Karar Verdim Büro Açıyorum .Yardımlarınızı Bekliyorum;)

Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

bilginsucu kardeş iyi hoş yazmışsın ama maliyetleri asgariden yazmışsın biraz. dediğin gibi de olsa ev ne olacak. büro kendini idare ediyor diyelim evin geçimi nolacak. üstelik evde kira olunca. ben boludayım burda ev ve büro geçimi için asgari aylık 2.500 tl kazanmanız gerekiyor.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

gökhan kardeş evi bilemem ama büronun masrafları asgari böyle, evide hesaplarsan işin içinden tabiki çıkman zor. Evi idare edecek birikim yoksa bu işe girmek çılgınlık olur. En az bu giderleri karşılayacak 20 bin lira olacakki ona güvenip açacaksın. Yoksa bağımlı çalışmaya devam edin. Benim eşim memur oldu bende baktım o evi idare ediyor bende girdim riske açtım büroyu 6 ayda toparladım işleri ama zor bi sürec müşteri almak ta bulmakta hepsi sorun. Sağolsun bizim tecrübeli meslek mensuplarımız dosya vermemek için ellerinden geleni yapıor çamura bile yatıyorlar.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Kira için çok düşük değil mi 250TL ?
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

mali müşavirlik nasıl bir meslek? bu mesleği yapabilmek için gerekli yeterlilikler ne ? ruhsat almak için nasıl bir yol izlemek lazım? mesleğini tavsiye eder misin? kazancı tatminkar mı??? v.s. v.s... bu sorularla muhatap olmayan meslektaşım yoktur heralde?

soran kişiye izlenecek yolu anlatmak işin en kolay tarafı sanırsam,-tabi kolay olan sadece anlatması, zira bu yol bazılarına çok uzuuun ve çetrefilli geldiğinden ben sözümü bitirmeden ''tamam sormadım farzet'' deyip vageçmiş oluyorlar-ilk şoku atlatıp daha detaylı bilgi sahibi olmak isteyenlere -daha azimli olan gerçek niyet sahibi arkadaşlardan bahsediyorum- işin diğer bir boyutundan da bahsetmek gerekiyor aslında..

her ne kadar meslek yasamızda belirtilen yetkinliklere sahip olunsa da en az ama en az onlar kadar gerekli bir şey daha var ki , o da maddi yeterliliğinizdir. yorumlarda da belirtildiği gibi süreç çok uzun olduğu ve ciddi bir maliyeti olduğu için kişinin bunu karşılayıp karşılayamayacağı çok çok önemlidir.

demek istediğim o ki; bu mesleği sıcak para kaynağı olarak gören ve salt bu düşünceyle bu işe niyet eden her adayı uyarmak isterim..uzun vadede işiniz için yaptığınız -bir nevi- bu yatırımı bir kenara koyduğunuzda, geriye elinizde bir şey kalmıyorsa; hele ki bir de evin kirası,onun taksidi,öbürünün aidatı bir sürü masrafınız varsa kendinizi asla bu yükün altına sokmayın..
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

sayın bilginsucu;
verdiğin bilgiler için çok teşekkür ediyorum. kira rakamı biraz düşük geldi bana.
ama diğeri tamam.
benim büro açmayı planladığım yerde kiralar 600-700 lira.
çevremdeki arkadaşlarımdan bir yıl içinde iki kişi yeni şirket açtı ve bana sordular ne yapmalıyız. bize yol göster. muhasebeseni sen tut mali müşavir değilmisin dediler. tabi yardım etmeye çalıştım ama bürom olmadığı için elimden kaçırdım onları. Şuan bir şirkette muhasebe sorumlusu olarak çalışıyorum. toplamda 10 yıl genel muhasebe deneyimim var. Mevzuatı takip etmeyi çok seviyorum.10,bin gibi bir birikimim var.Biraz daha birikim yapıp şirket açmayı düşünüyorum. Başlangıçta 3 yada 4 firma olucak.bu süreçte tek maaşla geçinmek durumunda kalıcaz. evimizde kredi. yani kenarda para olması şart. ben gibi düşünen , yeni büro açmış arkadaşlara sabır,başarı, bol demiyorum şuan için geçinecek kadar kazanç, hakettikleri takdirde ise bol kazançlar diliyorum.
Bu belgeyi alıp kenara bir yere koymaya hiç ama hiç niyetim yok.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

sayın serpil hanım,
kiranın yere göre değişeceğinden dolayı yorum yapmıyorum. benim büronun kirası böyle diğer bir konuya gelince eğer büro tecrüben varsa büronu aç müşterileri kaçırma eğer yoksa sana tavsiyem büroculuk deneyimi olan sağlam bir eleman yada büro açmamış mali müşavir ortak bul bi dönem öyle açmayı düşün mevzuatı takip etmek ayrı büroculuk ayrıdır tecrübe şart eğer biraz tecrüben olsaydı kaçırmazdın onları sen büronu açınca davet et, gelsinler eğer ciddiyseler zaten sana verirler defteri merak etme. Şunada söyleyim ilk zamanlar gerçekten çok sıkıntı çekersin 1 yıl bürodan gelir bekleme aksine takviye bile yapabilirsin arada, evinizde krediliymiş sakın bürodan çok şey bekleme ilk önce büro kendi kendini zor idare ediyor. 1 yıl sonrası sana kalmış eğer çevren çok defter alabiirim dersen riske gir yoksa malum açıp kapatmak daha zor gelir.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

