Personel Maaş Ödemeleri

Üyelik
17 Ara 2008
Mesajlar
76
Değerli forumdaşlar,

Personellerimizin maaş ödemelerini bankadan yapılması mecburi hale getirilmişti - tabi biz sadece sigortaya göre değerlendiriyoruz. Fakat şöyle bir durum var bir kaç tane dışardan sigortalı kişiler var. Onlar çalışmıyorlar dolayısıyla banka hesapları yok ama olması gerekiyor diye biliyorum; bordroyla birebir tutması açısından. Çelişkide kaldım ne yapmalıyım sizce.
 
Ynt: personel maaş ödemeleri

denetim sırasında, o kişiler bizde filen çalışmıyorlar diyemeyeceğinizden,
banka hesabı açıp maaşlarını yatırmalısınız.
 
Ynt: Personel Maaş Ödemeleri

4857 sayılı İş Kanunu?nun (değişik) 32?nci maddesine istinaden çıkartılan ?Ücret, Prim, İkramiye Ve Bu Nitelikteki Her Türlü İstihkakın Bankalar Aracılığıyla Ödenmesine Dair Yönetmelik? incelendiğinde, söz konusu yönetmeliğin 10?ncu maddesinde; ?İşyerleri ve işletmelerinde İş Kanunu hükümlerinin uygulandığı işverenler ile üçüncü kişiler, Türkiye genelinde çalıştırdıkları işçi sayısının en az 10 olması hâlinde, çalıştırdıkları işçiye o ay içinde yapacakları her türlü ödemenin kanunî kesintiler düşüldükten sonra kalan net tutarını, bankalar aracılığıyla ödemekle yükümlüdürler.? hükmü yer almaktadır. Söz konusu yönetmelik hükümlerine muhalefet halinde, aynı yönetmeliğin 16?ncı maddesinde belirtilen usule göre idari para cezası uygulanması gerektiği vurgulanmıştır.

Bu konuda herhangi bir istisnai düzenleme bulunmayıp, ya uygulamanızı değiştireceksiniz yada ödemeleri banka kanalıyla yapacaksınız. Aksi halde işçi başına 2010 yılı için 114 TL ipc var.
 
Üst