Mükellef Nasıl Bulunur?

Üyelik
18 May 2010
Mesajlar
3,910
Konum
istanbul
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Nİsanlı yım :D. Nişanlı seviyesine gelemedim henüz

Mükellef nasıl bulunur derken kendi bünyenizde müşavirlik hizmeti vererek defter tutmak amaçlımı sordunuz
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
9,079
Konum
İstanbul
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Sayın Kapot selamlar.
Bu sorunuzun cevabı tam olarak yoktur,formülüde yoktur..Konu tamamen bilginizi pazarlayabilmenize ve mesleğinizde ne kadar iyi olduğunuza bağlıdır.Çalışma ortamınıza da bağlıdır..Malum müşteri oturarak ta bulunmuyor.Bunlar bir yerde toplanıyor bizde gidip seçip alıyoruz şeklinde de değildir olay..
Bilgi,girişkenlik,merak ve bolca zaman....
Saygılar.
 
Üyelik
21 Ağu 2008
Mesajlar
201
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Valla millet bilgine bakmıyor açıkçası. Yeni olduğundan korkuyorlar. Sonra çevre çok önemli o da bizde yok.
Adamlara söylüyosun benim 10 yıllık muhasebecim veremem diyor. En yakın akrabandan istiyosun o da vermiyor. Yok yani verecek birileri yokkkkkkkkkk.
 

Tahsin Kurt

Fenomen Üye
Platin Üye
Üyelik
5 Nis 2007
Mesajlar
9,079
Konum
İstanbul
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

İmzanızda da söylediğiniz gibi..Azim ve sabır..Yapacak başka bir şey yok maalesef...
 
Üyelik
18 May 2010
Mesajlar
3,910
Konum
istanbul
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Biraz sabır lazım. Bilginiz çok iyide olsa yeni olduğunuz için güvensizlik değilde defterlerini vermekte bir süre tereddüte düşebilir, uzun süre çalıştığı müşavirinden defterleri alıp işe yeni başlayan birine vermek kolay olmayabilir. Sonuçta bir nevi alışkanlıklarını değiştirmeleri gerekiyor. Ama zaman içinde sizin faaliyetinizin sürekliliği kimsenin dikkatinden kaçmaz
 
C

champell59

Ziyaretçi
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

kapot ' Alıntı:
Valla millet bilgine bakmıyor açıkçası. Yeni olduğundan korkuyorlar. Sonra çevre çok önemli o da bizde yok.
Adamlara söylüyosun benim 10 yıllık muhasebecim veremem diyor. En yakın akrabandan istiyosun o da vermiyor. Yok yani verecek birileri yokkkkkkkkkk.

o zaman gir biyere çalış, yapçak bişey yok.
 
İ

İrem35

Ziyaretçi
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

belli bir bilgi birikimiyle bir yerlere gelmiş olan meslek mensuplarının tuttuğu defterler; zaten bu defter sahipleri kolay kolay alıştığı muhasebecileri değiştirmezler. Çünkü girdisini, çıktısını geçmişten beri ilgilenen kişi odur..
Anca yeni bir şirket kurulumu ile bir defter sahibi olabilirseniz sizin sözünüz orada geçer. Öteki türlü biraz çevrede olsa defter bulmak zordur..

Pİyasada, genelde sorunlu defter sahipleri olan mükellefler, muhasebecisini değiştirir. O da genelde tahsilat sorunu yüzündendir. Yoksa o defterin ne yeni alan meslek mensubuna nede kendisine bir hayırı yoktur..

forumda bu tür başlıklar bolca mevcut. Belki size ışık tutacak yöntemler bulunabilir. Ama dediğim gibi biraz sabırlı olmak lazım.. Büro açtıysanız, büronuzun çevresindeki dükkan sahipleri, esnaf bu gibi kişilerle diyaloglarınızı geliştirin, burada insan ilişkileri becerinizi ortaya koymanız lazım. Bir şeyde, bir mevzuatta değişiklik oldu mu? çıkar gözetmeksizin bu gibi diyalogları çevrenize karşı kullanın.. Bu sizi onların gözünde bilinçli, işine bağlı olan, sorumluluk sahibi meslek mensubu, herşeyle ilgilenen bir sıfat kazandırır..
 
