fonradar

Kapanış Sonrası Demirbaş Sorunu.

URUM79

Fenomen Üye
Üyelik
11 Mar 2014
Mesajlar
1,736
Konum
İSTANBUL
Merhaba, şahıs firmasının kapanış işlemleri bütünü ile yapıldı. Fakat sonrasında envanterde kayıtlı bir cep telefonu için kapanış için fatura edilmediği anlaşıldı.
Faturalar imha olduğundan çözüm olarak en azından envanterden çıkıp bunu da beyannamelerde göstermek istiyorum. Ayrıca vergi dairesine yazışma yapsam mı.? Tabi birde işin Defter Beyan tarafı da var...?
 
Son düzenleme:
- Vergi Dairesine bahsedeyim deme sakın.
- Hiç bir işlem yapma, zamana bırak kalsın öyle.
 
- Vergi Dairesine bahsedeyim deme sakın.
- Hiç bir işlem yapma, zamana bırak kalsın öyle.

Sn. Zindan cevabınız için teşekkürler.
Ama kafama takılan Defter Beyan sisteminde bu demirbaş kayıtlı olduğundan satış yapılmadığı
için daire zaten bunu görmeyecekmidir.?
Ayrıca, beyan etmem durumunda ileride herhangi bir vergi ziya-ı neden olmayacak en fazla kağıt ortamında sehven düzenlenmediğinden (oda tespit edilmesi durumunda)
küçük bir usulsüzlük yenir diye düşünüyorum. Yanlış mı düşünüyorum...? Yorumlarınızı beklerim.
 
Defter Beyanı kimsenin kontrol edeceğini düşünmüyorum. Sistemsel olarak da bunun otomatik uyarı sisteminin olduğunu düşünmüyorum, kaldı ki defter beyan sistemi daha halen yeni yeni geliştiriliyor. Kullanılırken yapılıyor yani.

Ama diğer taraftan yazdıklarında da haklısın, yine de kendini garantiye almak adına, dediğin gibi yapabilirsin. Fatura yokmuş gibi satış kaydı yap, kafan rahat etsin.
 
Cep telefonu (fatura kesmeksizin) işletmeden çalınan, kaybolan, zayi olan demirbaş olarak dikkate alınabilir ama bu durumda da bildiğim kadarıyla alışta indirilen kdv'nin ilave edilecek kdv şeklinde düzeltilerek beyan edilmesi ve indirilen giderlerin de (amortisman) düzeltilmesi gerekir.
 

Benzer konular

Üst