fonradar

Risk Değerlendirmesi

arkadaşlar,

bakanlık açıklamasında "Tüm işyerlerinde; iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesinin yapılmış olması 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun yürürlük maddesi uyarınca 30.12.2012 tarihi itibari ile zorunlu bulunmakta olup bu tarih dışında belirlenen bir tamamlama süresi bulunmamaktadır. Uygulamaya ilişkin düzenlemeler 29.12.2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan “İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliği” ile hüküm altına alınmıştır. Ayrıca; Bakanlığımızca, işyerlerine yapılacak risk değerlendirmelerine yol gösterecek ve bu değerlendirmenin işverenlerin kendileri tarafından yapılması konusunda yol gösterecek kontrol listelerinin hazırlık "çalışmaları devam etmektedir." denilmektedir.

selamlar
 
Katılıyorum.
EK-İşin esası fiili olarak uygulama güçlüğü var,kolay değil.
Anılan Kanun ve Yönetmelik hükümleri doğrultusunda hazırlanacak risk değerlendirmelerinin o iş ve işyerine münhasıran uyumlu olması ve detaylı olarak hazırlanması gerekmektedir.
Bu duruma ilişkin işyerinde yapılan tüm işler-hizmetler-faaliyetler(10-20-30-50-70 vs.) tek tek tespit olunarak, her bir iş-hizmet-faaliyete ilşkin,göz önünde bulundurulması gereken faktörler ayrı ayrı değerlendirilip,bu çalışma ekip halinde çok emek isteyen bir süreç,başta işveren vekili, işin merkezinde iş güvenliği uzmanları ve işyeri hekimi,konusuyla ilgili teknik personeller,çalışan temsilcisi ve ilgili sorumlular uzun süre çalışarak sonunda ortaya işyerinizin risk analiz-değerlendirme raporu ortaya çıkarmış olacak.(Hiç kolay değil,başta mevzuat,paralelinde hem işci hem de işveren yönünden çok dikkatli olmalıyız)
İşverenlerimizin yükü-sorumluluğu gerçekten çok ağır,Allah tüm işveren ve çalışanların yardımcısı olsun
 
arkadaşlar büroda çalışan sekretere bu değerlendirmeyi kim yapacak yada bilgisayar elemanına bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim çünkü odanın düzenlediği sgk toplantısına gittim b.taş sgk müdürü semineri verdi sizin yanınızdaki elemana siz yapın dedi.uygulamada bu doğru mudur.
 
Arkadaşlar İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ RİSK DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ' nde

Risk değerlendirmesi ekibi

MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.

a) İşveren veya işveren vekili.

b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.

c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.

ç) İşyerindeki destek elemanları.

d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.

(2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.

(3) Risk değerlendirmesi çalışmalarının koordinasyonu işveren veya işveren tarafından ekip içinden görevlendirilen bir kişi tarafından da sağlanabilir.

(4) İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekân ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar, görevlerini yürütmeleri sebebiyle hak ve yetkilerini kısıtlayamaz.

(5) Risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişiler işveren tarafından sağlanan bilgi ve belgeleri korur ve gizli tutar.



şeklinde analizin kimler tarafından yapılacağı belirtilmiş. Fakat firmalar eğer bünyelerinde İş Güvenliği Uzmanı bulundurmuyorsa, bu analizi dışarıdan hizmet alarak yaptırıyorlar.
Serbest çalışan iş güvenliği uzmanları, danışmanlık firmaları bu hizmeti veriyor.
 
Son düzenleme:
maliyeti tek işçili bir firma için 200 TL, 350 tl, 500 tl, 1000 tl ve 2000 TL fiyat verdiler, Ortak Sağlık Güvenlik Birimleri arasında çok fiyat farkı var, araştırmanızı tavsiye ederim.
 
