Şahıs Firması Açmak ve İkamet Edilen Evin Adres Gösterilmesi

Üyelik
2 Ocak 2011
Mesajlar
22
MERHABA VE İYİ SENELER DİLERİM..
şahıs firması açmak düşüncesindeyim ancak bazı sorularımın cevaplarını bulamıyorum..bu nedenle yardım ve yönlendirme rica ediyorum...
öncelikle yapacağım işin ne olduğunu ve ne amaçla şahıs firması açacağımı bildireyim ki alacağım cevaplar bununla bağlantılı olsun...home - office olarak yurtdışındaki bir kaç firmanın İzmir deki temsilcisi olarak , bu firmaların konfeksiyon modellerinin İZMİR deki ihracatçı/üretici konumundaki firmalara üretimini ve ihracatını yaptırtmak ve bu süreç içerisinde malların kontrolunu yapmak , yurtdışı firma ile olan yazışma ve görüşmeleri yaparak buradaki üretici firmaya bilgi aktarımı yapmak , sipariş vermek ve takibini yapmak üzere ....bu işi komisyon ücreti karşılığı yapacağımızdan dolayı kendi adıma komisyon faturası kesebilmek ve firmadan komisyon alacağımı resmi yönden alabilmek için bu firmayı açmak istiyorum..
evde bir laptop , firmalara iş kontrolune veya görüşmelerine gidebilmek için de arabamın olması yeterli...büro açmama şu an için gerek yok...bir muhasebeciye sorduğumda evi adres göstermemde sakınca olmayacağını ancak formalite icabı annem ile kira kontratı yapmam gerekeceğini söylemişti..
a) evi adres göstererek kendi adıma şahıs firması açtığımda evin telefon , elektrik ve jeotermal faturasını masraf olarak gösterebilir miyim ? aynı zamanda şahsi arabamı , ARALIK 2010 da aldığım taraycılı yazıcı makinesinin taksitlerini ve bu makina için kullanacağım kartuş , kağıt vs masraf gösterebilir miyim ? kira kontratını temsili bir ücretten yapabilir miyiz ?bu durumda stopaj nasıl hesaplanır ?evi adres göstermenin ne gibi sakıncası vardır?
b)bu işi yaparken bir ortağım olacak ancak önemli sağlık sorunları nedeniyle babasından aldığı SSK sağlık yardımının ve maaşının kesilmesini istemiyor...( anne ve babası hayatta değil sadece kendisi maaş ve sağlık hakkı alıyor ) bu durumda resmi kayıtlarda şahıs firması sadece benim üzerime kurulup ortak iş yapacağım kişi ile noterden bir ortaklık sözleşmesi yapmak uygun mudur ( yapılan masraflarımızı , karı ve zararı paylaşmak adına )? böyle bir ortaklık sözleşmesinin geçerliliği hangi durumlarda geçerli ya da geçersiz sayılır ?ve ortak iş yapacağım arkadaşımın da bu işi yürütürken telefon masrafları , yol masrafları , kırtasiye masrafları olduğunda muhasebeciye masraf olarak sunabilir miyiz ( noterden yapılan ortaklık sözleşmesi sonrası ) ?
c)herhangi bir mal alım satımı yapmayacağız..sadece hizmet bedeli ( komisyon ) faturası kesebilmek bizim için yeterlidir...? böyle bir durumda kazanacağımız komisyon miktarının ( ? üzerinden ) vergisi nasıl hesaplanır ? her ay düzenli bir gelir olmayacak....iş yapılıp yurtdışında buradaki firma tarafından yüklendikten 30 gün sonrasında yurtdışından mal bedeli ihracatçıya gelecek ....parası geldiğinde de bize komisyonumuzu ödeyecek....yani dış etkenlere bağlı olacağız...bu durumda vermemiz gereken rutin vergiler nelerdir ? kazandığımız zaman ödeyip kazanmadığımız zaman ne yapacağız ?
d)basit bir şahıs firması ile yurtdışındaki firmanın temsilciliğini resmi anlamda da belgelendirerek alabilir miyiz ? ne yapmamız gerek ?
E) Şahıs firması açmanın maliyeti ortalama ne kadar olur ? serbest muhasebecilik yapan biri bizim dosya takibimizi yapar mı yoksa mali müşavir mi gerekli ?
SELAMLAR ve şimiden teşekkürler..

Başlık açrken büyük harf kullanmayınız.
 
Üst