Karar Verdim Büro Açıyorum .Yardımlarınızı Bekliyorum;)

Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Benim de kurulu bir düzenim, 2000 liranın üstünde bir gelirim vardı. Çalıştığım firma kurumsaldı ve çok rahat bir çalışma şeklim vardı. Ama bağımlı çalışmanın özgürlüğü kısıtladığı düşüncesindeyim. Ayda bir de olsa sabah kalktığında bugün canım işe gitmek istemiyor diyip gitmemek yada geç gitmek bile bence özgürlük. Kurulmuş saat gibi her gün aynı saatte kalkıp işe gitmek ve belli bir saate kadar orada kalmak zorunda olmak bana göre değildi. Serbest çalışmaya yeni başladım, daha bişey anlamadım. Umarım hayal kırıklığına uğramam.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Yapması çok zor bir meslek,aslında yarı kamu kurumu gibiyiz ama nedense toplum gözünde saygınlığını kazanamamış bir meslek....Fakülteyi bitir stajı başlatcam diye akşamları ders çalış gündüzleri ofis yada bürolarda çalış...diyelim ki başlattın yaş olmuş ...25-26 üç yıl en az süre tabi:)çalışmak para kazanmak zorundasın diyelimki birde evlendin.....iş yorgunluğu ve stresi ev hayatı bunun yanında yaklaşan ve bitirmen gereken bir staj...Ve hayırlısı ile de diyelim ki bitirdik ofis açsan 20-30 defter olucak (hepside zamanında ödemelerini yapıcak tabi) ofis kirası,elektrik,çalışan ücreti çıkarmı acaba...tüm bunları göze alıp yinede ofis açmak...İş verenler gözünde muhasebeci istihdamı ve muhasebeciye verilen ücret gereksiz görünüyor bence tabi...Emeğe saygı yok bir beyanname unuttun yandın en basiti...adam alır defteri falanca ucuz tutuyo senni rızkın gider elinden...anlat anlat bitmez neyse ...herşeye rağmen güzel meslek birde iadei -itibar olsa:)
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

benim bayan olmamın bu kararı vermemde etkili olduğunu düşünüyorum. evliyim ve bir çocuğum var. hal böyle olunca sorumluluk biraz eşime kaldığı psikolojisiyle büromu açtım. Böyle çocuğuma daha çok vakit ayırıyorum. Çalışma günlerimi ben belirliyorum. çok yoğun çalışıp çalışmamakta size kalmış birşey nekadar müşteri o kadar zaman tabikide. 4 tane müşterim var ve ben şanslıyım bu konuda. bilanço defteri hepsi ve hakim olduğum hesaplar.
şirketten büroya geçtim. şirket muhasebesinde bir müddet sonra kendini geliştirmen duruyor. benim durmuştu. çünkü yaptığın şeyler hep aynı. ama büroda farklı sektörlerden müşterin varsa ilgili olduğun kanunlarda ona göre değişiyor daha çok araştırıyorsun. 2000 üzeri maaş alıp büroya müşterisiz geçmek sıkıntılı bir durum. birkaç müşteri potansiyeli yakalayınca olabilir bence. ister istemez giderlerin oluyor. benim hiç olmasa aylık 750 tl ye yakın giderim doğuyur. ki işyeri kirası yok bunun içinde. o yüzden ince eleyip sık dokumak lazım. bende çok düşündüm ama sonunda benim için hayırlı olan bu kararı aldım. şimdilik memnunum hoş daha 2 ay olmadı. ama herşeyin güzel olacağı inancındayım. hepimiz içinde öyle olsun
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Ben de sizinle aynı durumdayım. Bayanım ve üstelik benim iki çocuğum var. İkisi de çok küçük. Haliyle kendime daha fazla zaman ayırabilmem gerekiyor. Şimdilik 2 müşterim var ve masraflarımı bile karşılamıyor. Ama başta bazı fedakarlıklara katlanmadan bişeylerin olması beklenmemeli. Kısa sürede birşeyler olacak diye ümit ediyorum.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

umudumuzu yitirmeyelim zaten.
ttk ile pastada bizede bir pay vardır belki : :P
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

arkadaşlar ben aralık 2011 sınavını girmiştim ve ruhsat almaya hak kazandım.kaşe ve ruhsatımı yeni aldım.büro açmayı düşünüyorum.ilk olarak kira kontratı yapmam gerekiyor.büro olarak seçtiğim yer bir şirketin bünyesinde apartman dairesinin bir bölümü.fakat şöyle bir sorunum var.ben kira kontratımı kiminle yapacağım.şirketle mi yoksa bu apartman dairesini kiraya veren (mülkiyet sahibi ) şahısla mı?

