Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

ibrahimseckiner

Katkı Sunan Üye
Üyelik
15 Ağu 2009
Mesajlar
100
Konum
DİYARBAKIR
KAMU GÖZETİMİ, MUHASEBE VE DENETİM STANDARTLARI KURUMU?NUN MALİYE BAKANLIĞI İLE İLGİLENDİRİLMESİNE DAİR TEZKERE
26 Kasım 2011 CUMARTESİ Resmî Gazete
Sayı : 28124

KURULUŞLARIN BAĞLI VE İLGİLİ OLDUKLARI BAKANLIKLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ İLE İLGİLİ İŞLEM

T.C.
BAŞBAKANLIK

B.02.0.PPG.0.12-300-02/11349

22 Kasım 2011

CUMHURBAŞKANLIĞI YÜCE KATINA

660 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuş bulunan Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu?nun Maliye Bakanlığı ile ilgilendirilmesini, 27/9/1984 tarihli ve 3046 sayılı Kanuna 3/6/2011 tarihli ve 643 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile eklenen 19/A maddesi uyarınca takdir ve tensiplerinize arz ederim.

Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan

_________

T.C.
CUMHURBAŞKANLIĞI

B.01.0.KKB.01-08/D-2-781

25 Kasım 2011


BAŞBAKANLIĞA

İLGİ : 22/11/2011 tarihli ve B.02.0.PPG.0.12-300-02/11349 sayılı yazınız.

660 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kurulmuş bulunan Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu?nun Maliye Bakanlığı ile ilgilendirilmesi, 27/9/1984 tarihli ve 3046 sayılı Kanunun 19/A maddesi uyarınca uygun görülmüştür.

Bilgilerini rica ederim.

Abdullah GÜL
CUMHURBAŞKANI
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

Arkadaşlar bu tezkere ile Sanayi Bakanlığı bağımsız denetim konusundan çekilmiş mi oluyor?
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

tabi kamu gözetim kurulu teşkilatı maliyenin olcak herşey ona bağlı olacak bakalım nelerle karşılaşılcak bunun alt yapısı varmıydı önceden belli olan işlermi bunlar belli değil, bilgisi olan varsa paylaşırsa iyi olur.Bağımsız denetçilerin takibide maliye bakanlığında allah sonumuzu hayır etsin.
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

SPK kanununda da değişiklik yapılması gündeme geldiğine göre ya spk "denetim" ismini "bağımsız müfettiş" vs gibi değiştirip yoluna devam edecek yada denetim ile ilgili tamamen saf dışı kalacak. Maliye de büyük ihtimal kendi kanunlarına göre düzenlemeler yaptıracaktır.
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

Bagımsız denetim, içeriği ve kapsama alanı nedeni ile Maliye bakanlığının yetki ve sorumluluklarına devredilemez.
Önce buna karşı çıkmak lazım.
Kamu gözetimi muhasebe denetim standartları kurulunun Maliye-Ticaret-sosyal güvenlik ve adalet bakanlığının eşit temsilciler ile temsil edildiği bir üst kurulun denetiminde olması gerekmektedir.Muhasebe sadece vergi'den müteşekkül değildir.Dolayısı ile konu bu kadar hafif ve dar kapsamda alınamaz.Sadece vergi ile ilişkilendirilecek bir denetim ise mali denetim olup,ülkenin vergi konuları ile ilgilidir ki neticede önüne uluslararası kelimesinin konulması ile de globalleştirilemez.
Konu ile ilgili olarak yeniden mesleki yapılanma adı altında sessiz kalan meslek odamızı ve birliğimizi Tek düzen hareket planından( :) ) uluslararası faaliyet reorganizasyon safhasına (UFRS) çıkartmak zorundayız.
Duyarsızlıklarımızın,gelecekteki şekillenmelerinde önünde engel olacağını bilmeliyiz.
Sosyal adaletin ,gelir dağılımındaki adaletin bütün anahtarları bağımsız denetimdedir.Çocuk doğmuştur.Şimdi o çoçuğun sıhhatli beslenmesi ve titiz bir şekilde büyütülmesi gerekmektedir.Bize düşen ise bu konuda tarafsız ve tutarlı davranmaktır.
Bu sistemin yerleşmesinden sonra,birçok alt meslek gurubu da oluşacağından nitelikli bir branşlaşma kaçınılmaz olacaktır.
Saygılarımla,
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

