fonradar

Özel Maliyetler

Ynt: Özel Maliyetler

Sayın tarkaniz72

Lütfen kusura bakmayın ama bu seferde ben anlamakta zorlandım ama yinede anlamaya çalışarak cevap vermek istiyorum.

Siz Ltd. Şti. olarak 2005 yılında bir yer kiraladınız ve kiraladığınız yeri şubeniz olarak kullanmaya başladınız ve burayada 110.000 TL masraf yaptınız.

Daha sonra siz 2007 yılında bu şubenizi kapattınız ve başka bir firmaya devrettiniz.

Buraya kadar doğru anladıysam cevap vermek istiyorum.

2005 - 2007 yılları arasında ÖZEL MALİYET olarak amortisman ayırmanız gerekirdi. Daha sonra o şubeyi devrettiğiniz yıl kalan amortisman tutarının tamamını gider yazmanız gerekirdi.

Saygılar.
 
Ynt: Özel Maliyetler

Ben biraz net anlatamadım . Kusura bakmayın.
Bahsi geçen mağaza için 2007 ağustostan bu yana kira ödemiyorum. Ancak aynı mağazanın Elektrik su telfon vb. masraflarını X A.Ş. bana fatura ediyor ve C/h. ile ödüyorum.
1- 2005-2007 arası özel maliyet ayırdım. Fakat yeni kiracı(X A.Ş.) ile iş ilişkimiz devam etti ve aynı mağazada artık sadece personelimizi çalıştırarak X A.Ş. nin malları satılıyor.
2- X A.Ş. ile son sözleşmemizde ise demirbaşların halen bize ait olduğu yazılıyor.
Yani bahsi geçen mağazada ki örneğin hava perdesi , klima, pc ler de ... halen bizim demirbaşımız.
3- Bu sözleşme ortada olduğu için 2007 de ÖZEL MALİYETLERİMİ tamamen gider yazmadım, çekindim açıkcası. Yazmalımıydım ?
4- 2008 yılında Özel maliyetlerin tamamını ( 2006 da eksik hesaplananlarda dahil) gidere yazabilirmiyim ?
5- Geçmi kaldım ??
 

Benzer konular

Üst