Ne Kadar Maaş Alıyorsunuz ?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aday
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ben 10 yıl özel bir şirkette çalıştım. 2010 yılında girdim 2020 eylül ayında ayrıldım. Farklı düşüncelerim vardı ama uzun süre işsiz kalınca özel bir şirkette ön muhasebede işe başladım. Aklımda mali müşavir olmakta yoktu o güne kadar. Müdürüm ön ayak oldu nasılsa çalışıyorsun sınavlara başvur en azından bir mesleğin olur dedi. 750 tl maaşla işe başladım ben 2010 yılında Gaziantepte. Ama yemek yol öyle masraflarım yoktu. Ayrıca yılda 2 maaş da ikramiye bayramlarda erzak yardımı tarzı şeyler vardı. 2013 yılında staja başladım. 3 sene staj yaptım.. 2017 yılı sonunda da yeterlilik sınavını kazandım. Ama mevcut şirketimde önüm kapalı olduğu için belgemi de almadım mali müşavirlik yapma şansım da yoktu. Müdürüm mali müşavirdi ama onunda üstünde dışardan makbuz kesen bir mali müşavirimiz vardı. Büyük bir aile şirketiydi. 15 20 ayrı firma vardı. Hepsinin beyannameleri dışardan olan muhasebecinin şifresiyle gönderiliyordu. Ama her şirkette de çalışan ayrı mali müşavir vardı. Yani benim üstümde müdürüm vardı. Onun üstünde de asıl adam vardı. Benim müdürüm dediğim insanda şu an itibariyle şirkette 15.senesi bu saatten sonra da düzenini bozup risk alıp ayrılmaz. Net maaşını belirtmeyeceğim ama benim ayrıldığım Eylül 2020 döneminde 7.000 - 8.000 arası bir maaş alıyordu. Şu an şirkette ikramiye verilmiyor. Bayramlarda erzak yardımı bayram harçlığı tarzı ödemeler yapılıyor. Bende ayrıldığım tarih itibariyle 4.450 TL net maaş alıyordum. Eşimde başka bir firmada bu seviyede maaş alıyordu. Ama bu maaşlar ve yapılan işler bizi artık tatmin etmiyordu. 2.5 ay önce işlerimizden ayrılıp şehir değiştirip İzmir'e taşındık. Hiç yapmadığımız büroculuk işine girmeye karar verdik. Zor olanı tercih ettik ama istediğimiz şeyi yaptık. 15 gün önce resmi olarak açılış yaptık. Hiç mükellefemiz yok. Bizim mesleğimizin değerini evet bilen yok ama bu birazda bizim elimizde bence....Biz 2 sene sonra çok farklı noktalarda olacağımıza gerçekten inanıyoruz. Bizim için önemli olan maaştan önce mutlu olduğumuz işiyapıyor muyuz? Mutlu olduğumuz şehirde yaşıyor muyuz? Biz şu an ikisini de yapıyoruz. Hatta bir de kendi işimizi yapmayı çok istiyorduk onu da hayata geçirdik.. Umarım herkesin istediğine kavuşacağı bir yıla gireriz...
Üstadım öncelikle hayırlı olsun. Benimde 4-5 sene içerisinde sizin gibi bir hayalim var. Şehir değiştirip büroculuk işine girmek. İlerleyişinizi ve gelişmeleri aktarırsanız çok memnun oluruz.Sizin şevkiniz ve azminiz bize de ilham olacaktır.
 
Ben istanbulda özel bir firmada bagımlı çalışan smmm yim.Muhasebe de tekim.Asgari ücretten yatıyor sigortam maaşım 5600tl cumartesi çalışma var asgari ücret zamından faydalanıyoruz 300 tl zamn gelmesı beklenıyor asgari ücrete 5600+300= 5900 olur artık 10 senedır aynı yerdeyım ruhsatı yeni kullanmaya basladım
 