gokhanuy ' Alıntı:
Bagımsız denetim, içeriği ve kapsama alanı nedeni ile Maliye bakanlığının yetki ve sorumluluklarına devredilemez.
Önce buna karşı çıkmak lazım.
Kamu gözetimi muhasebe denetim standartları kurulunun Maliye-Ticaret-sosyal güvenlik ve adalet bakanlığının eşit temsilciler ile temsil edildiği bir üst kurulun denetiminde olması gerekmektedir.Muhasebe sadece vergi'den müteşekkül değildir.Dolayısı ile konu bu kadar hafif ve dar kapsamda alınamaz.Sadece vergi ile ilişkilendirilecek bir denetim ise mali denetim olup,ülkenin vergi konuları ile ilgilidir ki neticede önüne uluslararası kelimesinin konulması ile de globalleştirilemez.
Konu ile ilgili olarak yeniden mesleki yapılanma adı altında sessiz kalan meslek odamızı ve birliğimizi Tek düzen hareket planından( :) ) uluslararası faaliyet reorganizasyon safhasına (UFRS) çıkartmak zorundayız.
Duyarsızlıklarımızın,gelecekteki şekillenmelerinde önünde engel olacağını bilmeliyiz.
Sosyal adaletin ,gelir dağılımındaki adaletin bütün anahtarları bağımsız denetimdedir.Çocuk doğmuştur.Şimdi o çoçuğun sıhhatli beslenmesi ve titiz bir şekilde büyütülmesi gerekmektedir.Bize düşen ise bu konuda tarafsız ve tutarlı davranmaktır.
Bu sistemin yerleşmesinden sonra,birçok alt meslek gurubu da oluşacağından nitelikli bir branşlaşma kaçınılmaz olacaktır.
Saygılarımla,

+1
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

olumsuz bir gelişme bana göre, muhasebe müşavirlik ve denetim mesleği bir yere gelecekse bu Maliye Bakanlığı gözetiminde bence pek de mümkün değil. Maliye Bakanlığı birçok açıdan bu mesleğin önüne engeller koymaktadır. Alacağımız ücretten tutun da daha birçok konuda kendini bizim amirimiz gibi görmektedir. Bu gelişmeyle birlikte Özel ymm sınavında olduğu gibi bakanlık mevcut ve eski mensuplarına kıyak yapacaktır diye düşünüyorum
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

3 sene stajerlikten gelme kimse dışında bu mesleğin en ağır şartlarda cefasını çekmeden tabiri caizse sürümsürüm sürünmeden kimse bizi anlayamaz ve çözümlerde de yüzeysel kalır bakanlıktakilerin tuzu kuru onlar habire kendi mensuplarını kek sınavlarla hafif şartlarla -vs.vs. - mesleğe kazandırmaktalar kurulda temsil yetkimiz bile 1 kişi ile sınırlı tutulmuş ama denetim yetkisine haiz şahıslarda aranan niteliklerde smmm olma şartı var en nihayetinde o halde kontenjanımız neden azınlıkta kalıyor ve sesimiz neden az çıkıyor kanunun vermiş olduğu yetkilere göre smmm ler de pekala denetçilik yapabilirler yeterli ve gerekli eğitimlerden sonra sadece ymm ler denetçidir diye bir ayrımı kesinlikle protesto ediyorm bizleri saf dışı bırakmalarına eğitimlerimizle ve kendimize bu anlamda ve bu platformda yer almamızla ispat etmeliyiz diye düşünüyorum saygılar sunarım değerli meslek mensupları.
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

henüz kimsenin smmm leri saf dışı bıraktığı yok

protesto için erken,biraz daha bekleyelim :)
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

