Şahış Firması Kapanışı

Atn

Üyelik
3 Nis 2012
Mesajlar
1
Merhabalar,
2011 açılışlı bir sahış firmam var, web portalları faaliyetleri sürdürüyordum, 3. ay sonunda işlerim kötü gitmeye başladı ki herhalde bu sorunu yaşayan ilk benimdir diye düşündüm. zor bela idare etmeye çalıştım ama idare etmeye çalıştıkça hem ssk ya hem veri borcum çıkmaya başladı. Derken aile problemleri ilgilenemedim ama yaklaşık 5 aydır ofisi kendimce kapatmıştım. Şimdide resmi kapanış yapmak istiyorum. Muhasebecim çoktan bana resti çekmiş durumda vb.. anlayacağınız çok zor durumdayım bu firmayı kapatmak istiyorum resmi olarak ne yapmam lazım vergi borcumu ssk ve bağkur borcumu taksitlendirme yapabilir miyim veya nasıl bir işlem ile ilerlemem gerekiyor lütfen bu konuda yardımcı olursanız sevinirim..
 
Ynt: Şahış Firması Kapanışı

http://www.gib.gov.tr/dilekce/01iseBaslamaBirakmaBildirimi/iseBaslamaBirakmaBildirimiOnYuz.html
bu adresden dolduracağınız dilekçenin bir çıktısını alınız, bu çıktıyla idareye bilgi veriniz. SGK işçi çıkışlarını yapınız, SGK ve Bağkurada işi bıraktınızı bir dilekçe ile bildiriniz. SMMM'nin ÜCRETİNİ LÜTFEN ÖDEYİNİZ.

Maliye Borçları için tecil ve taksitlendirme yapabilirsiniz.
http://www.gib.gov.tr/dilekce/tecil.html
SGK ve Bağkur borçları taksitlendirme yapabilirsiniz.
http://www.google.com.tr/url?sa=t&r...sg=AFQjCNG0EQz6_l4AVVgguYXA7vRBWFIYNQ&cad=rja
 
Ynt: Şahış Firması Kapanışı

Selamlar
Muhasebecinizin rest çekmesi olayını anlayamadım.Parayı almadan iş yapmam mı demek istiyor. Böyle düşünüyorsa haksızdır,çünkü kendi alacağı ayrı konudur,yapacağı veya yapmak istemediği iş ayrı konudur.Rest çekerek evraklara el koyması,teslim etmemesi,işi yapmaması veya yol göstermemesi diye birşey olamaz.Alacağı varsa kanuni yollar bellidir.Bu yollara başvurur,gereğini yapar. Kapanış işlemlerini yapmamak gibi bir hakkı vardır ama buna engel olmak gibi bir hakkı yoktur.Gerekirse smmm odasına bile gidip derdinizi anlatabilirsiniz.Muhasebecinize de gerekli müeyyide uygulanacaktır.O sizi rest ile tehdit ediyorsa sizde onu edebilirsiniz.Bu kadar basit.Fakat etikmidir,değildir.Çünkü size verilmiş bir hizmet vardır.Meslektaşı olarak ödeme yapmanızı tercih ederim.
Kapanış işlemini bir başka meslek mensubuna da yaptırabilirsiniz.Fakat gerekli belgeler (fatura vs) kimdedir,bilemiyoruz.Başka bir meslek mensubuyla yüz yüze görüşmenizde fayda var.Çözüm veya öneri mutlaka gelecektir.
Bahsettiğiniz taksitlendirmeler ilgili kurumlar tarafından pek tercih edilmesede taksit talep hakkınız her zaman vardır.Fakat 2011 açılış dediğinize göre taksit talebine değmeyecek azlıkta borçlarınız olabilir.Af kanunları dışında yapılacak taksitlendirmelerde kurumlar teminat veya ipotek isterler.tercihiniz bu yönde ise herhangi bir taşınmazınızı malınızı veya aracınızı ipotek göstermek şartıyla talepte bulunabilirsiniz.Fakat borç tutarınıza göre olumlu veya olumsuz yanıtı kurum verecektir.Örneğin vergi borçlarında kdv damga ve geçici vergiler taksit kapsamına alınmaz.Vergi borcunuz içinde bunların oranı ne kadardır siz daha iyi bilirsiniz.
tekrar söylemek gerekirse 2011 açılışlı bir firmanın (her ne kadar işlem hacminizi bilemesekte) vergi ssk ve bağkur borcu takside değer ölçüde kabul edilmeyebilir.Kurumun yetkisine kalmıştır.
Saygılar
 
h.tahsin kurt bey muhasebecisinin rest çekme olayını nasıl anlayamadınız...? para almadan iş yapmamasının haksızlık olduğunu söylemişsiniz. biz kamuya amme hizmetimi vermek zorundayız meslek mensubu olarak. nasıl alacağı ayrı konu, iş yapması ayrı konu oluyor. yani alacağımızı almayalım o ayrı konu diye, ama işini yapıp eline verelim bedavaya.. sonrada işi bitince eğer bulabilirsek, müşterinin bana borcun vardı diye peşinden mi koşalım... işlemlerine bakan muhasebeciye borcu var ise, kişinin kapanış işlemlerini doğru çalışan hiç bir meslek mensubu kabul etmemelidir, meslek etiği de budur...
 