mülkiyet sahibiyle yapsam zaten şirketle aralarında bir kira kontratı var.bu şekilde yaparsam ikinci bir kira kontratı olacak.

birkaç arkadaşa sordum.şirketle yapmamın daha doğru olacağını ilettiler.ayrıca bu şirket benim mükelleflerimden biri olacaktır.vergi dairesi ve hukuki yönden bir sakıncası var mıdır?

bu konuda tecrübesi olan arkadaşların yardımını bekliyorum...
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Şirket ile kira kontratı yapabilmeniz için o şirketin mülkiyet sahibi ile arasındaki kira kontratında şirketin kiraladığı yerin yada yerlerinden bir kısmının kiraya verebilir maddesinin açıkça yazıyor olması gerekli.Aksi halde Mülk sahibi duruma itiraz edip sizi çıkartabilir.

diğer taraftan da mülk sahibi ile kira kontratı yaparsanızda gene aynı şekilde şirketin rızasının olması gerekli.
Sonuçta şirket mülkün tamamını kiralamış ve kullanıyordur.E siz de şirketle anlaştım diyorsanız ilk yazdığım geçerli olacaktır.

Odamız Büro tescil belgesini verirken kiralanacak yerin bağımsız bir bölüm olmasını istiyor ve buna bakıyor yani aynı binada yada katta bulunsa dahi büronun giriş kapısının ayrı olmasını istiyor.Buna da dikkat etmeni öneririm.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

muratcan79 ' Alıntı:
arkadaşlar ben aralık 2011 sınavını girmiştim ve ruhsat almaya hak kazandım.kaşe ve ruhsatımı yeni aldım.büro açmayı düşünüyorum.ilk olarak kira kontratı yapmam gerekiyor.büro olarak seçtiğim yer bir şirketin bünyesinde apartman dairesinin bir bölümü.fakat şöyle bir sorunum var.ben kira kontratımı kiminle yapacağım.şirketle mi yoksa bu apartman dairesini kiraya veren (mülkiyet sahibi ) şahısla mı?

mülkiyet sahibiyle yapsam zaten şirketle aralarında bir kira kontratı var.bu şekilde yaparsam ikinci bir kira kontratı olacak.

birkaç arkadaşa sordum.şirketle yapmamın daha doğru olacağını ilettiler.ayrıca bu şirket benim mükelleflerimden biri olacaktır.vergi dairesi ve hukuki yönden bir sakıncası var mıdır?

bu konuda tecrübesi olan arkadaşların yardımını bekliyorum...


Benim daha önce birkaç olayda gördüğüm, vergi dairesi umursamıyor, vergisi ödendikten sonra kiralayan veya kiracı konusunda soru sormuyor.

Ancak ben mühür ve çalışanlar listesine kayıt başvurusunu daha yapmadan, bilgi almak için odaya gittiğimde hemen ayaküstü iki soru sordular: Ofisinizi home office şeklinde açmayacaksınız değil mi? Başka bir işyerinin içinde kiralamadınız değil mi?

Bağımsız olmalı kullanacağınız ofis, kontratı kiminle yapacağınızdan ziyade, girişi ayrı olan bir bölümünüz olması önemli.


Hayırlı olsun,
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Bu odaları da anlamak mümkün değil bari defter toplayana kadar home ofis çalışsak ne olur yani >:(
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

arkadaşlar merhaba;

vergi dairesine verilecek evraklarda arkadasım ruhsat fotokopısınıde ekle demıstı. sızden bunu talep etmedıler mı acaba?
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

yasyil ' Alıntı:
arkadaşlar merhaba;

vergi dairesine verilecek evraklarda arkadasım ruhsat fotokopısınıde ekle demıstı. sızden bunu talep etmedıler mı acaba?

ruhsat fotokopisini yanınızda götürün.İsterlerse verirsiniz.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

mrpizmir ' Alıntı:
yasyil ' Alıntı:
arkadaşlar merhaba;

vergi dairesine verilecek evraklarda arkadasım ruhsat fotokopısınıde ekle demıstı. sızden bunu talep etmedıler mı acaba?

ruhsat fotokopisini yanınızda götürün.İsterlerse verirsiniz.

