
 
Üst