Risk değerlendirmesi her iş için, her iş yeri için, her durum için farklı olarak yapılır. Her ortamın tehlikeleri farklıdır. Öyle ki çalışanlarınız değiştiğinde bile riskleriniz değişecek kadar hassastır. O yüzden bu işi hakkıyla yapan kişi ve kuruluşlarla çalışmanızı tavsiye ederim.
İş sadece risk değerlendirmesi yaptırmakla bitmiyor tabi. İşveren risk değerlendirmesinde belirtilen önlemleri almak zorundadır.
 
Arkadaşlar daha önce forumlarda verdiğim cevaplara sürekli farklı yorum yapılmaya çalışılmasından rahatsız olmuştum (yöneticiler tarafından). Son dönemde cevaplardan anladığım kadarıyla aynı sorun diğer arkadaşlara da olmuş. Önceden cevaplar net verilir konular kapatılırdı :) Şimdi bakıyorum yuvarlıyoruz da yuvarlıyoruz cevap yok. Risk değerlendirmesiyle ilgili 1-3-5 kişi çalışan değil; yönetmeliği iyi okumanızı tavsiye ediyorum. Öncelikle 50 kişi altı durumunuza göre 6. ayda ve yıl başında sorumlu olacaksınız. Yukarıda yazılanların en komiği de firmalar risk analizine fiyat vermiyorlarmış:) millet alışamamış :) Arkadaşım bu 2013 yılında çıkmadı bu zaten vardı zaten risk analizi yaptırılması zorunlu idi sadece ceza oranı değiştiği için gündeme geldi risk analizini yönetmelikleri okuyarak yapamayacağınızı mutlaka bir uzmandan yardım almanız gerektiğini önemle hatırlatırım. Yok illa ben kendim yapacam derseniz internetten risk analizi şablonlarına bakın olmadı derseniz ben size ücretsiz anlatırım :) mailinizi buradan mesaj atmanız yeterli
 
biz muhasebe bürosu 1-2 çalışanı olan ne yapacağız?? kendimizin doldurup saklayabileceği gibi bir form mu?
 
· 50’den az çalışanı olan tehlikeli ve çok tehlikeli işyerlerinde 30 Haziran 2013,
· Az tehlikeli olan işyerlerinde 30 Haziran 2014,tarihinden itibaren başlayacağı için bu tarihe kadar yapılacak risk değerlendirme çalışmaları ile ilgili ekipte iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekiminin bulunması gerekmiyor.
 
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ

İşverenin Tanımı:

1. Çalışan istihdam eden gerçek veya tüzel kişi yahut tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlardır.(6331 sayılı İş Sağlığı Güvenliği Kanunu Madde 3/ğ )

2. Bir iş sözleşmesine dayanarak çalışan gerçek kişiye işçi, işçi çalıştıran gerçek veya tüzel kişiye yahut tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlara işveren, işçi ile işveren arasında kurulan ilişkiye iş ilişkisi denir.( 4857 sayılı İş Kanunu Madde 2 )

Bünyesinde sigortalı 1 işçi dahi çalıştıran kişi işverendir. İşveren olmaktan doğan yükümlülükler aşağıda sıralanmıştır.

Bütün İşverenlerin Sorumluluğu;

1. Risk Analizi yaptırmak,
2. Durum Eylem Planı yaptırmak,
3. İş Güvenliği Eğitimi aldırmak,
4. Ağır ve Tehlikeleri İşler Yönetmeliğinde yer alan konularda faaliyet gösteren işverenler Ağır ve Tehlikeleri İşler Raporu (İşyeri hekiminiz veya Ortak Sağlık Güvenlik Birimlerinden alınan raporlar geçerlidir.)
5. Çalışma alanında İSG mevzuat ve tüzüğünde yer alan iş güvenliği tedbirlerini alarak sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmaktan sorumludur.

Bu yükümlükler çalışan sayısı, faaliyet konusu ve herhangi bir tarih gözetmeksizin 2003 yılında kabul edilen 4857 sayılı İş Kanunu ile başlamış olup bugün devam etmektedir.


