Önceki Yıla Ait Ödemeye İstinaden Gider Pusulası

Üyelik
3 Eyl 2005
Mesajlar
4
Merhabalar,

Danışmanlık hizmeti veren bir şahsa ait geçmiş yılda banka üzerinden yapılmış bir ödemeyi, ertesi yıl gider pusulası ile giderleştirerek muhtasarda stopajını ödemek doğru mudur? Bu işlem yanlışsa doğrusu nedir? Çünkü gönderilen paranın bir şekilde kapatılması gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Peki o zaman şöyle sorayım, söz konusu ödemeye isabet eden danışmanlık hizmeti hangi tarih aralığında ifa edilmiş?
 
3 aylık bir dönemden bahsediyoruz, ödeme de 3 ay önce yapılmış, hizmet de o zaman başlayıp halen devam ediyor, ve bundan sonra ara ara şahsa ödemeler yapılacak.

Acaba hizmet tamamen bittiğinde gider pusulası düzenlemenin sakıncası var mıdır?
 
1-GVK md.94'e göre hizmet ifası tamamlanmamış olsa dahi nakden veya hesaben ödeme yapıldığı anda stopaj yapmanız gerekir.

2-Belge düzeni açısından ise gider pusulasını VUK md.231/5 ve 234 uyarınca hizmetin tamamlanmasından sonra en geç 7 gün içerisinde düzenlemeniz gereklidir.
 
henüz kesin mizan vermediniz.

yapılan ödemeyi verilen sipariş avansına alsanız.

GPyi de Ocak ayına kesebilirsiniz bu durumda.

diğer türlü hizmet 2012 yılında faydalanıldığı için gelir tablosu yaklaşımına göre zaten 2013 yılında giderleştiremeyeceksiniz.
 
Merhaba,

Size danışmanlık yapan şahıs, esnaf muaflığından faydalanan birisimi, kendisinin devamlı ifa ettiği bir başka görevi varmı
İş nedir. Eğer mutad ve süreklilik arzeden bir işse bordro düzenlemenizde gerekebilir. O yüzden başka açılardan da irdelenmesi gereken bir husus.

Esnaf muaflığından faydalanmayan birisine keseceğiniz gider pusulasında stopaj uygulanmaz.

Saygılarımla,
 
Üst