bilgileriniz için teşekkür ediyorum sayın bilginsucu.
benim o mükellefleri kaçırmamın sebebi tecrubesizlik değil. o dönemde ruhsatımı almamış olmamdan kaynaklanıyor. büroculuk ayrı mevzuat ayrı demişsiniz. o nasıl oluyor anlayamadım. Mükellefiniz sizi arayıp bir konu danıştığında ne yapacaksınız mevzuat bilginizi konuşturucaksınız. büroculuk derken sadece defter tutmakmı kastımız. o problem değil .
bir şirketin a dan z ye tüm muhasebe işlemlerini yapabilecek düzeyde muhasebe ve yasal mevzuat bilgim var çok şükür.ondan yana hiç bir sıkıntı yaşayacağımı düşünmüyorum.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

serpil hanım büroculuk derken şunu demek istedim mesala az önce bi mükellef yazar kasa kullanacaktı onun işlemlerini hallettim. Diyelim ki ikinci el bi yazar kasa almış adam ve bunu kullanmak istiyor pat diye sordu nasıl yapacağız diye bilmiyorsanız gitti sizin müşavirilk bilgileriniz bunu demek istedim yani uygulamada çok önemli mevzuaat tabiki önemli olmassa olmazlardan ama pratik bilgide lazım basit ama yine bilmeden8 olmuyor bazi şeyler
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Arkadaşlar Merhaba ;
Bende büromu yeni açtım.Maddi sıkıntılarınıda beraberinde yaşamaya başladım.Aslında düşüncem gider ortaklığı yapmaktı.Bu şartlarda büro açmayı düşünen varsa esenyurtta iş merkezi içerisindeki büroma gider ortağı arıyorum Bu konuda arayış içersinde olan varsa görüşmek isterim
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Arkadaşlar merhaba
Bu konuyu açmamın üzerinden geçen süre zarfında büro açılışımı yaptım. Hala şaşkınım :o
Bu zamana kadar açılış tecrübemin ilk kendi büromda olmasıda ayrı bir durum.
Ama üstesinden gelinemeyecek hiçbirşey yokmuş.
Evet büro tecrübesi önemli ama ne gözünüz korksun nede çok hafife alın bu durumları ???

Benden sonraki büro açılışı yapacak olan arkadaşlarıma faydası olacaksa ne ala bilgilerim :D
Önce yer tutuyor ve kira kontratı düzenliyorsunuz. Bu ilk işiniz olacak. Hemen bir serbest meslek defteri noterde onaylatın ayrıca imza beyannamesi yaptırmayıda unutmayın. Vergi dairesi için nüfuz cüzdan sureti ve 1 adet ikametgahda gerekli. Vergi dairesini gidip işe başlama formu dolduruyorsunuz. Bu arada kira kontratının damgasını da ödetiyorlar size. Bunları kayıttan geçirtip yoklama memurlarının ne zaman geleceğini öğrenin ki büroda olasınız. 2 gün içinde geldiler bana yoklamayı aldılar. Yoklama evrağı fotokopisi, kaşe talep formu 1 adet resim ssk çıkış bildirgesi ile bağlı bulunduğunuz odaya başvuruyorsunuz.kayıt alıyorlar. Kaşe ve büro tescil belgesi bir ay içinde gelecekmiş kaşeyi haber verecekler gidip alıcam diğerini de bir çalışanlarıyla gönderiyorlarmış yerinde tespit olsa gerek.aynı gün vergi dairesine gidip şifre talep formu ile şifremi aldım koştur koştur sgk ya gidip bağkur kayıdımı yaptım. :D artık aranızda bürolu bir smmm olarak yazıyorum.
Umarım bürosunu yeni açan herkes için iyi olur. Hayırlı bol kazançlar olur :D
Sanırım işkur şifresi almam gerekiyor sgk da gerekiyormu bilmiyorum
Bi onlar kaldı gibi
Umarım atladığım bir şey olmamıştır.
Bu arada odanın eğitimlerinede gidiyorum. Hoş daha 1 ders alabildik hava muhalefetinden dolayı ama olsun.
Herkese kolay gelsin
Bu forum iyki var. ;D
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

bilginsucu ' Alıntı:
serpil hanım büroculuk derken şunu demek istedim mesala az önce bi mükellef yazar kasa kullanacaktı onun işlemlerini hallettim. Diyelim ki ikinci el bi yazar kasa almış adam ve bunu kullanmak istiyor pat diye sordu nasıl yapacağız diye bilmiyorsanız gitti sizin müşavirilk bilgileriniz bunu demek istedim yani uygulamada çok önemli mevzuaat tabiki önemli olmassa olmazlardan ama pratik bilgide lazım basit ama yine bilmeden8 olmuyor bazi şeyler

Kardeş ikinci el yazar kasayla sorusu ile bürocu olunursa iyi valla burada büro açmanın ekonomik zorluklarından bahsediliyor.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

nevarneyok ' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba
Bu konuyu açmamın üzerinden geçen süre zarfında büro açılışımı yaptım. Hala şaşkınım :o
Bu zamana kadar açılış tecrübemin ilk kendi büromda olmasıda ayrı bir durum.
Ama üstesinden gelinemeyecek hiçbirşey yokmuş.
Evet büro tecrübesi önemli ama ne gözünüz korksun nede çok hafife alın bu durumları ???

