Merhabalar,
2004 yılında alınan Binek otoyla ilgili Aks değişimi yapıldı ve tutar demirbaş sınırının üzerinde (12.000 TL+KDV). Amortismana tabi olacağı için Binek oto maliyetine yazacağım. Ancak Binek oto gider kısıtlamasında nasıl bir yol izlenmesi gerekir? Aklıma gelen seçenekler :
1.seçenek : Giderin %70'i olan 8.400 TL'yi 254 hesaba alıp, amortismana tabi tutmak, kalan %30'u direkt KKEG yapmak (KDV de %70'i maliyete, %30'u KKEG)
2.seçenek : KDV dahil tüm maliyeti 254 hesaba alıp, tümü üzerinden amortisman ayırmak (Aracın ilk alınış tarihi Binek oto gider kısıtlaması uygulamasından önce olduğu için böylesi mi daha uygun olur?)
Fikir ve destekleriniz için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar...
2004 yılında alınan Binek otoyla ilgili Aks değişimi yapıldı ve tutar demirbaş sınırının üzerinde (12.000 TL+KDV). Amortismana tabi olacağı için Binek oto maliyetine yazacağım. Ancak Binek oto gider kısıtlamasında nasıl bir yol izlenmesi gerekir? Aklıma gelen seçenekler :
1.seçenek : Giderin %70'i olan 8.400 TL'yi 254 hesaba alıp, amortismana tabi tutmak, kalan %30'u direkt KKEG yapmak (KDV de %70'i maliyete, %30'u KKEG)
2.seçenek : KDV dahil tüm maliyeti 254 hesaba alıp, tümü üzerinden amortisman ayırmak (Aracın ilk alınış tarihi Binek oto gider kısıtlaması uygulamasından önce olduğu için böylesi mi daha uygun olur?)
Fikir ve destekleriniz için şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar...
