Öncelikle cevabınız için tşk ler..Hem ttk hem vuk açısından okuyunca kararsız kaldım açıkçası..
Türk Ticaret Kanunu'nun 66. maddesine göre B- FARKLI FAALİYETLERDE BULUNULMASI HALİNDE DEFTER TASDİKİ
Mükelleflerin farklı adreslerde, farklı faaliyet kollarında faaliyetlerinin bulunması ve bu faaliyetlerin tek bir mükellefiyetle ilgili olması halinde, bütün işyerleri için tek bir defter tasdik ettirmeleri ve her faaliyeti bu defterin ayrı ayrı bölümlerinde izlemeleri gerekmektedir. Bu nedenle, farklı faaliyet konuları ve farklı işyerlerinin her biri için ayrı defter tasdik ettirmeleri mümkün değildir(3).
Vergi Usul Kanunu’nda Kanun’un “Defter Tutma” bölümünün “Maksat” başlıklı 171. maddesinde, mükelleflerin bu Kanun’a göre tutmaları gereken defterleri vergi uygulaması bakımından bu maddede yazılı maksatları taşıyacak şekilde tutacakları, 175. maddede ise mükelleflerin, anılan Kanun’un 171. ve müteakip maddelerinde belirtilen maksat ve esaslara uymaları şartıyla defterlerini ve muhasebelerini işlerinin bünyesine uygun olarak diledikleri usul ve tarzda tanzim etmekte serbest oldukları belirtilmiştir. Bu hükümden hareketle Maliye Bakanlığı, şubeleri için ayrı defter tutmak isteyen mükelleflerin, merkezden ayrı olarak şubeleri için de notere defter onaylatabileceklerini kabul etmektedir. Şube için kullanılacak defterler şubenin ya da merkezin bulunduğu yerin noterine onaylatılabilmektedir.