İşsizlik Parası

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan emek73
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyelik
6 Eki 2006
Mesajlar
56
merhabalar
işten 27-11-2008 tarihinde çıkan bir işçimiz var. işyerinin işkurdan dosya numarası olmadığı için yeni numara aldık işyeri onay numarasınıda 12-12-2008 tarihinde aldık. fakat İAB formunu tatil diye bu gün 15-12-2008 tarihinde gönderdik. İşveren ve işçi açısından nasıl bir sornunla karşılaşırız. işverene idari para cezası gelirmi. İşçininde işsizlik parası ile ligili ne gibi bir sorunu olur.
 
Ynt: İşsizlik Parası

Arkadaşlar bu konuda fikri olan ve ya bu durumla karşılaşan kimse yokmu.
 
Ynt: İşsizlik Parası

işveren iab formunu 15 gün içerisinde kuruma vermekle yükümlüdür. 15 günlük süreyi geçirmemişsiniz(arada resmi tatil var). bir ceza ile karşılaşmazsınız. işçide bir problemle karşılaşmaz.
 
Ynt: İşsizlik Parası

bende sizin gibi düşündüğüm için 15-12-2008 de gönderdim fakat 12-12-2008 tarihinde 15 günlük süre dolduğu ve cuma günüde resmi değil idari tatilmiş...bundan kaynaklı işkur idari para cezası kesiceğini söylüyor. sizlerinde bu konuda görüşünü almak istedim.
 
Ynt: İşsizlik Parası

Doğru söylemişler. Bayram arasına rast gelen iş günleri kamu çalışanları için idari izin olarak ilan edilebiliyor. Bu günlerde işlerin aksamayacağı kadarı çalışır. (Genelde büyük çoğunluğu tatil yapar.) İdari izin günleri süre uzatmaz.
 
Ynt: İşsizlik Parası

yani şimdi bin ytl cezayı yedik öylemi bunu bir kaçarı yok sanırım.......
 
Ynt: İşsizlik Parası

ben yine anlamış değilim :(
kasım ayından 3 gün
aralık ayından 8-9-10-11 bayram tatilini düşersek 11 gün
27/11-15/12 arası 14 gün yapmaz mı bu durumda ?
 
Ynt: İşsizlik Parası

hayır hesaplarken bayram tatili düşülmez çıkış tarihinden itibaren 15 gün eğer 15. gün resmi tatile denk geliyor ise resmi tatilden sonraki ilk gün olur. benim hatam cuma gününü resmi tatil zannetmem oldu.
 
Ynt: İşsizlik Parası

Arkadaşlar bu konuya çok paralel bende bir şey sormak istiyorum.
Aynı tarihlerle ilgili bende de şöyle bir sorun var.İşçi 27.11.2008 de işveren tarafından çıkarıldı. İnternetten işten ayrılış bildirgesi onaylandı,ek:2 çıkış bildirimi çalışam bakanlığına verildi.Sadece e-bildirge onaylanmadı.İşsizlik parasından bahsedilmediği için işkur bildirimi yapılmadı. Bugün "işsizlik parası alabilir miyim?" şeklinde teklif/soru geldi.Bende işkur açısından 15 günlük süreyi geçirdiğimiz için böyle bir hakkının olamayacağını söyledim.Fakat aklıma şöyle bir varyasyon geldi -ki işveren bunu kabul eder- İşçiyi 12.ayda tekrar işe alsak,bir aylık primini gösterip bir ay sonra yine işveren tarafından çıkışını versek ve işkura müracaat etsek.Bu şekilde işsizlik talebinde bulunabilir mi?İşsizlik parası için gerekli şartları sağlıyoruz.Bu konuda yorumlarınızı rica ediyorum veya başka bir yönteme de açığım :) Şimdiden teşekkür ederim.saygılar
Not: Tazminat olayı tamamen konu dışıdır.
 
Ynt: İşsizlik Parası

İşveren kabul ediyorsa, çalışan da işssizlik için gereken süreleri tamamladı ise, bence sorun yoktur. Giriş yapın , sonra İAB düzenleyerek çıkış verin, müracaat etsin.
 
