ÖKC Cihazları Bildirimi Hk.

SinanN

Katkı Sunan Üye
Üyelik
29 Ara 2005
Mesajlar
155
Konum
İstanbul
Merhaba Sayın üstadlarım

01/10/2018 tarihine kadar ÖKC cihazlarındaki KÜmülatif Z raporlarını bildirim yöntemi mevzuatı ile ilgili bir sorum bulunmaktadır. Sizce bu bildirimi servis sağlayıcıların yapması gerekmez mi? yani mükellefin kullanmış olduğu yazar kasa firmasının bildirmesi gerekmiyor mu? ben bu sabah bir yazar kasa firmasının müşteri temsilcisiyle görüştüm, bana verdiği cevap bizim bununla ilgili bir çalışmamız yok müşavirlerin bildirim yapması gerektiğini ima etti. Acaba mevzuatta geçen TSM Merkezlerindeki servis sağlayıcıları kimler? bu konuda servis sağlayıcıları ekstra mükelleflerden para talep ederler mi? Ve bu konuda sizin fikriniz ve görüşünüz nedir.? Mükelleflere nasıl bir yol tarif etmemiz gerekir? Ayrıca biz müşavirler olarak bu işlerinde bizde ek külfet iş getirmesi sonucunda bunun karşılığını almamız gerekmez mi?

Saygılar
 
ÖDEME KAYDEDİCİ CİHAZLARDAN GERÇEKLEŞTİRİLEN SATIŞLARA AİT GÜNLÜK KAPANIŞ (Z) RAPORLARINDA YER ALAN BİLGİLERİN GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞINA BİLDİRİM YÖNTEMİNİN TERCİHİ EKRANI
Bu ekran sadece eski nesil ÖKC™lerden gerçekleştirilen satışların GİB™e bildirim yöntemi tercih ekranıdır. Yeni nesil ÖKC™lerden gerçekleştirilen satışların GİB™e elektronik ortamda bildirimi yeni nesil ÖKC™lerin TSM merkezleri üzerinden otomatik olarak yapılabildiğinden, yeni nesil ÖKC™ler için ayrıca bir tercih bildirimi yapılmayacaktır.

Gib duyurusuna göre yeni nesil ödeme kaydedici cihaza sahip olanların herhangi bir tercih bildiriminde bulunmalarına gerek yoktur.

Eski Tip ödeme kaydedici cihazların bu tarihten önce yenilenmesi en mantıklı tercih olacaktır.
 
eski ile yeni yazar kasa arasındaki net ayrım nedir? mükellefleri nasıl bilgilendirelim
 
6- Sadece Yeni Nesil ÖKC kullanmakta olan mükelleflerin Tercih Bildiriminde
Bulunma Zorunluluğu Var mıdır?
Sadece Yeni Nesil ÖKC’si bulunan mükellefler; Yeni Nesil ÖKC’lerden
gerçekleştirilen satışlara ait mali bilgilerin ilgili ÖKC üreticilerine ait ÖKC TSM Merkezleri
aracılığı ile Gelir Ä*daresi Başkanlığına elektronik ortamda bildirilebildiğinden, genel prensip
olarak mükelleflerimizce ayrıca başka bir kanaldan bildirim yükümlülüğü bulunmadığından
Tercih Bildiriminde de bulunmak zorunda değildirler.
Bununla birlikte, işletmelerinin teknik ve altyapı sorunlarının mevcudiyeti nedeniyle
ÖKC TSM Merkezleri aracılığıyla yeni nesil ödeme kaydedici cihazlardan gerçekleşen satış
bilgilerini GÄ*B’e iletemeyecek durumda olan mükelleflerden, teknik ve altyapı sorunlarının
niteliğini tevsik edici bilgi ve belgelerle birlikte Başkanlığımıza yazılı müracaat eden, bu
durumu ÖKC firmasına ve Başkanlığımıza yazılı olarak bildirip Başkanlığımızdan izin alan
mükellefler, yeni nesil ödeme kaydedici cihazlara ilişkin ÖKC’lerden aylık dönem bazında
gerçekleştirilen satışlara ait mali bilgileri de Gelir Ä*daresi Başkanlığı’na ÖKC TSM Merkezi
dışında kalan diğer yöntemlerden tercih edeceği yöntemden (“e-Arşiv” üzerinden veya
“İnternet Vergi Dairesi” uygulamaları üzerinden seçeneğinin Başkanlığa yapılan yazı
müracaatta bildirilmesi gerekmektedir.) biri ile bildirilmesi mümkündür. Bu şekilde, YN
ÖKC’lere ait mali bilgileri ÖKC TSM Merkezleri dışındaki bir yöntemle GÄ*B’e bildirme izni
alan mükellefler, Başkanlıktan izin aldıkları hususunu (ÖKC TSM Merkezi üzerinden bilgi
iletmeyecek ÖKC’lerin marka, model, sicil no’larını da belirterek), sahip oldukları her bir
ÖKC üreticilerine ayrı ayrı olmak üzere yazılı olarak bildirmeleri de gerekmekte olup söz
konusu yeni nesil ÖKC’lere ilişkin Başkanlık tarafından talep edilen mali bilgilerin elektronik
ortamda bildirilmesi yükümlülüğü ÖKC TSM Merkezleri yerine mükellefe ait olacaktır.

İnternet bağlantısına sahip EFT-Pos özelliği kullanılan cihazlar kastedilmektedir.
 
Konu hakkında ikileme düştüğüm için bir kez daha sormakta fayda görüyorum.

Bu birdirimi sadece eski nesil yazar kasa sahipleri yapacak değil mi?

Yeni nesil yazarkasa kullananların bir birdirimi yok.

Birde sormak istediğim örneğin biz yeni nesil yazarkasayız. Bu bildirimi GİB otomatik mi çekecek sistemden yoksa biz bunun için bir ayar yaptıracakmıyız servise?

Yardımlarınız için teşekkür ederim.
 
+ Eski yazarkasa sahipleri bu bildirimi yapacak.
+ Yeni nesil yazarkasalar için bildirim yapılmayacak. (Ancak yeni nesil yazarkasanın internet bağlantısı yoksa, onun içinde yapılması gerekir.)
+ Yeni nesil yazarkasalar da internete bağlı ise, otamatik çekecek.
 
cihazın içinde telefon hattı var zaten,
data çekilmesi için Lan kablosuyla internete de bağlamak mı gerekiyor,
 
Arkadaşlar bir vakıf iktisadi işletmesi var. Bunların yazarkasası var ama eski mi yeni mi bilmiyorlar, bir teknisyen getirtip gerkeli ayarları yaptıracaklar. Bu durumda eskiyse ne yapılması gerekir? Sonrasında bu işletmenin vergi dairesi kodu ve şifresi yok biz mali müşavirlik olarak beyannamelerini yapıyoruz. Bu durumda satış bilgilerini nasıl gireceğiz? Ve düre olarak acaba ocak sonuna kadar aralık bilgilerini mi gireceğiz?
 
Merhaba,
3 tercih yönteminden biri olarak İnternet VD üzerinden gönderilebilir.
İnternet VD şifresi alınması gerekir.
Süre olarak 01.01.2019 tarihinden başladığı için 2019/01 dönemi itibariyle bildirilmeye başlanacaktır.
 
2.sınıf (işletme defterine tabi) olan mükelleflerin yeni nesil yazarkasalarında internet bağlantısı olması zorunlu mu?
 
Mali müşavir mükellefi için kendi şifreleriyle girip bildirebilir mi yoksa işletme vergi dairesinden numara ve şifre mi alacak?
 

Benzer konular

Üst