YAPTIĞIM İŞLER :
*Satış faturaların kesilmesi (Günlük çıkışların yapılarak irsaliyelerin kesilmesi,faturalaştırılması)
*İhraç kayıtlı faturaların kesilmesi, İhracat faturalarının kesilmesi, vedop işlemleriyapılarak sistemde kapatmaların gerçekleştirilmesi
*İthalat Beyannamelerinin kayıtlara alınması ve kapatması yapılması
*Teşvikli faturaların kesilmesi ve İnternet vergi dairesi sistemine kaydedilmesi
*Dövizli carilerin kur farklarının hesaplanıp faturalandırılması,
*Gider faturalarının kayıtlara alınması+muhasebe kayıtlarının atılması,
*Sigorta poliçelerinin muhasebe kayıtlarının yapılması
*E-irsaliye, e-fatura, e-arşiv işlemleri
*Kdv 1 &kdv 2 hazırlanması, e-beyannameye yüklenmesi,
*Kdv iade listelerininhazırlanması, sisteme yüklenmesi,191 liste kontrol ve muavin ile uyumlu halegetirilmesi
*Beyan sonrası oluşan hata raporunu almak, ve düzeltmeleri yapmak
*Tecil-Terkin durumlarında internet vergi dairesi üzerinden işlemlerin yapılması,
**Mahsuben iade işlemlerinde ilgili vergi dairelerine olan borçların mahsubununyapılması
**Muhtasar Beyanname hazırlanması, e-beyannameye yüklenmesi
*Damga vergisi oluşan durumlarda damga beyannamesi verilmesi,
*YMM ile koordine halinde çalışarak raporu yazılan dönemlere ait kdv lerdedüzeltme beyanı verilmesi
*İnternet vergi dairesi üzerinden genel amaçlı dilekçe oluşturma, sgk borcu yoktur,vd.borcu yoktur talepleri
*İptal portalı işlemleri
*Kep yazışmalar
*Geçici vergi çalışmalarında görev almak,
*Enflasyon muhasebesi tablolarının hazırlanarak muhasebe kayıtlarının atılması
*Ba bs lerin hazırlanması ve yuklenmesi ARTIK YOK
*E defter hazırlık süreci, e defter yüklenmesi.
*Yerli Malı Belgesi hazırlık işlemleri
*Oksb Belgesi


UNVAN MUHASEBE PERSONELİ
MAAŞ 35.000
ŞİRKET BELİRTMEK İSTEMİYORUM.
 
YAPTIĞIM İŞLER :
*Satış faturaların kesilmesi (Günlük çıkışların yapılarak irsaliyelerin kesilmesi,faturalaştırılması)
*İhraç kayıtlı faturaların kesilmesi, İhracat faturalarının kesilmesi, vedop işlemleriyapılarak sistemde kapatmaların gerçekleştirilmesi
*İthalat Beyannamelerinin kayıtlara alınması ve kapatması yapılması
*Teşvikli faturaların kesilmesi ve İnternet vergi dairesi sistemine kaydedilmesi
*Dövizli carilerin kur farklarının hesaplanıp faturalandırılması,
*Gider faturalarının kayıtlara alınması+muhasebe kayıtlarının atılması,
*Sigorta poliçelerinin muhasebe kayıtlarının yapılması
*E-irsaliye, e-fatura, e-arşiv işlemleri
*Kdv 1 &kdv 2 hazırlanması, e-beyannameye yüklenmesi,
*Kdv iade listelerininhazırlanması, sisteme yüklenmesi,191 liste kontrol ve muavin ile uyumlu halegetirilmesi
*Beyan sonrası oluşan hata raporunu almak, ve düzeltmeleri yapmak
*Tecil-Terkin durumlarında internet vergi dairesi üzerinden işlemlerin yapılması,
**Mahsuben iade işlemlerinde ilgili vergi dairelerine olan borçların mahsubununyapılması
**Muhtasar Beyanname hazırlanması, e-beyannameye yüklenmesi
*Damga vergisi oluşan durumlarda damga beyannamesi verilmesi,
*YMM ile koordine halinde çalışarak raporu yazılan dönemlere ait kdv lerdedüzeltme beyanı verilmesi
*İnternet vergi dairesi üzerinden genel amaçlı dilekçe oluşturma, sgk borcu yoktur,vd.borcu yoktur talepleri
*İptal portalı işlemleri
*Kep yazışmalar
*Geçici vergi çalışmalarında görev almak,
*Enflasyon muhasebesi tablolarının hazırlanarak muhasebe kayıtlarının atılması
*Ba bs lerin hazırlanması ve yuklenmesi ARTIK YOK
*E defter hazırlık süreci, e defter yüklenmesi.
*Yerli Malı Belgesi hazırlık işlemleri
*Oksb Belgesi


UNVAN MUHASEBE PERSONELİ
MAAŞ 35.000
ŞİRKET BELİRTMEK İSTEMİYORUM.
Ne kadar zamandır o firmada çalışıyorsunuz , toplam çalışan sayısı kaç kişi, İl neresidir?
 
Ücretin düşüklüğü ya da yüksekliği önemli değil.onemli olan aldığınız ucreti nasıl kullanacaginiz
Sizin maaşınızı dört gözle bekleyen bir piyasa yok artik günümüzde
 
Üst