6331 sayılı yasa ile 01 Ocak 2013 tarihinden itibaren, yukarıdaki yükümlülüklere ek olarak;

• Personel sayısı 50 ve üzerinde olan bütün işletmeler İşyeri Hekimliği, İş Güvenliği Uzmanlığı hizmeti almak zorundalar.

• Personel sayısı 50’nin altında olan tehlikeli ve çok tehlikeli grupta yer alan (mobilya atölyesi, inşaat,metal işi yapanlar, tekstil vs.) bütün işletmeler 30 Haziran 2013 tarihinden itibaren İşyeri Hekimliği, İş Güvenliği Uzmanlığı hizmeti almak zorundalar.

• Personel sayısı 50’nin altında olan az tehlikeli grupta yer alan işletmeler (tarım, turizm, hizmet sektörü vs.) 30 Haziran 2014 tarihinden itibaren İşyeri Hekimliği, İş Güvenliği Uzmanlığı hizmeti almak zorundalar.


Saygılarımızla.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI
AHMET DERİN
BİLGİ İÇİN = (Reklam Yasaktır )
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar büroda çalışan sekretere bu değerlendirmeyi kim yapacak yada bilgisayar elemanına bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim çünkü odanın düzenlediği sgk toplantısına gittim b.taş sgk müdürü semineri verdi sizin yanınızdaki elemana siz yapın dedi.uygulamada bu doğru mudur.
ARKADAŞLAR
29 aralık 2012 tarihli RİSK DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİNE göre risk değerlendirmesini işveren yapar yada yaptırır(MADDE5-1) ve devamında risk değerlendirmesi yapacak ekibi tarif ediyor(MADDE6-1) kısaca yasa diyor ki risk değerlendirmesini bu işin profesyonelleri İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARI yapar diyor.
peki iş veren yaparsa olur mu?
yönetmeliği incelerseniz işveren yapar yada yaptırır ibaresi var. altında ise risk değerlendirmesi yapacak ekip tarif edilmiş içinde iş güvenliği uzmanı var. iş veren yapsada yaptırsada iş güvenliği uzmanı bu ekipte olmak zorunda size eksik bilgi verilmiş

İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI
AHMET DERİN
BİLGİ İÇİN= (Reklam Yasaktır )
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
· 50’den az çalışanı olan tehlikeli ve çok tehlikeli işyerlerinde 30 Haziran 2013,
· Az tehlikeli olan işyerlerinde 30 Haziran 2014,tarihinden itibaren başlayacağı için bu tarihe kadar yapılacak risk değerlendirme çalışmaları ile ilgili ekipte iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekiminin bulunması gerekmiyor.
yanlış bilgi sayın deniz risk değerlendirmesi yönetmeliğini incelerseniz bunu göreceksiniz. bu dediğiniz uzman çalıştırma zorunlulukları evet ama sadece risk analizi+ acil durum eylem planı + temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimi(işe başlama eğitimi) için uzman dan bir seferlik bir destek alarak çözebilirsiniz.

Saygılarımızla.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI
AHMET DERİN
BİLGİ İÇİN = ( Reklam Yasaktır )
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sayın zindan reklam yapmadım. risk değerlendirmesi örneği formunuz koysun, onu da başka sitelerde paylaşalım. kırmızı mavi yazmanıza hiç gerek yok :)
alıntı yapıldığında nerden alındığı ile ilgili kural var ona uydum sadece.
 
arkadaşlar büroda çalışan sekretere bu değerlendirmeyi kim yapacak yada bilgisayar elemanına bilgisi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim çünkü odanın düzenlediği sgk toplantısına gittim b.taş sgk müdürü semineri verdi sizin yanınızdaki elemana siz yapın dedi.uygulamada bu doğru mudur.

