fonradar

müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üyelik
3 Ağu 2010
Mesajlar
8
Merhaba arkadaşlar ve üstadlar yeni başlayan bir muhasebecinin müşteri bulma sıkıntısı konusununda sizlerden yardım istiyorum bilgilendiren yorum yapan herkese teşekkürler.
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

Arkadaşlar bir yardım istedik lütfen müşteri bulma konusundaki sıkıntılarımı nasıl ve ne sürede aşarımın muhabbetini yapmak isteyen bu konuyla ilgili söyyleyecek bir iki cümlesi olan kimse yokmu aranızda..
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

hay sağolasın be üstad, bir kelam için 1 saat bekledim vallahi...
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

Merhabalar,arkadaşlarımdan ve çevremden,tecrübeli üstadlardan bu konu ile ilgili olarak söylenenler; ilk etapda mükellef bulmanın kolay olmadığını zamanla mutlaka olacağını çok aceleci davranmamak gerektiğini söylüyorlar.İnsanlarla olan iletişiminizin iyi olması ve bence en önemlisi dürüst ve güvenilir biri olmak çok önemli bu vasıflar olmadan çok müşteri bile olsa zamanla azalacağı gibi devamı da olmaz.Zamanınız oldukça iş sahiplerini tanışmak amaçlı ziyarete gidin illa tanıdık birilerinin olması şart değil halihazırda çalıştıkları meslek mensupları mutlaka vardır fakat sizde olan ve iş sahiplerinin beğenisini kazanan bir özelliğin size geri dönüşü olacağına inanıyorum.Başarılar diliyorum.
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

Sayın Mehmet Görkem Konuyu yanlış yerde açmışsınız.
Burada
http://forum.alomaliye.com/index.php/board,16.0.html
veya
http://forum.alomaliye.com/index.php/board,22.0.html

sayfalarında konuyu dile getirirseniz öncelikle konuyu doğru yerlerde açmış oluruz.
Sorununuz için sayfalarca yazı yazılabilir.Bunun sihirli bir formülü yok.Öyle olsa herkes müşteri bolluğu çekerdi.Şöyle şöyle yaparsan müşteri bulursun diye bir kılavuz yok.Tecrübe,mevzuata hakimiyet,dürüstlük ve herşeyden önce şükür,sabır ve işine sahip olmak tabiki başta gelir.Siz böyle çalışmaya devam zamanla taşlar yerine oturacaktır.
Saygılar.
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

uzmanın bu konuda güzel mesajı vardı bulursam eklerim
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

buldum,
UZMAN ' Alıntı:
father ' Alıntı:
mrb ben stajımı yeni başlattım 4 aylık stajerim ;) ALLAH nasip ederse belgemi aldığım zaman büro açmayı düşünüyorum,çevrem geniş sayılmaz ama ben staj süresince mükellef bulmaya çalışıorum şimdiden,mali müşavirim mükelleflerine yan gözle bakmıorum yanlış anlaşılmasın ;D mükellef bulmanın püf noktaları nelerdir???


Mükellef adayıyla sohbet ederek işe başlayın; vergi beyannamelerinin internet üzerinden verilmesiyle vergi idaresinin iş yükünün azaldığını ve bu yüzden denetimlere ağırlık verileceğinden falan sözedin, sigorta kanununda yapılan değişikliklerle sigorta işlemlerinin de takibinin zorlaştığını anlatın. Artık eskisi gibi at koşturamayacaklarını mesela eskiden çek ve senetlerin, banka kayıtlarının kaydedilmesinin daha çok önem arzettiğini; devletin artık fon akışının takibinden vergi kaçağını bulacağından sözedin. Bu yüzden çek ve senetlerin düzgün bir şekilde işlenmemesi durumunda büyük problemlerle karşılacaklarını söyleyin. Kendilerinden muhasebecisi tarafından bu tür bilgilerin istenip istenmediğini sorun. Gene kredi kartı sliplerinin düzenli olarak girilip girilmediğini sohbet havasında sorun. Bunun yanında yıl sonlarında envanter çıkarıyorlarmı diye sorabilirsiniz. Hayır derse işyerinde ne kadar stok vardır diye sorarsınız. Bilmem gibisinden ibare kullanırsa muhasebecisinin verdiği bilançoda ne kadar stok olduğunu vergi dairesine bildirdiğini kendisinin bile bilmediği bu bilgiyi muhasebecisinin nerden bildiğini söylersiniz.

Bu ve bunun gibi ne yazık ki bazı meslekdaşlarımızın atladıkları ince hususlara temas edersiniz. Ancak kesinlikle defteri bana verin düzeltelim gibisinden bir ifade kullanmayın;

Mükelleflerin gözünde devlet hantaldır ve incelenme ihtimalleri çok azdır. Bu yüzden BA ve BS formları veya banka kayıtlarının merkez bankası aracılığıyla takip edilmesi gibi kendisinin farkında olmadan takip edildiklerini devletin teknolojinin nimetlerinden çok iyi yararlandığından falan sözedebilirsiniz.