Rapor vb gibi yayınlar ve ciddi duyumlarda eklendikten sonra artık testi kırılmadan tepki gösterilmezse, smmmler ymmlere evrak hazırlayan memur işlerine bir yenisini daha ekleyecek ve şirketlerin denetimlerine de tıpış tıpış hazırlıklar yapacaklar gibi görünüyor.
 
Ynt: Kamu gözetim kurumu muh.denet.stan.kurulunun maliye bakanlığına bağlanması

mrc ' Alıntı:
henüz kimsenin smmm leri saf dışı bıraktığı yok

protesto için erken,biraz daha bekleyelim :)

Mesele bir protesto değildir.Elbette smiley'iniz ironi yapmıyor ise.
Mesele dogruyu akılcı şekilde örmektir.
Bu eylemde ise beklemenin, beklenmeyen sonuçlarına da katlanmak gerekir ki artık yeter gayri demenin de zamanı gelmiştir.
3568 sayılı yasanın eksiklikleri zamanla giderilecektir safsatası ile kamu görevinin bütün görevlerini üstlenen bir örgüt oluşturuldu.Ticaret kanunlarına uyumu sağlayan,mali kanunlar ile rant getiren,usul kanunları ile gerekli bürokrasiyi kolaylaştıran,her türlü evrak yazım ve takibini yaparak gelişim dinamizmini üreten,yetmezmiş gibi birde uzlaşma ile,vergi mahkemeleri ile tüm detaylar ile ugraşarak adaletin sağlanmasına direkt etkilerde bulunan bir meslek ürettiler.
İsmi ise muhasebeci oldu.
Bu kadar iş, bir tek mesleğe nasıl yüklenebilir ki?
Bunları hayata geçirebilecek bir kamu örgütünü kurmaya kalksanız acaba beşmilyon eleman ile başarabilir misiniz?
40,000 muhasebeci ile kotarılıyor .
Reklam veremezsiniz,kendinizi övemezsiniz,en güzel vergiyi direkt olarak kazancınızdan fazla fazla verirsiniz,her türlü risk ve yanlışlarda en büyük günah keçisi de sizsiniz.Gerçekleşen vergiden fazla olan kısmını alıncaya kadar canınız çıkar,elemanlarınızı gecelerin ortalarına kadar çalıştırırsınız,onların da yapacakları kusurları babalar gibi üslenirsiniz.
İşin ekonomik kısmını yazmıyorum.Orası kendi başına bir felaket zaten.
Mesleğe sahip çıkamaz isek yakında kamu binalarının camlarını da temizletirler bize.
Mesleğe sahip çıkmanın tek yolu meslekdaşa sahip çıkmaktır.Stajerinden muhasebecisine kadar.
Konferanslar ile,5 yıldızlı otellerde yapılan toplantılar ile bu işler yapılmaz.sadece mevki kişişelleştirilir.
Oda yönetimine turmob yönetimine seçilecek kişilerin kesinlikle bu mesleğin tabanından gelen,eziyetleri tadan kişilerden seçilmesine özen gösterelim. Bu arkadaşlarımızın bizleri en iyi temsil edeceklerine inanalım.Kamu tandanslı meslekdaşlarımız gerekli sorumluluklar alacaklar ise kendi sendikalarında mücadele etsinler.Her mesleğin bir örgütü var.Bu meslekte yapacaklar ise bassın istifayı bir büro kursunlar bu sıkıntılara ortak olsunlar ondan sonra istedikleri mücadeleyi versinler.
Tuzu Kokutmayalım.
Saygılarımla,
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