Ynt: İşsizlik Parası

Yapabilirsiniz de kendinizi riske atarsınız. Sorunuzda işv. çıkardı diyorsunuz ama iab vermiyorsunuz. Çalışan ben 11 ayda çıkmadım diye şikayette bulunursa ne olacak? Bence Ek-2 için sehven bildirim yolandı diye dilekçe verin. Bordro ve e-bildirgede 11.ayda çıkmamış gibi işlem yapın. iab süresini göz önüne alarak 12. ayda çıkış işlemlerini yapın.
 
Ynt: İşsizlik Parası

Sayın nane ve sayın nguroy öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim.Aslında her ikinizin de söylediği mantıklı.Tekrar giriş çıkış yapmaktansa çalışma bakanlığına sehven çıkış yapıldığını belirtir dilekçe yazmak ve çalışanı 12.ayda çıkarmak en doğrusu gibime geliyor.Kaldı ki gerek işveren ve gerekse çalışan tarafından bu değişikliğin kabul edileceğini tahmin ediyorum.Böyle yapmak daha doğru olacaktır.Tekrar teşekkür eder,iyi çalışmalar dilerim.
 
Ynt: İşsizlik Parası

Aşağısı sakal,yukarısı bıyık.
12.ayın ortası geldi, bu kez çalışan demez mi ben 12.ay için çalıştığım günlere ilişkin ücretimi almadım?
 
Ynt: İşsizlik Parası

keremcem ' Alıntı:
Aşağısı sakal,yukarısı bıyık.
12.ayın ortası geldi, bu kez çalışan demez mi ben 12.ay için çalıştığım günlere ilişkin ücretimi almadım?

İşçi ile işveren arasında bu açıdan bir sorun olmaz.Bizim amacımız işsizlikten yararlanmasını sağlamak.İşçi Ücret beklentisi içinde değil.
 
son bir yılda kesintisiz 9 ay çalışmış fakat bu dokuz ayın son 4 ayı hamilelik nedeniyle raporlu olan bir çalışan işten çıkarılınca.işsizlik parasına hak kazanırmı ve rapor parası aldığı için işsizlik parasından faydalanamazmı?acil cevapları bekliyorum .......teşekkürler......
 
Ynt: İşsizlik Parası

Fakat aklıma şöyle bir varyasyon geldi -ki işveren bunu kabul eder- İşçiyi 12.ayda tekrar işe alsak,bir aylık primini gösterip bir ay sonra yine işveren tarafından çıkışını versek ve işkura müracaat etsek.Bu şekilde işsizlik talebinde bulunabilir mi?İşsizlik parası için gerekli şartları sağlıyoruz
sayın twolf bahsettiğiniz konuda yukarıdaki gibi hareket ederseniz işsizlik parasını işciniz alamayacaktır.Çünkü;işsizlik parası alabilmek için son üç yılda en az 600 günlük çalışma olması ve işcinizin son dört ayı kesintisiz olarak yani 120 gün olarak çalışması gerekiyor siz 27.11.2008 de çıkarmışsınız tekrar aralık/2008 de işe başlattığınızda arada kesinti olacağı açıktır.Bu yüzden işsizlik parası alamaz.SGK e-bildirge sistemi altta açıkladığım duruma izin veriyor ise(gerçi hiç başıma gelmedi yani daha önce hiç denemedim ama)şöyle bir uygulama yapılabilir belki, Kasım/2008 e-bildirge için iptal verin ve tekrar kasım/2008 e-bildirgeyi işciniz sanki işten çıkmamış gibi düzenleyin ve internetten verin.(tabiki SGK size bir idari para cezası kesecektir e-bilgirge aslı daha önce kanuni süresinde verildiğinden dolayı bu sefer iptal e-bildirge süresi içinde verilmediğinden dolayı belgede kayıtlı sigortalı başına hatırladığım kadarıyla asgari ücretin 1/5 i kadar bir İPC kesiyorlar.) daha sonra ek-2 nin sehven düzenlendiğini çalışma bakanlığına bir dilekçe ile bildirin.Bu arada işten çıkış bildirgesini de internetten düzeltebiliyorsunuz.işten çıkış bildirgesinin süresinde verilmemesi ocak/2009 ve önceki dönemler için İPC gerektirmiyordu sadece işci, işten çıkış tarihinden itibaren 10 gün geçtikten sonra sağlık hizmeti alır ise ve bu durum da yapılan masraf işverenden alınıyor idi.Şu anda mecliste görüşülen yeni çıkacak torba yasa ile de 10 gün içinde verilemeyen işten çıkış bildirleri için İPC geliyor.
 
Üst