Benden sonraki büro açılışı yapacak olan arkadaşlarıma faydası olacaksa ne ala bilgilerim :D
Önce yer tutuyor ve kira kontratı düzenliyorsunuz. Bu ilk işiniz olacak. Hemen bir serbest meslek defteri noterde onaylatın ayrıca imza beyannamesi yaptırmayıda unutmayın. Vergi dairesi için nüfuz cüzdan sureti ve 1 adet ikametgahda gerekli. Vergi dairesini gidip işe başlama formu dolduruyorsunuz. Bu arada kira kontratının damgasını da ödetiyorlar size. Bunları kayıttan geçirtip yoklama memurlarının ne zaman geleceğini öğrenin ki büroda olasınız. 2 gün içinde geldiler bana yoklamayı aldılar. Yoklama evrağı fotokopisi, kaşe talep formu 1 adet resim ssk çıkış bildirgesi ile bağlı bulunduğunuz odaya başvuruyorsunuz.kayıt alıyorlar. Kaşe ve büro tescil belgesi bir ay içinde gelecekmiş kaşeyi haber verecekler gidip alıcam diğerini de bir çalışanlarıyla gönderiyorlarmış yerinde tespit olsa gerek.aynı gün vergi dairesine gidip şifre talep formu ile şifremi aldım koştur koştur sgk ya gidip bağkur kayıdımı yaptım. :D artık aranızda bürolu bir smmm olarak yazıyorum.
Umarım bürosunu yeni açan herkes için iyi olur. Hayırlı bol kazançlar olur :D
Sanırım işkur şifresi almam gerekiyor sgk da gerekiyormu bilmiyorum
Bi onlar kaldı gibi
Umarım atladığım bir şey olmamıştır.
Bu arada odanın eğitimlerinede gidiyorum. Hoş daha 1 ders alabildik hava muhalefetinden dolayı ama olsun.
Herkese kolay gelsin
Bu forum iyki var. ;D



Hayırlı olsun..
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

bende yeni açtım.Kasım 2011 de.Şimdilik 3 bılanço 3 de işletme ile devam ediyorum.en az aldığım ücret 100 tl.Bilançolar ise 250 den aşağı tutmam.ücretler düşük dediğiniz gibi..
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

damlaya damlaya olacak birden olmasın ıbeklemiyorum zaten.
inşallah olur.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

hayırlı olsun. Başarılar :)
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Ben de açılışımı yaptım. Daha bişey anlamadım, inşallah hayırlı olur. Benim gibi yeni başlayan herkese hayırlı olsun.
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

iyide olsa kötüde olsa en azından denedim diyeceğim :)
iyi olcak iyi
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

merhabalar. Bende bir şirkette bağımlı olarak çalışan meslek mensubuyum. Olaya bende farkı bir açıdan girmek istiyorum. Başka arkadaşların da yorumlarını bekliyorum. Ben çalıştığım şirkette 2000 üzerinde bir maaş alıyorum, araba ve diğer bazı başka imkanlarda var. Serbest çalışma konusunda çok kararsızım, belirli bir düzeni ve geliri bırakıp böyle bir işin içine girmek benim için bir risk olur heralde. Serbest çalışan arkadaşlar acaba böyle bir imkanları olsa acaba hangisini tercih ederlerdi....? Buraya yazan arkadaşlarımızın çoğu sanıyorum iş hayatına yeni başlayan ve direk büro işine başlayan arkadaşlarımız. Etrafımdaki serbest çalışan SMMM arkadaşlarımın çoğu çok ciddi mesai harcıyorlar, sürekli ciddi bir sorumluluk içindeler ve sürekli mükellefler bir şeyler soruyorlar. Onlarla konuşunca açıkçası daha rahat çalışma şartlarımdan dolayı korkuyorum. Benim gibi bağımlı çalışan ve serbest çalışan arkadaşlar bu konuda ne düşünürler, paylaşılırsa sevinirim... Herkese hayırlı kazançlar...
 
Ynt: Karar verdim büro açıyorum yardımlarınızı bekliyorum;)

Tabi bu kararları verirken yaş faktörü çok önemli. Gençken henüz hayatın kariyerin başında iken. İleriye yatırım yapıp büro açmak, uzun yıllar mücadele vermek mantıklı olabilir.
Ancak yaş belirli bir düzeye gelmiş ise haytatta birşeyler yapılmış, belli başarılar sağlanmış bir düzey bulunmuş ise onu bırakıp, tekrar sıfırdan başlamak hayli cesur bir karar olsa gerek.
 
Üst