yüksek yargı üyesi bir kişi emekli olunca avukatlık yapmak için "yeminli yüksek yargı üyesi avukat...... "gibi bir ünvana sahip olmaksızın sadece "avukat" olarak serbest meslek faaliyeti yapabiliyor ve stajı yeni bitmiş bir avukatla aynı pozisyona sahip olarak dava kabul edebiliyor.
Mesleki yeterliliği , uzmanlığı apayrı bir değerlendirme konusu.Zaten kendisi bu özellikleri ile piyasada kabul ediliyor.Fakat tek ünvanı var avukat.
Devletin her türlü imkanını kullanarak gelir idaresinde yetişenler, bu imkanları kullandıkları yetmezmiş gibi bir de pozitif ayrımcılık görerek aslında aynı işi yapan meslek mensupları arasında diğer meslek mensuplarında negatif ayrımcılığa yol açar bir biçimde bir farklılaştırma görmek istemekdedirler.
Bu sadece bu mesleğe özgü bir şey bugün sağlık bakanı yarın emekli sağlık bakanı oluyor mesleğini icra ederken dr.olarak faaliyet gösteriyor.
Burada en büyük kabahat TÜRMOB da. SM den SMMM ye geçişler.Üyelerinin eğitimine hiç önem vermeme.Hep mesleki yeterliliğinden şüphe duyulan bir meslek grubu.Açık öğretim sisteminin toplumsal olarak meşrulaştırmak(kabul edilebilirliğini sağlamak) için aşırı bir çaba.
Oda yönetimlerinin bir meslek örgütünden daha çok tamamen siyasi bir parti ve delege sistemine hizmet eder bir anlayış sergileyen hem mesleki hem akademik olarak yeterliliği şüphe götürür kişilerden oluşması.
20 senede gelinen nokta hangi meslek mensubunu ne derecede tatmin etmektedir.Oysa ki 80.000*etki alanı kişi sayısı 50 olsa= 4.000.000 kişi yapar.2011 seçimlerinde bir siyasi parti yaklaşık 3 milyon oyla 30 kusur milletvekili
çıkarmadı mı neden bu kadar etkisiz ve tepkisisiz.
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

6102 SAYILI TÜRK TİCARET KANUNU?NA GÖRE ANONİM ŞİRKETLERDE (BAĞIMSIZ) DENETÇİ KİMDİR?

Türk Ticaret Kanunu?nun(TTK)(1) 1534. maddesinin dördüncü fıkrası hükmüne göre 1 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe girecek olan 400. maddesinin birinci fıkrasında, ?Denetçi, ancak ortakları, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir unvanını taşıyan bir bağımsız denetleme kuruluşu olabilir.? denilmek suretiyle (bağımsız) denetçinin esasen bir bağımsız denetleme kuruluşu olacağı söylenmektedir. Ancak yine aynı madde hükmü gereği, ?Orta ve küçük ölçekli anonim şirketler, bir veya birden fazla yeminli mali müşaviri veya serbest muhasebeci mali müşaviri denetçi olarak seçebilirler.? hükmüne de yer verilmektedir. Kısa bir ifade ile yeni TTK denetçinin bir bağımsız denetleme kuruluşu yahut bir yeminli mali müşavir (YMM) ya da bir serbest muhasebeci mali müşavir (SMMM) olabileceğini düzenlemektedir(2).

Aslında yeni TTK esasen denetçinin bir bağımsız denetleme kuruluşu olacağını, istisnaen orta ve küçük büyüklükteki anonim şirketlerde (ve 635. madde atfıyla her iki durum da limited şirketlerde geçerli olmak üzere) gerçek kişi meslek mensubunun da denetçi seçilebileceğini hükme bağlamaktadır.