Yeniliklerden sözedin özellikle muhasebecisinin söylemediğini tahmin ettiklerinizi vurgulamalısınız, ince detayları, mesela kestiği çeklere çek hamilinin vergi numarasını yazması gerektiği gibi detayları alatığ durun, bilgi bombardımanına tutmalısınız.

Dersinizi iyi çalışın, hedef mükellefinizin iş kolundaki ince detayları tartışmaya açmaya özen gösteriniz. Sektörü hakkında bilgi sahibi olduğunuzu görsün.

Kendinizden behsederken kesinlikle falancanın muhasebe bürosunda çalıştığınızı söylemeyin, o zaman ikinci adam olursunuz; usta değil kalfa pozisyonuna düşersiniz, daha önce şu mükellefin defterini tuttum falan gibi bilgiler verebilirsiniz.

Büyük mükellef ise; ve defteri muhasebe bürosunda tutuluyorsa, yukarıda belirttiğim hususlara temas ederek; kendisinin muhasebesinin buroda tutulamayacağını, işyerinde sistem kurulması gerektiğinden falan söz edersiniz. Bunu öyle ballandıra ballandıra anltamalısınız ki gururu okşanmalı ve mükellefiniz artık büyüdüğünü ve muhasebesininde bu büyümeye ayak uydurmasının vaktinin geldiğini düşünmeli.

Konuşurken net cümleler kullanın. Mükellefin direk gözüne bakın. Atıyorum çek senetleri muhasebeci istemiyor falan dediğinde sıkılmışsınız ifadesi vermeniz gerekir. Hatta ara sıra yapma ya gibisinden tepki vermeyi unutmayın. Kekelemeden kelimeleri uzatmayın.

Muhsebecisini sakın kötülemeyin,bu ters teper; hatta muhasebeciniz kim diye sorduğunuzda; atıyorum kemal abi iyi muhasebecidir falan gibisinden kelimeler kullanın, ancak mükellef sayısını arttırdıkça yeterince ilgilenemez oldu gibisinde ifadelerle aklında soru işaretleri yaratmalısınız..

Mükkelefin defterini tutmakta olan meslek mensubuna muhasebeci diye hitap ediniz. Kendinizden bahsederkense mali müşavir diyeceksiniz. Bu onu eski; sizin yeni nesil olduğunuz havasını doğurur. Onun eski ve yaşlı bir çınar olarak gösterir. Sizi ise genç ve bu mesleğin geleceği gibi;
Yukarıda belirttiğim konularda eksiklik tesbit ederseniz. hatta geçen gün katıldığım seminerde falanca profösör eskiden bu hususlara dikkat edilmezdi, ancak artık önemli dedi gibisinde laflar ediniz ki hem sizin son değişiklikleri takip ettiğinizi, muhtelif seminerlerde bilginize devamlı arttırdığınızı ayrıca hemde artık kendi muhasebecisinin eskidiği imajı oluşturmanız gerekir.

Son olarak; konuşmanız şu imajı oluşturmalı;

Kemal abi iyi mühasebeciydi ancak gelişmeleri takip edemedi. Artık devran değişti, ve kendisinin işleri çok olduğundan yeterince takip edemiyor. Kanunların ve teknolojik gelişmelerin gerisinde kalmış. Oysa bu genç Mali müşavirin bilgileri taze; elinde fazla iş olmadığından işimi güzel takip eder. Kendini yeniliyor, teknolojiye hakim.

Proje sunmalısınız, farklı fikirler ortaya atmalısınız, donanımlı olduğunuzu göstermelisiniz,

Kamil abi kötü muhasebeci değil, siz daha iyi bir mali müşavirsiniz.

Unutmayın; Ana fikriniz şu olmalı,
Kemal abiyi sizde seviyorsunuz ama istemeseniz bile mükellefin iyiliği için defteri almak zorundasınız.

Saygılarımla,
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

Başka bir öneri; Mükellefler genellikle cahil ve tutucu takımından olduğu için, bir muhasebecinin beş vakit camide namaz kıldığı ve karısını çarşafla gezdirdiğine, masasının üzerinde Sızıntı dergilerininin bulunmasına dikkat ettiğine şahidim. Bu kişi şehrin en mutena yerinde büro sahibi ve müşterisi bol. Taktir sizindir efendim.
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

OSMAN EROL ' Alıntı:
Başka bir öneri; Mükellefler genellikle cahil ve tutucu takımından olduğu için, bir muhasebecinin beş vakit camide namaz kıldığı ve karısını çarşafla gezdirdiğine, masasının üzerinde Sızıntı dergilerininin bulunmasına dikkat ettiğine şahidim. Bu kişi şehrin en mutena yerinde büro sahibi ve müşterisi bol. Taktir sizindir efendim.



