Sayin Hasan Turan
Senin de belirttigin sekilde ayri ayri degerlendirilmesi gerekir. Ancak, idare ''Diger Adi Ortakliklardan Dolayi gelen ve Bilanco ve Gelir Tablolarini YILLIK GELİR VERGİSİ BEYANNAMESİNDE Beyan Ettiginden Dolayi VERGİ DAİRESİ bu olayi ayri ayri degerlendirip fiktif olarak gelen bu artisi baz teblig de yer alan sartlari tasidigini varsaymis ve sana bu yaziyi gondermis.
Zira vergi dairesi 454 sayili VUK tebliginde;
Bu Tebliğ kapsamında elektronik fatura ve elektronik defter uygulamasına geçme zorunluluğu getirilen mükellefler; tam bölünme, birleşme (devralma şeklinde birleşme ve
yeni kuruluş şeklinde birleşme) veya tür (nev’i) değişikliğine gitmeleri halinde devrolunan veya birleşilen tüzel kişi mükellefler ile tam bölünme veya tür (nev’i) değişikliği sonucunda ortaya çıkan yeni tüzel kişi mükellefler de e-Fatura uygulamasına geçmek ve elektronik defter tutmak zorundadır. Bu durumda uygulamalara geçme süresi hiçbir koşulda işlemin ticaret siciline tescil tarihini izleyen ayın başından itibaren 3 ayı geçemez.
Bu paragrafa gore degerlendirme yapmaktalar.
Hatta GIB'te buna benzer bir soruya-senin sorunla cok benzer- asagidaki seklide cevap yazilmis buraya alintiliyorum.
Anonim | Giriş | Yeni Bir Hesap Aç | 2024-06-09 21:46 +03 | Proje: Tüm Projeler E-ARSIV E-DEFTER E-FATURA E-İRSALİYE E-MM E-SMM OKC STANDART KODLU FATURA |
Soru Detaylarını Görüntüle [ Cevaplara Git ] | [ Yazdır ] | | | | |
Soru Numarası | Proje | Kategori | Durumu Görüntüle | Soruluş Zamanı | Son Güncelleme |
0029359 | E-DEFTER | e-Defter Mevzuatı | Herkese Açık | 2015-11-18 14:23 | 2020-10-20 20:07 |
| | | | | |
Bildiren | o.iyice | | | | |
Durum | cevaplanmış | Çözüm | cevaplandı | | |
| | | | | |
Konu | 0029359: Adi Ortaklık Zorunluluk | | | | |
Soru | İki tüzel kişiliğin kurduğu Adi Ortaklık firmamız var. 454 nlu tebliğ ile belirtilen 10 milyon brüt satış hasılatı şartını sağlıyor firmamız. ancak ne gelir vergisi ne de kurumlar vergisi yönünden mükellefiyetimiz bulunmuyor. Bu nedenle e-Fatura ve e-Defter uygulamalarına geçmek için zorunluluğumuz bulunuyor mu? Bulunuyorsa izlememiz gereken yol nasıldır? işlemlere başlayabilmemiz için ivedilikle cevaplarınızı rica ediyorum. | | | | |
Etiketler | ACİLLLL, E FATURA, e-defter, efatura | | | | |
| | | | | |
ÖNEMLİ UYARI | Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir. | | | | |
| | | | | |
Eklenen Dosyalar | | | | | |
| | | | | |
Cevap | |
(0058258)
2016-01-05 11:23
| Sayın ilgili,
Tebliğde yer alan şartları taşıyorsa elektronik defter ve faturaya başvuru zorunluluğu bulunmaktadır.
Başvuru ile ilgili detaylı bilgi için foruma giriş yapınız (http://forum.efatura.gov.tr/main_page.php [^] [^]) ve 25572 numaralı soruyu inceleyiniz
İyi çalışmalar |
| |