fonradar

Özlük Dosyası

stajer611

Katkı Sunan Üye
Üyelik
24 Ağu 2012
Mesajlar
261
Konum
ANKARA
Merhaba

mayıs 2013 tarihi itibarı işten çıkan personelin özlük dosyası evrakları tamamen hazırlanmıştır. Bu kişi aynı işyerinde tekaradan Temmuz 2013 tarihi itibarı ile çalışmaya başlarsa özlük dosyası evrakları (iş sözleşmesi harici) yeniden hazırlanması gerekir mi?

Teşekkürler.
 
Öğrenim belgesi,askerlik durumunu belirtir belge(terhis belgesi var ise gerek yok)var ise fotoğraf dışındakiler(adli sicil,vukuatlı nüfus kayıt örneği,ikametini belirtir belge en önemlisi de yapacağı işe uygun rapor,(gerekmiyorsa ve işyeri hekimi var ise işe giriş raporu yeterli)yeniden hazırlanması uygun olacaktır.
Not:Öğrenim (diploma)belgelerini okulundan,kapanan okulardan verilmiş olanları ise MEB.lığının ilgili kurumlarından(il veya ilçe m.eğitim müdürlüklerinden)teyit ettirmenizde yarar var(zira sahte diploma durumu olabilir deniliyor!
 
+ gerek olması halinde işcinin göreceği işe ilişkin "mesleki belge"sinin olması.
Örneğin,nasıl ki şoför için ehliyet şartı aranıyorsa,kaynak işi yapan/yapacak işci içinde bu işe ilişkin belge
Diğer tarafdan,iş sağlığı ve güvenliği eğitimi verilmeli ve bu durum belgelendirilerek dosyasında saklanmalıdır,keza bazı işler yönünden, periyodik kontrollerin yapıldığına dair belgelerde bulunmalıdır.
 
Taşeron işçilerinin özlük dosyalarından müteahhit firmanın herhangi bir sorumluluğu var mıdır?
 
Genel manada ,İşe almaya ve işten çıkarmaya yetkisi bulunan alt işveren(taşeron) işcilerinin, özlük dosyalarının hazırlanmasından, asıl işverenin sorumlu tutul(a)mayacağı düşüncesindeyim.
ANCAK taşere edilen (taşeron) sözleşme(sin)de, bu iş de çalışacak işcilere ilişkin, işcilerin nitelikleri yönünden yapacakları işe uygun mesleki belgeleri,sağlık açısından işe uygun çalışabilir belgeleri,öğrenim durumları ile ilgili belgeler ile sabıka kaydı belgelerinin, taşeron tarafından temin edilmesi/hazırlatılmasına dair hükümler var ise,bu durum bağlayıcı olacağından,noksanlık var ise aranızdaki bu işe ilişkin sözleşme şartına rağmen ,bu durumları asıl işveren takip ve kontrol etmediği için belki sorumlu tutulabilir,(tabi bu durum meydana gelen olay/vakıa özelliğine göre değişebilir,zira her bir olayın kendine özgü farklı koşulları olabilir)AMA bu iş ilişkisinde alt işverenlik ilişkisi var ise, özellikle iş kazası ve meslek hastalığı yönünden,asıl işveren kesin sorumludur.
 
merhaba. ben birşey sormak istiyorum. çalıştığım kurumda firma personelinin özlük dosyalarını hazırladı, kurumada verdi. kuruma verilen özlük dosyasının içinde bulunan belgelerin hepsi fotokopi kendilerinde bulunanlar asılları. kuruma da asıl evrakları mı vermeleri gerekiyor zorunlu mu?
 
Evrak/belge asılları,üst/asıl işverene veril(e)mez,zira alt işveren,bu işçilerle imzalanan sözleşmenin tarafı aynı zamanda işe almaya iş den çıkarmaya yetkili olan bağımsız bir tüzel kişilik(işverenlik)tir,yükümlülük kendisindedir.(Fotokopisi de olsa,sözkonusu belgelerin asıl işverence talep edilmesi,birlikte sorumluluk ilkesinden kaynaklanan bir durum olabilir)
Doğru olan yapılmış.
 
teşekkür ederim. bu söyledikleriniz belirli iş sözleşmesi için de geçerli mi. fotokopisi mi verilir.
 
Mahsuru olmaz fotokopisini verebilirsiniz(genel manada asıl işverenin taşere ettiği işi denetleme yükümlülüğü var,bu nedenle alt işverenlik ilişkisi var ise birlikte sorumluluk ilkesi gereği , çalışma koşulları yönünden ,iş sözleşmesinden doğan hususları da asıl işveren bilmek ve yerine getirilip/getirilmediğini kontrol etmek isteyebilir.)
 
merhaba. özlük dosyasında ikametgah belgesi istenmektedir. E devlet şifresiyle Türkiye gov. tr adresinden çıkarılan ikametgah adresi yazılı olan belge kabul edilir mi?
 

Benzer konular

Üst