İstifalı çıkışlarda kıdem ve ihbar tazminatının muhasebeleştirilmesi nasıl olur

Üyelik
26 Eki 2008
Mesajlar
82
Konum
istanbul
arkadaşlar size kafama takılan önemli bir konuda danışmak istedim. Şimdi biz işten çıkardığımız kişilerin istifasını ve diğer evraklara imzalarını alarak. Kıdem ve ihbar tazminatlarınıda eksiksiz olarak kişilere ödüyoruz. Yani Kıdem ve İhbarlarını ödüyoruz. ve SSKya istifalı çıkış olarak bildiriyoruz. Ama ödediğimiz Kıdem-İhbar tazminatlarını ise muhasebeye muhtasara ilave için veriyoruz. Şimdi bir arkadaşımız istifa eden kişiye işveren istese bile kıdem-ihbar ödeyemez dedi. Bu yüzden bu ödenen kıdem-ihbar tazminatını muhasebeleştirirken prim adı altında ücret gibi muhasebeleştireceğini söyledi.
Şimdi size soruyorum asıl olacak iş nedir? Hangimizinki doğrudur. Acil yardımlarınızı rica ederim. Saygılarımla
 
Ynt: İstifalı çıkışlarda kıdem ve ihbar tazminatının muhasebeleştirilmesi nasıl olur

İş kanununda ihbar ve kıdem tazminatının ödenme koşulları açık olarak belirtilmiştir. Bunlar dışında her türlü ödeme işverenin insiyatifi ile yapılabilir. Ancak yıllık kümülatif matraha eklenerek ücret olarak vergilendirilip bordrosu hazırlanarak tabii.
Arkadaşınız haklıdır yani. (basın iş değilse)
 
Üst