Üyelik
27 Ağu 2009
Mesajlar
741
Konum
eskişehir
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

bende akrabalara değilde tanıdıklara mükellef çevremin çevresine ve çalıştığım yerdeki mükelleflerin çevrelerine haber veriyorum.. bakalım ne olacak.. ayrıca sosyal hayatı geliştirmek gerekiyor mutlaka
 
Üyelik
21 Ağu 2008
Mesajlar
201
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Zaten bi şirkette çalışıyorum az bi maaşla. Büro açamıyoz çevre yok toplayıp bi arkadaşıma vereyim ordan da büro açarken alırım diye düşünüyorum ama onu bile bulamıyorum mecburen şirkette çalışmaya devam malesef.
 
C

champell59

Ziyaretçi
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

kapot ' Alıntı:
Zaten bi şirkette çalışıyorum az bi maaşla. Büro açamıyoz çevre yok toplayıp bi arkadaşıma vereyim ordan da büro açarken alırım diye düşünüyorum ama onu bile bulamıyorum mecburen şirkette çalışmaya devam malesef.

Çevrende onlarca veya yüzlerce muhasebeci ofislerini açmış müşteri peşinde dolaşırken bulamıyor, senin sabah 8 akşam 18 bütün enerjini şirkete vererek müşteri bulman çok zor. Hani bir söz var ya Askerlik yapmayana kız verilmez die :) Ofisini açmayana mükellef de gelmezzzz :)
 
Üyelik
24 Eyl 2010
Mesajlar
165
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Hani bir söz var ya Askerlik yapmayana kız verilmez die :) Ofisini açmayana mükellef de gelmezzzz :)
[/quote]

:D
 
Üyelik
23 Nis 2009
Mesajlar
1,210
Konum
istanbul
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Arkadaş sosyal olacaksınız hedef kitlenizi belirleyeceksiniz. Akrabadan defter istemek kolay defteri verirmisin de olmaz desin eeeee önce o adamla hukukunuz nedir,kaç yıla dayanız, adamın çocuğu sünnet olur,askere gider, evlenir, hastalığı olur en ufak bir derdi olur selam verilmez sonra bana defterini verirmisin siz olsanız verirmiydiniz benim patronumun kız kardeşi müşavir,kadın adamın kapısında yatıyor adam kardeşine bile defteri vermiyor.

Benim müşavirede soruyorum ağbi nasıl oldu bu kadar mükellef , zamanında bu belgeyi aldığında akrabaları bütün büro masraflarını karşılamış, cezada yeseler eyvallah demişler, adamı akrabaları kalkındırmış peki nasıl oldu bu iş ağbi dediğimde ben bırak düğünü,nişanı sünneti vb. adamların çocukları hangi dersten zayıfsa çocuklarına özel ders bile veriyordum dedi.
Yani önce vereceksiniz ki sonra istemeye yüzünüz olsun yada akrabanız size defterini vermeye mecbur olsun.

Hedef kitleniz dışarıdaki mükelleflerse orda durum çok farklı dışarıdakinde siyasi çevreden tutunda, sizin marka olmanıza kadar binbir türlü etken var.
 
Üyelik
29 Eyl 2009
Mesajlar
32
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Bu soruyu bende çok sordum kendime. Aynı durumdayım bende, bir şirkette ısrarla muhasebe sorumlusu olarak (belgeyi kullanmaksızın) çalışmaya devam ediyorum. Mesleki bilgi ve tecrübeme güveniyorum, ancak çevre yok. Daha doğrusu mükellef olabilecek bir çevrem yok, malum Ankara'da yaşıyoruz, genelde memur işçi vs. Ancak şuna kanaat getirdim, çevre bir faktör evet ama tek faktör değil.. Etrafımda bir yerlere gelmiş müşavirlerle konuşuyorum hepsinin bir hikayesi var mutlaka. Bu hikayelerin konusu genelde şans, çevre ve cesaret. Örneğin hiç aklınızda olmayan bir yerde yapmış olduğunuz bir doğru hamle tüm hayatınızı değiştirebiliyor.

Bağımsız çalışmak istiyorsan ya sağlam bir çevren olacak, ya sağlam bir şansın yada bunları zamanla kazanmayı planlıyorsan evliya kadar sabrın.. Ha yok bağımlı da çalışırım diyorsan (ki ben öyle diyorum) iş ilanlarını takip edip, iş yerine çaktırmadan görüşmelere gideceksin. Görüşmelerde bilgini gösterecek ancak prensiplerinden ödün vermeyeceksin.

Laf gelmişken yıllarca emek verip Mali Müşavir olan ve bağımlı çalışmak için gittikleri görüşmelerde 1000-1200 gibi düşük ücretler talep eden meslektaşlarımı esefle kınıyorum. Mesleğimizi ayaklara düşürmeye kimsenin hakkı yok. Bu ücrete çalışacaksan bırak bu işi, daha az emek verip bu tutarları kazanacağın çok iş var..
 
Üyelik
20 Ara 2009
Mesajlar
254
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

bence öncelikle bağımsız büro açacak kişiler bu durumları çok daha önce düşenmeli hatta staj başlatma sınavına girerken düşünmeli ki ruhsatı aldığında zor dönemleri kısa sürede atlatması gerekmezmi yoksa ben ruhsatı alayım bir yerde kullanırım diyerek olmazdı zaten kendi açımdan örnek verem gerekirse ben hep bağımsız büro açmayı düşünüdüm ama tabi büroyu kendi yaşadığım doğduğum yerde açmak sonra babamında her nekadar kendi ruhsatı olmasada muhasebe bürosunda çalışarak emekli oldu fayda sağlayabileceğini düşündüm birde stajıda muhasebe bürosunda yapıyorum yine ikamet ettiğim yerde bunları üst üste koyunca sanırım büro açıldığında zor dönemleri en az zararla atlatacağımı umuyorum tabi yinede hiçbirşeyin garantisi yok ama başından beri bir takım düşünceler ve plan var demek istediğim ruhsatı alayımda nasılsa kullanırım diye değil böyle olacak bunun için gerekli gibi düşündüm amacım ruhsatı alıp bağımlı çalışmak olsaydı kesinlikle stajı büroda yapmazdım birazda bizim tercihlerimiz ileride neler yaşayacağımızı etkiliyor diye düşünüyorum. herşey zamanında yapıldığında düşünüldüğünde olur sonra iş işten geçtiğinde faydası zararı birbirine karşıyor
 
Üyelik
7 Nis 2010
Mesajlar
186
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

Daha önce arkadaşların söylediği gibi bu işin belli bir formülü olmaz,kişiye,kişinin çevre ile ilişkisine göre farklılık gösterir,bu soru Zengin nasıl olunurlar aynı cevaba sahiptir.

;)
 
Üyelik
6 Ara 2006
Mesajlar
387
Konum
İstanbul
Ynt: Mükellef Nasıl Bulunur?

bir hikaye anlatayım size. yanında staj yaptığım mali müşavir hakkında.
bir denetim firmasında çalışıyor, belgesini almış ama henüz büro açmamış.

üniversiteden tanıdığı bir arkadaşı askerde subay olarak kalmış istanbul da görev yapmakta.
bizimki subay olan arkadaşıyla irtibatını kesmemiş gidip gelmeler falan.
aynı yerde görev yapan bi subayın kayınpederinin firmasında bir problem çıkmış, fazla vergi çıkması gibi.
bizimkinin arkadaşı böyle bir arkadaşım var bi baksın diyor. bizim mali müşavir firmaya gidiyor. geçici vergisi çok yüksek çıkan firmanın bazı yatırım, bağış gibi indirim konusu yapılabilecek hususların gözden kaçırıldığını tespit ediyor ve firmanın ödenecek vergisini çok cüzzi bir tutara indiriyor.
yılbaşında bu firma kendisinden muhasebesine bakmasını istiyor. ve 2 mükellefle büro açılıyor.
aynı firmanın çevresi ve akrabaları sayesinde 3 yıl içinde 7-8 adet şirket mükellefi kazanıyor.
yılbaşından önce büromu açtım. üstadımın verdiği 3-4 adet mükellef benim büromun omurgası oldu.
 
Üst