6102 sayılı TTK?nın 400. maddesinin kaynağını, Alman Ticaret Kanunu?nun (Alm. TK) 319. paragrafı teşkil etmektedir. Alm. TK 319. paragraf hükmü, şirketin yıllık hesaplarını ve faaliyet raporlarını denetleyecek denetçinin (Abschlussprüfer), bir ?Wirtschaftsprüfer? (denetçi, public accountant/auditor) ya da ?Wirtschaftsprüfungsgesellschaft? (denetim şirketi) olabileceğini hükme bağlamakta; ayrıca, orta ölçekli limited şirketlerle orta ölçekli şahıs şirketlerinde, ?vereidigte Buchfrüfer? (yeminli muhasebe denetçisi, sworn accountant/ auditor) ya da ?Buchprüfungsgesellschaft?ın da (muhasebe denetim şirketi), şirketin yılsonu hesaplarının ve faaliyet raporunun denetiminde denetçi (Abschlussprüfer) olarak seçilebileceğini düzenlemektedir (Alm.TK § 319 Abs. 1)(3).

İsviçre?de çıkarılmış olan 16 Aralık 2005 tarihli ?Denetçilerin Lisanslanması ve Gözetimi Hakkında Federal Kanun?(4) da, 5. maddesinde gerçek kişilerin denetçi olarak lisanslanmasına ilişkin esasları belirlerken, 6. maddesi bir denetim firmasının denetim uzmanı ya da denetçi olarak lisanslanmasına ilişkin koşulları hükme bağlamaktadır.

Görüldüğü üzere yeni TTK?daki gibi bağımsız denetim kuruluşlarını denetçi olarak nitelendiren başka ülke kanunları da bulunmaktadır.

Aslında Türk hukukundaki denetime ilişkin düzenleme yaklaşımı açısından yeni TTK?nın denetçiye bakışı da çok farklı bulunmamaktadır. Bugün meslek mensuplarının ve örgütlenmelerinin düzenlendiği 3568 sayılı Kanun(5) 2. maddesinde YMM ve SMMM?lerin yapabilecekleri ortak bir iş olarak denetimi düzenlemektedir. Yeni TTK da 400. maddesinde denetimi, 3568 sayılı Kanun?un yaklaşımına uygun olarak, ayrı bir meslek olarak değerlendirmemiş, sadece YMM ve SMMM?lerin yapabilecekleri bir iş olarak görmüştür. O nedenle ortakları ancak SMMM ya da YMM olabilecek olan bir bağımsız denetleme kuruluşunu denetçi olarak nitelendirmiştir.

Yeni TTK?nın 400. maddesi birinci fıkrasında,?Bağımsız denetleme kuruluşlarının kuruluş ve çalışma esasları ile denetleme elemanlarının nitelikleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan, Bakanlar Kurulu?nca yürürlüğe konulacak bir yönetmelikle düzenlenir.? şeklinde bir hükme de yer vermiştir. Ancak, 660 sayılı ?Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname?(KHK)(6), denetçinin gözetimi, muhasebe ve denetim standartları alanlarında bir üst Kurum kurmuş ve geçici 1. maddesinin ikinci fıkrası ile ?Denetim standartları ve bağımsız denetimle ilgili olarak diğer kanunlarda yer alan hükümlerin bu Kanun Hükmünde Kararname?ye aykırılık teşkil eden hükümleri uygulanmaz.? hükmünü getirmek suretiyle bağımsız denetim alanında yetkisi olan kurul ve kurumların (Sermaye Piyasası Kurulu, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, Sigortacılıkla ilgili olarak Hazine Müsteşarlığı, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu vb.) bu yetkilerini, bir geçiş süresi öngörmeksizin yürürlük tarihinde sonlandırmış; aynı şekilde (bağımsız) denetime ilişkin hükümler içeren yeni TTK?yı da etkilemiştir. Etkilediği TTK hükümlerinden biri de, 400. maddenin birinci fıkrası gereğince denetime ilişkin çıkarılması öngörülen yönetmelik hakkındadır. Zira yeni KHK benzer bir düzenleme yapma yetkisini tamamıyla yeni teşkil edilecek Kurul?a bırakmaktadır (Bkz. Kurul?un görev ve yetkileri md. 9).