teşekkür ederim...
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Kısa bir süre içinde kendi ofisimi açmayı planlıyorum, müşteri bulmak adına ne şekilde aksiyonlar yapılabilir? İnternet sitesi, kart basımı, arkadaş dost ziyaretleri dışında aynı yollardan geçmiş meslektaşlarım olarak ne gibi önerileriniz olur? ::)
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Uluç Adana ' Alıntı:
merhabalar. Bende bir şirkette bağımlı olarak çalışan meslek mensubuyum. Olaya bende farkı bir açıdan girmek istiyorum. Başka arkadaşların da yorumlarını bekliyorum. Ben çalıştığım şirkette 2000 üzerinde bir maaş alıyorum, araba ve diğer bazı başka imkanlarda var. Serbest çalışma konusunda çok kararsızım, belirli bir düzeni ve geliri bırakıp böyle bir işin içine girmek benim için bir risk olur heralde. Serbest çalışan arkadaşlar acaba böyle bir imkanları olsa acaba hangisini tercih ederlerdi....? Buraya yazan arkadaşlarımızın çoğu sanıyorum iş hayatına yeni başlayan ve direk büro işine başlayan arkadaşlarımız. Etrafımdaki serbest çalışan SMMM arkadaşlarımın çoğu çok ciddi mesai harcıyorlar, sürekli ciddi bir sorumluluk içindeler ve sürekli mükellefler bir şeyler soruyorlar. Onlarla konuşunca açıkçası daha rahat çalışma şartlarımdan dolayı korkuyorum. Benim gibi bağımlı çalışan ve serbest çalışan arkadaşlar bu konuda ne düşünürler, paylaşılırsa sevinirim... Herkese hayırlı kazançlar...


Benede sizinle aynı durumdayım. 8 Yıldır mesleğin içindeyim. 2 yıldır ruhsatım var ama kenarda duruyor. 4 ay gibi kısa bir dönem sırf merak ettiğim için ve tecrübe kazanmak adına büroda çalıştım. Yeterli değil belki ama korkulacak kadar olmadığını gördüm. Şu an hala özel şirkette muhasebe ve finans sorumlusuyum. Çok olmasa da iyi kazanıyorum. Ama aklımdan büro düşüncesi çıkmıyor.. Kararsızım maddi açıdan değil tecrübe yönünden ne kadar sıkıntı yaşarım diye. Hakkımızda hayırlısı diyelim :) Bu konuda yorum yapmak isteyen arkadaşlar varsa düşüncelerini bekliyorum.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Selamlar,
10 aydır serbest çalışıyorum. Bir firma ile kendisinin de kiracı bulunduğu ofis katından bir bölüm kiralayarak başlamayı denemiştim. Bir bölüm ile kira kontratı yaptık. Gerekli işlemleri hallettim. Vergi dairesinden yoklama için geldiklerinde o kat üzerinde başka bir şirketin var olup olmadığını yoklama tutanaklarında yazdıklarından, odaya çalışanlar listesine kayıt için gittiğimde 2 şirket birarada gözüküyor bu şekilde kaydınızı alamayız demişlerdi. Aslında binanın 2 girişi de bulunuyordu. Bunu kendilerine ilettiğimde biz kaydınızı alalım belgenizi temsilciniz getirdiğinde onun takdirine kalacak dediler. Uzunca bir zaman gelen giden olmadı, belli aralıklarla sürekli aradım belgeniz basılmamış henüz bunlar 2 ay kadar sürüyor dediler. Sonra odaya gittim oradan aslında belgemin hiç basılmayacağını çünkü uygun bulunmadığını ve bana yazılı bildirim yapmış olmaları gerekirken atladıklarını söylediler. Çok kısa sürede yeni bir yer bulmam gerekiyordu. Nihayet yeni bir yer buldum ve adresim değiştiğinden işlemlerle yeniden uğraşmam gerekti.
Size tavsiyem, gerçek anlamıyla bulunacağınız bölümün ayrı bir giriş kapısı yok ise böyle bir işe girişmemeniz.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

yasyil ' Alıntı:
arkadaşlar merhaba;

vergi dairesine verilecek evraklarda arkadasım ruhsat fotokopısınıde ekle demıstı. sızden bunu talep etmedıler mı acaba?

Vergi Dairesine ruhsat fotokopisi gerekmiyor. Odadan alacağınız sici belgesi yeterli.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Kolay gelsin ama cok fazla saansinin oldugunu zannetmiyorum piyasada snelerden beri olan mensuplardan sna deftergelecegini zannetmiyorum buro acarken hic unutmayacagin sey mukellefsiz buro acmak bi hic buro acmak en kolay tarafi basarilarrrrr
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

adana ilinde yeni belge almış ve ruhsat sahibi arkadaşlar varsa uygun olarak ofisimi kiralayabilirim:))sahtekar kiracılardan bıktım..yeni ofise benimde katkım olsun düşünenler özelden yazsın lütfen..bi kaç ofis eşyasıda var içinde...yer çarşı..
 
arkadaşlar benimde bir sorum olacak ofis için eşimin babasının bir dükkanı var benden kira almak istemiyor. büro açılınca kira kontratı isteniyor ne yapmam lazım illada kira kontratı düzenlemem gerekir mi ? teşekkürler...
 
Üst