fonradar

Müşteriye Ulaşmayan Fatura

aşkınbulduk

Tanınmış Üye
Üyelik
20 Ara 2008
Mesajlar
2,551
Konum
istanbul
2-3 ay önce faturasını kesip,kargo ile gönderdiğim faturalar bugün kargo tarafından adrese ulaşmadı diye geri geldi.

ben bunları BS formunda bildirdim.karşı taraf haliyle bildirmedi.

şimdi alıcı benden yeni tarihli fatura istiyor.

ben b formunu yaparken alıcıları aramam.satıcıları arar mutabakat yaparım ?

burda sorumluluk kimde ?

ben alıcıyla mutabakat yapmak zorundamıydım.kestiğim faturanın müşteriye ulaşıp ulaşmadığını takip etmek zorundamıyım ?
 
Mutabakat yapıp yapmamak size kalmış bir şey. Ancak mutabakat yapılmamasından kim zarar gördü, bunu düşünün.
Burada hata yalnız sizde değil alıcıda gerekli hassasiyeti gösterip mutabakat yapmamış, kargo firması alıcıyı bulamamışsa iade için neden bu kadar süre geçirmiş.
 
Mal sattığınız kişi aldığı malın faturasını neden takip etmiyor. Suçlu kim haksız çıkarsa odur. Kendinizi savunduğunuz önemli. Kargo ile göndereceğiniz faturaları önce fakslamanız ya da taratıp mail atmanız faydanıza olacaktır.

Geçmiş olsun...
 
Sayın Aşkın Bulduk,

TTK'ya göre kargo ile teslim yasal tebligat sistemleri içinde değildir. Mail yolu da böyle. Sadece teslim raporu alınmış olan fax kısmen belge sayılabilir ancak faxladığınız belgenin doğru belge olduğunu ispat etmek zorundasınız.

Mutabakat TTK açısından ve Borçlar yasası açısından önemlidir, gönderdiğiniz mutabakat mektubuna mutabık olup olmadığına dair cevap yazmazlarsa gönderdiğiniz bakiyede mutabık oldukları anlamına gelir, ancak bunun da en azından taahhütlü mektupla yapılmış olması gerekir.

Alıcı borcunu takip etmekle yükümlüdür, aldığı malın faturasını da takip etmek yükümlülükleri arasındadır. Ulaşmamış faturaya yeni tarihli fatura talebi iyice bir hastalık halini aldı, bu da başlıca bir sorun artık. Sakın yapmayın. Fauranın bir örneğini gerekiyorsa noter kanalıyla hazırlayıp taahhütlü olarak gönderin.

Hukuk yolu açık ancak bu başka bir süreç.

Saygılar,
Kevork
 
resmi evraklar (fatura vb.) eski usül dediğimiz, posta yoluyla iadeli taahhütlü gönderilir ki ulaşıp ulaşmadığına dair elinizde resmi bir dayanak olsun.. bu durumda eline fatura ulaşmayan mükellefi sorumlu tutamazsınız değil mi?
 
Sayın Husok,

Sorumluluk meselesini 5 sayılı cevabın üçüncü paragrafında yazmıştım. Alıcı da sorumludur.

Saygılar,
Kevork
 
2-3 ay önce faturasını kesip,kargo ile gönderdiğim faturalar bugün kargo tarafından adrese ulaşmadı diye geri geldi.

ben bunları BS formunda bildirdim.karşı taraf haliyle bildirmedi.

şimdi alıcı benden yeni tarihli fatura istiyor.

ben b formunu yaparken alıcıları aramam.satıcıları arar mutabakat yaparım ?

burda sorumluluk kimde ?

ben alıcıyla mutabakat yapmak zorundamıydım.kestiğim faturanın müşteriye ulaşıp ulaşmadığını takip etmek zorundamıyım ?

Malesef bazı meslek mensubu bu şekilde mutabakat yapmakta,görüş olarak mutlaka alıcılarla'da mutabakat yapılmalıdır.
 
Siz alacağınızı tahsil ettiniz mi? Eğer tahsil etti iseniz "ft ne oldu?" sorusunu vakti zamanında alıcının yapması gerektiği için sorumluluk tamamen ondadır.
 
Siz alacağınızı tahsil ettiniz mi? Eğer tahsil etti iseniz "ft ne oldu?" sorusunu vakti zamanında alıcının yapması gerektiği için sorumluluk tamamen ondadır.

Sayın Merkür2,

Sizin para almış olmanız birşeyi ispatlamaz. Karşı taraf avans ödediğini de iddaa edebilir. Siz malı teslim ettiğinizi, faturayı günün gününe teslim ettiğinizi ispat etmek zorunda kalırsınız. Bu tür hukuki süreçler de birhayli uzun sürer. Ticaret mahkemesine gider gelirsiniz.

Teslimatla ilgili faturayı kesmiş olmanız da ispat yolu değildir, örneğin İrsaliyeyi kesmiş ve elinizdeki nüshalara alıcının adına hareket edenin adı soyadı ve imzasının bulunup bulunmadığı yada yasal evraklarla kargo yada nakliye şirketine teslimatı yaptığınızı dahi ispat etmek zorundasınız.

Kısaca Bu hikayedeki faturanın kargo ile iletilmesi yanlış bir başlangıç olarak ciddi sıkıntı yaratabilir. Ve sorumluluk da kolayca karşı tarafa yüklenebilir değil.

SAygılar,
Kevork
 
Sayın aşkınbulduk,

Benim anlamadığım taraf konu bahsi geçen faturalar nasıl 2-3 ay gibi bir süre sonra bu faturalar adreste bulunmadığı için bu kadar zaman sonra size ulaşmış olmasıdır yine aklıma gelen diğer konu bu faturalar aslında 2-3 ay öncesinden size ulaşmış olmasına karşılık çalışanlarınız size acaba 2-3 ay sonramı ulaştırdı.

Bu fatura tutarlarını tahsil etmemişseniz (fatura tutarını tahsil etmişseniz söyleyeceğim şeyler var ama onu atlıyorum) size şöyle bir sorum olacak faturayı tahsil etmemişseniz tahsili için karşı tarafı hiç mi aramadınız faturalarımız vardı düzenleyerek tarafınıza göndermiştim tahsili için aramıştık gibi.

İyi Günler.
 
Son düzenleme:
tahsilat yapıldı üstad,
kargonun bukadar geç geri bildirim yapması bizede başka şeyleri düşündürüyor? karşı firma bizim gönderdiğimiz faturaları zamanında işlemeyi atladı ve biz eniyisi ( devamlı çalışılan kargı firması ise ) biz bunu adreste bulunamıştır diye geri göndertelim dediler ve kargo geri ..
başka bir açıklamasını bulamıyoruz..
 
Mal/hizmet alınıyor ödemesi yapılıyor ve bunun faturasına ne oldu demiyorlar ise alıcıda art niyet ararım.
 
Üst