Selamlar,
Konuya bir sekreter için risk değerlendirmesi olarak bakmamak gerekir. Risk değerlendirmesi, ofisiniz ve çalışma şekliniz esas alınarak yapılması gerekir. Bahsedilen mekanda sekreterinizle beraber misafirleriniz ve siz de bulunuyorsunuz. Meydana gelebilecek kazalarda bu kişiler zarar görebilecektir. Bir iş güvenliği uzmanından destek almanızda fayda var, sizin hazırlayacağınız risk değerlendirmesi yetersiz olarak değerlendirilebilir.

Eğer isteyen olursa ofis hizmetleri için Risk Değerlendirmesi örneği gönderebilirim. Bir iş güvenliği uzmanına hazırlatsanız bile size nasıl bir bilgi üretmeleri gerektiği konusunda fikir verecektir.
 
Sağlık raporu zorunluluğu Risk analiziyle mi başlıyor, yoksa kademeli geçişlerle mi başlayacak.
 
Risk değerlendirmesiyle başlıyor denilemez ama risk değerlendirmesinde çalışanların kişisel sağlık özellikleri dikkate alınır.

6331 sayılı Kanunun;

Sağlık gözetimi
MADDE 15 – (1) İşveren;
a) Çalışanların işyerinde maruz kalacakları sağlık ve güvenlik risklerini dikkate alarak sağlık gözetimine tabi tutulmalarını sağlar.
b) Aşağıdaki hallerde çalışanların sağlık muayenelerinin yapılmasını sağlamak zorundadır:
1) İşe girişlerinde.
2) İş değişikliğinde.
3) İş kazası, meslek hastalığı veya sağlık nedeniyle tekrarlanan işten uzaklaşmalarından sonra işe dönüşlerinde talep etmeleri hâlinde.
4) İşin devamı süresince, çalışanın ve işin niteliği ile işyerinin tehlike sınıfına göre Bakanlıkça belirlenen düzenli aralıklarla.
(2) Tehlikeli ve çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde çalışacaklar, yapacakları işe uygun olduklarını belirten sağlık raporu olmadan işe başlatılamaz.
(3) Bu Kanun kapsamında alınması gereken sağlık raporları, işyeri sağlık ve güvenlik biriminde veya hizmet alınan ortak sağlık ve güvenlik biriminde görevli olan işyeri hekiminden alınır. Raporlara itirazlar Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen hakem hastanelere yapılır, verilen kararlar kesindir.
(4) Sağlık gözetiminden doğan maliyet ve bu gözetimden kaynaklı her türlü ek maliyet işverence karşılanır, çalışana yansıtılamaz.
(5) Sağlık muayenesi yaptırılan çalışanın özel hayatı ve itibarının korunması açısından sağlık bilgileri gizli tutulur.


düzenleme mevcuttur.
 
Akşam haberlerde söyledi.Son anda yakaladım.İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili formlar ileriki günlerde ÇSGB nın internet sitesinde yayınlanacakmış bilginiz olsun.
 
Arkadaşlar merhaba, 45 çalışanı olan tehlikeli, diğeri de 40 çalışanı olan çok tehlikeli 2 şirketimiz için risk analizi, acil eylem planı ve işgüvenliği eğitimi yaptırmak istiyoruz. Bu işler için bir işgüvenliği uzmanı ile anlaştık ancak benim kafama takılan bazı sorular var? Her iki şirket de 50 kişinin altında olduğundan 01 temmuz itibariyle iş.güv. uzmanı çalıştırmamız gerekiyor.Biz sadece bu arkadaşa belirtiğim işleri yaptıracağız. Ancak bu uzman herhangi bir ortak sağlık güvenlik birimine bağlı çalışmıyor, vergi kaydı da yok, bunun bizim için bir sakıncası var mı? Aldığımız bu hizmeti herhangi bir arızi yapılan bir hizmet alımı olarak düşünebilir miyiz.Bu uzmanın B sınıfı iş güvenliği sertifikası var, çok tehlikeli olan şirketimizin risk analizini yaptırmamızda bir sakınca var mı? Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
 
Üst