Aslında başta 6102 sayılı TTK açısından sormuş olduğumuz soruyu, Türkiye?de (bağımsız) denetim alanında tek otorite olarak yeni oluşturulacak Kurul?u öngören 660 sayılı KHK hakkında da sormak gerekmektedir. 660 sayılı KHK, ?bağımsız denetçi?yi, ?Bağımsız denetim yapmak üzere, 01.06.1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu?na göre yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatını almış meslek mensupları arasından Kurum tarafından yetkilendirilen kişiler? olarak tanımlarken (md. 2/a), ?bağımsız denetim kuruluşu?nu da ?Bağımsız denetim yapmak üzere, Kurum tarafından yetkilendirilen sermaye şirketleri? olarak ifade etmiştir. 660 sayılı KHK, yeni TTK?nın aksine bağımsız denetim kuruluşunu denetçi olarak nitelendirmemiş, ancak ortak yapısı hakkında bir hükme de yer vermeyerek meseleyi yeni Kurul?un düzenlemesine bırakmıştır. Aslında burada TTK md. 400?ün ilk cümlesinden hareketle, -yürürlüğe gireceği 1 Ocak 2013 tarihinden sonra- yeni Kurul?un yetkilendireceği bağımsız denetim kuruluşlarının ortaklarının ancak bir YMM veya SMMM olması gerektiği rahatlıkla savunulabilecektir.

Konu ile ilgili 660 sayılı KHK?nın yorumlanmaya muhtaç bir hükmü de TTK?nın uygulanması hakkında hüküm içeren 31. maddesidir. TTK?nın bağımsız denetime ilişkin 397-406. maddelerinin 1 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe gireceği (bkz. md. 1534) göz önünde bulundurulduğunda, bu KHK?da hüküm bulunmayan hallerde 6102 sayılı TTK?nın bağımsız denetimle ilgili hükümlerin uygulanacağını söyleyen 31. maddesinin anlamını çözmek pek mümkün olamamaktadır. Belki yapılabilecek tek yorum, KHK?nın 31. maddesi ile TTK?nın bağımsız denetime ilişkin hükümlerinin 660 sayılı KHK ile birlikte hemen yürürlüğe girmesinin istendiği şeklinde olabilir ki, bunu da gerekçesiz olan KHK karşısında anlamlandırmak oldukça zordur.

6102 sayılı TTK bağımsız denetleme kuruluşlarını denetçi olarak nitelendirirken hiç yer vermemiş olsa da 3568 sayılı Kanun?un ruhuna uygun olarak (bağımsız) denetimi bir iş olarak görmeye devam etmekte ve ortaklarının ancak YMM veya SMMM olabileceğini hükme bağlamaktadır. Oysa 660 sayılı KHK, 3568 sayılı Kanun?a bağımsız denetçi tanımında değinse de 3568 sayılı Kanun?un ruhundan ayrılarak (bağımsız) denetimi ayrı bir meslek olarak nitelendirmeyi mümkün kılabilecek hükümlere bünyesinde barındırmaktadır(7).





Yazar:Korkut ÖZKORKUT*
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

9 kişilik atamalar yapılmıştır. Mesleğimiz için hayırlı olsun
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

Türmobu temsilen Ankara Ünv.Orhan Çelik atanmış.
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

Merhaba ;

Merak edenler için tam listedir.
2011/2475 Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulu Başkan ve Üyeliklerine Ait Atama Kararı;

ADI SOYADI GÖREVİ ADAY GÖSTEREN KURUM

Seyit Ahmet BAŞ Başkan Maliye Bakanlığı

Prof. Dr. Yusuf BALCI Üye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı

İmdat ERSOY Üye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı

Bülent BÜYÜKDIĞAN Üye Maliye Bakanlığı

Aziz DOĞAN Üye Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlık

Uğur SAÇMACIOĞLU Üye Sermaye Piyasası Kurulunun bağlı olduğu Bakanlık

İsmail ERDEMİR Üye Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun bağlı olduğu bakanlık