Vah halimize bak. ??? ???
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

Bu son girdi gerçekten can sıkıcı, ama ondan önce yorumlar fikirler tavsiyeler içiin herkese teşekkür ederim. Bu son girdideki muhafazakar esnaf ve mükelleflerin muhasebecilerinide öyle sanmaları veya öyle olmalarını istedikleri konusu ciddi bir problem.. fakat bunun yanında bir başka mükelllefde gayet çağdaş modern anlayışlı vs vs. adam tekel bayici veyahut kafeterya bar sahibi, tutup ben evrak almaya gekdiğimde '' essalamın aleyküm ve rahmetuulahi ve berakatühü'' demek zorunda kalmıyorum sadecce içten bir merhaba yeterli oluyor.. Cahille muhabbet gerçekten zor. adam kredi çekecek geçici vergi çıkartıyormuyuz diye soruyorum '' yoooookkk ne vergisi sakın haa beş kuruş para ödemem'' gibi çıkışlarda bulunuyor ama bilen adam '' evet beyfendi bu ay bir miktar geçici çıkaralım çünkü banka kredisi kullanacağım'' diyebiliyor, Galiba işin özü şu ; Nabza Göre Şerbet Vereceğiz...
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

ASLINDA bu işin çözümü çok çok basit anca herkes kendisini düşünüyor cebini menfaatini çıkarını düşünüyor insanlığa hizmet için kendini adaya din alimlerine,filzoflara,sosyologlara,düşünürlere,makamı mevkiyi şanı şöhreti hiçe sayan gerçek mutluluk için uğraşan dava adamlarına,topluma gerçek manada hizmet ednlere selam olsun.
1-Staj bürosu bulamıyorum:El cevap odalar da esnaf ve büroların kaydı olacak büroda gereksiz elaman olmaması için uygn büroya stajerİ atayacak ve ssksını takip edecek
2-Staj bitti müşteri bulamıyorum:Belirli sayıda müşteri potansiyelinin üzerindeki müşterileri oda kabul etmeyecek veya her büroya yeni başlayanlara defter vermesi için şart koşacak.
3-Büromu açtım tahsilat yok:oda ve devlet el ele verip mükelleflerin yerine göre canına okuyacak şikayet edecek şefaffıktan yana olunacak devlet adına dnetim yapacak bu işden pay alacak denetim sistemi sağlamlaştırılacak muhasebenin değeri artacakç

Aslında unlarla ilgili kafamda çok proje var konuyu daha da açıp uzatabiliriz ama kısaca değindim sadece 3 temel sorun önce stajı başlattık ama yer bulamadık sonra büro açtık müşteri bulamadık daha sonrada müşteri var ama tahsilat yok bu 3 temel sorun acil çözüm bekliyor ama çözüm üretecek olan nerde maalesef oda sadece ve sadece kendi cebine bakıyor sınav parası harç parası rhsat v.b. hepsi bürokrat nerdeyse ve hepside zengin adli hakimlikde ne ki 10.000 tl para karşılığı belge bu kadar da millet soyulmaz ki artık insanlığa hizmet edelim topluma destek verelim
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

İşte bunun adı da liberalizm/Kapitalizm/globalleşme oluyor.
 
Ynt: müşteri sıkıntısı yeni başlayanlar üstadlar lütfen yorum ve yardım

OSMAN EROL ' Alıntı:
Başka bir öneri; Mükellefler genellikle cahil ve tutucu takımından olduğu için, bir muhasebecinin beş vakit camide namaz kıldığı ve karısını çarşafla gezdirdiğine, masasının üzerinde Sızıntı dergilerininin bulunmasına dikkat ettiğine şahidim. Bu kişi şehrin en mutena yerinde büro sahibi ve müşterisi bol. Taktir sizindir efendim.

Ne kadar saçma bir yazı olmuş.Bir yazıda bu kadar aşağılama olamaz.
Yada yazım ve anlatım hatası var "müşterileri" olması gerekiyor herhalde
Ayrıca bir insanın dindar olması onun cahil olduğu anlamına gelmez.
Halen çağdaşlığı açık saçık giyinmek içki içmek dindar insanlara yobaz,cahil,v.s. demek olduğuna inanlar var ne
yazıkki
Tabiki bizde şahit oluyoruz muhasebecisi AKP 'li CHP'li diye defterini alanlara
Bende vatan hainlerine destek veren terorist başına başkanım diyen birinin defterini iade ettim geçen ay.
Buda benim seçimim böyle şeyler oluyor.Aç kalmak yukarıdaki gibi bir adam olmaktan iyidir bence
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst