Mukimlik Hakkında

Üyelik
8 Eyl 2024
Mesajlar
8
Konum
İstanbul
Merhabalar, yurtdışıyla sürekli çalışan bi firmada görev yapmaktayım. Yeni başladım sayılır. Fakat mukimlik mevzusu biraz kafamı karıştırdı. Tüm firmalardan istememiz gerekiyor mu? Yoksa çvöa stopaj vs gibi konular işin içine girince mi istemeliyiz? Ya da farklı sebepleri mi var :) Yardımlarınızı rica ederim.
 
Merhabalar, yurtdışıyla sürekli çalışan bi firmada görev yapmaktayım. Yeni başladım sayılır. Fakat mukimlik mevzusu biraz kafamı karıştırdı. Tüm firmalardan istememiz gerekiyor mu? Yoksa çvöa stopaj vs gibi konular işin içine girince mi istemeliyiz? Ya da farklı sebepleri mi var :) Yardımlarınızı rica ederim.
Mukimlik belgesi, ilgili kişi veya firmanın mukimi olduğu ülkenin yetkili makamlarından alınan ve o kişi/kurumun ilgili ülkede vergi mükellefi olduğunu gösteren resmi bir evraktır.

Vergi sorumlularının teslim aldıkları söz konusu mukimlik belgelerini gerektiğinde yetkili makamlara ibraz etmek üzere muhafaza etmeleri gereklidir. Mukimlik belgesinin ibraz edilememesi durumunda ise ilgili anlaşma hükümleri yerine iç mevzuat hükümleri uygulanacaktır.

Kisacasi bu belgenin alinmamasi halinde ilgili Anlaşma hükümleri yerine yani anlasmadan belirtilen vergi oranlari yerine iç mevzuat hükümlerinde belirtilen vergi oranlarinin uygulanacağı belirtilmektedir.
 
Üst