merhaba arkadaşlar, maaşların bankaya yatırılması ile ilgili kafama takılan bir konu var,
kanun diyorki yasal bütün kesintiler düşüldükten sonra her türlü hakediş, prim, ikramiye vs. bankaya yatırılacaktır, avanslarda aynı şekilde bankadan açıklamalı bir şekilde yatırılacak,
peki, ben otel işletmecisiyim ve hem operasyon muhasebesi hem resmi muhasebe tutuyorum, personelimin otelde harcamaları oluyor, konaklama, extra yiyecek-içecek, telefon vs.vs. bunlar için ay içerisinde fatura kesiyorum ve aysonunda ödediğim maaştan düşerek tahsil ediyordum, şimdi yeni kanuna göre bu harcamaları maaştan kesemeyecek miyim???? sonuç itibariyle nakit ödediğim bir para söz konusu değil yani barter mantığı gibi, eğer maaştan kesemeyip sonradan tahsilat yoluna gidersem bu da mümkün olmayacak çünki ay içerisinde ayrılan personellerim oluyor ayrılmış bir personele maaşını tam yatırıp sonra gel borcunu öde demek ve parayı tahsil etmekte zor olacak...
kanun diyorki yasal bütün kesintiler düşüldükten sonra her türlü hakediş, prim, ikramiye vs. bankaya yatırılacaktır, avanslarda aynı şekilde bankadan açıklamalı bir şekilde yatırılacak,
peki, ben otel işletmecisiyim ve hem operasyon muhasebesi hem resmi muhasebe tutuyorum, personelimin otelde harcamaları oluyor, konaklama, extra yiyecek-içecek, telefon vs.vs. bunlar için ay içerisinde fatura kesiyorum ve aysonunda ödediğim maaştan düşerek tahsil ediyordum, şimdi yeni kanuna göre bu harcamaları maaştan kesemeyecek miyim???? sonuç itibariyle nakit ödediğim bir para söz konusu değil yani barter mantığı gibi, eğer maaştan kesemeyip sonradan tahsilat yoluna gidersem bu da mümkün olmayacak çünki ay içerisinde ayrılan personellerim oluyor ayrılmış bir personele maaşını tam yatırıp sonra gel borcunu öde demek ve parayı tahsil etmekte zor olacak...