Sayın Gamz eser,üzerinden neredeyse 2 yıla yakın süre geçmiş bir konuya dönüş yaptırmayın bana..Buna vaktim yok...
 
Ben özel bir firmada Genel Muhasebe Sorumlusu olarak çalışıyorum.Smmm belgem yok bu yüzden Mali Müşavirimiz denetiminde hareket ediyorum.Maalesef çalıştığım bir çok firmadan da edindiğim tecrübe ile konuşuyorum konu Smmm aylık ödemesine gelince ellerinden geldiğince geç ödüyorlar firmalar.Neden ?Ne iş yapıyorlarki zaten burda muhasebeci her işi yapıyor zihniyetindeler.Bunu en azından çalıştığım firmada aslında böyle olmadığını yaptığım her yanlışın veya şirketin yaptığı her kanun dışı işlemin iSmmm sorumluluğunda olduğunu sırf böyle bir risk için bile ödemenin gününde ve tarifeye uygun olarak ödenmesi gerektiğini zor öğrettim.Yine de çok komik rakam veriliyor.Tüm bunlara şahit olarak gerçekten belge almalı mıyım?diye kendimi sorguluyorum.
Bunca emek karşılığında sahip olunan bu mesleğe saygı duyulması gerek.Gamz Eser sözlerinize tamamen katılıyorum.
 
Muhasebeci itiraz etmez, tepki vermez, yemez içmez uyumaz yorulmaz hatta yaşamaz.!

Adam emeğinin karşılığını alamamış rest çekmiş. Daha ne yapsın?!
Doktora git, muayeneni yaptır ameliyatını ol bir daha arayıp sorma..

Bir de pazarlık mevzuu var.
Adam psikiyatriste gider, muayene ücretini sorar 2 saat sohbet için 250 tl derler kuzu kuzu öder çıkar..
Ayağa düşürmeyin bu mesleği lütfen.
Canımız çıkıyor o ruhsatı alana kadar.
3 kuruş para verirler.. Onu da takıp giderler. Resti çekmekle kaldı ise efendiliğinden.
 
Son düzenleme:
Tahsin Bey aradan geçen 3 yıl fikir değişikliğine neden olmamışsa, benim bir kaç mükellefim var öyle. Bir yıldır kuruş yok, olacağı da yok. Yardımcı olacaksanız yönlendirebilirim size..
Zevkle. :)
 
Sayın bernayvz, eskimiş bir konuyu tekrar benim üzerimden canlandırmaya çalıştığınıza göre ya boş vaktiniz çok,ya da bu forumda (yeni olmanıza rağmen) yazacak başka birşey bulamadınız...
 
Şahış şirketimi kapatıyorum fakat ailevi nedenlerle ofisimin açık görünmesi gerekmekte. Kiramı ödemeye devam ederek ofiste kalabilirmiyim. Konuyla ilgili aydınlatabilirseniz sevinirim
 
Bulunduğunuz ofiste de oturmak istiyorsunuz.Fakat vergi mükellefi olarak değil vatandaş olarak değil mi.Yoksa yanlış mı anladım sayın şahin.
 
Merhaba benim sorum şu.ben 2010 yılında bayiden sıfır 30bintlye hususi linea araç aldım. Bir sene sonra 2011 yılında sahıs firması kurdum, muhasebeci de aracıma 15bin bedelle gider pusulası kesip firmama işledi.Şimdi mükellefiyetimi kapatıyorum hususi aracımı kendime faturalandırmam gerekiyor mu?En az kaç bin tl bedelle kendime fatura kesmeliyim?
 
Merhaba
Öncelikle kendi adınıza fatura düzenlemeniz gerektiği doğrudur.Nihayetinde firmanız aktifinden çıkış ancak bu şekilde olacaktır.
Rakam konusunda ise, en az gibi bir rakam belirlemek mümkün değildir,en azından bizim açımızdan.Birinci kriter kasko bedelidir, ikinci kriter aracın ikinci el piyasa rayiç bedelidir. Rakam belirleme işini müşavirinizle değerlendirmeniz daha yerinde olur.
 
Üst