Doç. Dr. Orhan ÇELİK Üye Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali

Müşavirler Odaları Birliği

Mustafa DÖNMEZ Üye Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

ADI SOYADI GÖREVİ ADAY GÖSTEREN KURUM
Seyit Ahmet BAŞ Başkan Maliye Bakanlığı
Prof. Dr. Yusuf BALCI Üye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
İmdat ERSOY Üye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
Bülent BÜYÜKDIĞAN Üye Maliye Bakanlığı
Aziz DOĞAN Üye Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlık
Uğur SAÇMACIOĞLU Üye Sermaye Piyasası Kurulunun bağlı olduğu Bakanlık
İsmail ERDEMİR Üye Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun bağlı olduğu
Bakanlık
Doç. Dr. Orhan ÇELİK Üye Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali
Müşavirler Odaları Birliği
Mustafa DÖNMEZ Üye Türkiye Odalar veBorsalar Birliği
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

Lağvedilen TMSK Başkanı Orhan Çelik'in ve TMSK Genel Sekreteri Uğur Saçmacıoğlu yönetimde...
 
Ynt: Kamu Göz.Kur.Muh.Denet.Stan.Kurulunun, Maliye Bakanlığına bağlanması hk.

14 Aralık 2011 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 28142



Karar Sayısı : 2011/2475
Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurulu başkan ve üyeliklerine, ekli listede adları yazılı kişilerin atanması; 26/9/2011 tarihli ve 660 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü maddesine göre, Bakanlar Kurulu?nca 28/11/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır

Abdullah GÜL
CUMHURBAŞKANI

Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan

B. ARINÇ A. BABACAN F. ÇELİK B. BOZDAĞ
Başbakan Yardımcısı Başbakan Yardımcısı Başbakan Yardımcısı V. Başbakan Yardımcısı

İ. YILMAZ F. ŞAHİN E. BAĞIŞ Ö. DİNÇER
Adalet Bakanı V. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Avrupa Birliği Bakanı Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı V.

F. ÇELİK E. BAYRAKTAR A. DAVUTOĞLU M. Z. ÇAĞLAYAN
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Çevre ve Şehircilik Bakanı Dışişleri Bakanı Ekonomi Bakanı

T. YILDIZ S. KILIÇ M. M. EKER H. YAZICI
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik ve Spor Bakanı Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Gümrük ve Ticaret Bakanı

İ. N. ŞAHİN C. YILMAZ E. GÜNAY M. ŞİMŞEK
İçişleri Bakanı Kalkınma Bakanı Kültür ve Turizm Bakanı Maliye Bakanı

Ö. DİNÇER İ. YILMAZ V. EROĞLU
Milli Eğitim Bakanı Milli Savunma Bakanı Orman ve Su İşleri Bakanı

R. AKDAĞ B. YILDIRIM
Sağlık Bakanı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı

28/11/2011 Tarihli ve 2011/2475 Sayılı
Kararnamenin Eki
LİSTE

ADI SOYADI GÖREVİ ADAY GÖSTEREN KURUM
Seyit Ahmet BAŞ Başkan Maliye Bakanlığı
Prof. Dr. Yusuf BALCI Üye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
İmdat ERSOY Üye Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
Bülent BÜYÜKDIĞAN Üye Maliye Bakanlığı
Aziz DOĞAN Üye Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanlık
Uğur SAÇMACIOĞLU Üye Sermaye Piyasası Kurulunun bağlı olduğu Bakanlık
İsmail ERDEMİR Üye Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunun bağlı olduğu
Bakanlık
Doç. Dr. Orhan ÇELİK Üye Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali
Müşavirler Odaları Birliği
Mustafa DÖNMEZ Üye Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
 
Üst