Ödeme Alındıktan Sonra Hemen Fatura Kesmem mi Gerekiyor?

Üyelik
5 Kas 2016
Mesajlar
8
Konum
istanbul
Merhaba,

Bir hizmet karsiliginda pesinen 20 bin TL banka hesabima odeme aldim.

Faturasini su anda daha kesmedim fakat hizmeti daha yapmadigim icin aylik 2.500 TL seklinde fatura kesebilirmiyim.

Yani 8 ayda 8 ayri fatura seklinde fatura kesebilir miyim?

Cevaplarinizi bekliyorum.
 
Vergi mevzuatında fatura düzenlenmesi için genel prensip malın satıldığı veya hizmetin tamamlandığı andır. Vergi Usul Kanununun fatura nizamına ilişkin 231/5'inci maddesinde; “Fatura, malın teslimi veya hizmetin yapıldığı tarihten itibaren azamî 7 gün içinde düzenlenir. Bu süre içerisinde düzenlenmeyen faturalar hiç düzenlenmemiş sayılır. hükmü bulunmaktadır.
Mal teslim edildiğinde irsaliye düzenlenmişse, fatura 7 gün içinde düzenlenebilir. Uygulama bu alanda büyük ölçüde oturmuştur. Mal sevkiyatı her halükarda sevk irsaliyesine bağlandığı için fatura sevk anında düzenlenmemişse de 7 gün içinde düzenlenebilir.

Hizmetin kısım kısım yapıldığı veya belirli bir periyoda dayandığı durumlarda hizmet ne zaman tamamlanmış sayılacak, fatura ne zaman düzenlenecek, buna bakmak gerekiyor. Hizmette bir süreklilik söz konusu ise ve hizmet devam ediyorsa fatura aylık dönemler halinde düzenlenmelidir. Her ay sonunda bir hizmet faturası düzenlenmesi yeterli olacaktır. Bazen hizmet bir sözleşmeye dayalı olmakla beraber belli bir periyodu olmayabilir. Bir ayda birden fazla olabileceği gibi diğer ayda hiç olmayabilir de. Bu durumda Her bir kısım itibarıyla mı fatura düzenlenmeli, yoksa yine ay sonlarında mı fatura düzenlenmeli sorusunu cevaplamak gerekiyor. Bir örnekle anlatmaya çalışacak olursak;
A bankası kredi vereceği müşterilerine ilişkin değerleme raporları için B değerleme şirketi ile anlaşmıştır. Sözleşme her ay sonu itibarıyla mutabakat yapılacağı şeklindedir. Banka ilk ayda değerleme şirketine muhtelif tarihlerde üç ayrı değerleme işi göndermiştir. Değerleme şirketi bu üç işi de aynı ay içerisinde tamamlamıştır. Bu durum da değerleme şirketinin bankaya ay sonu itibarıyla tek fatura ile yaptığı hizmetleri fatura etmesi mümkündür. Şayet değerleme şirketi bu işlerden birini işin geldiği ay içerisinde diğer ikisini ise takip eden ay içerisinde tamamlamış ise bu durumda ilk ay sonu itibarıyla bir işe ilişkin fatura düzenlenecek, kalan iki işe ilişkin fatura ise gelecek ay sonu itibarıyla düzenlenecektir. Elbette sonraki ay içerisinde gelip tamamlanan başka bir iş söz konusu olursa o aya ilişkin faturaya o iş veya işler de dahil edilecektir.
Banka ile değerleme şirketi arasında herhangi bir anlaşma olmasaydı, banka rastgele bu değerleme şirketine iş göndermiş olsaydı, o zaman işin tamamlandığı tarihten itibaren 7 gün içerisinde o işe ilişkin faturanın düzenlenmesi gerekecekti
 
Cevabınız için teşekkür ederim.

Şimdi ben ödemeyi geçen hafta itibari ile aldım. işi 8 ay içinde 8 parça olarak faturalandıracağım. Ama bu işi 8 ay içerisinde bitireceğim.

Bir web tasarım ve programlama işi olarak düşünelim. Bu mümkün mü? Yoksa peşinen fatura mı kesmem gerekiyor?
 
Merhabalar,

Herhangi bir sözleşmeniz var mıdır. Sözleşmeye istinaden bir hüküm koyabilirsiniz aylık fatura kesilecektir diye. O zaman bir sıkıntı yaşamazsınız bence.

Hizmet sektöründe ben de çalıştım. Sözleşmeye istinaden faturalar peşin kesilirdi bizde, 380 hesaba atılır oradan aylık olarak tahakkuk ettirilir. Aylık kesilenler de olmuştu.

Açıkçası peşin ödeme alıp aydan aya vurduğunuzda 8 ay sonra fatura kesilebilmesi bizim ülkemizde inandırıcı değil gibi gözüküyor. gene de takdir sizin. Arada bir sözleşme varsa bu sizin elinizi güçlendirir.
 
Üst