Satılan Malın Maliyeti

Üyelik
25 Nis 2014
Mesajlar
9
Konum
ist
Merhabalar ;


Satışların yüksek çıkmasına karşılık smm'nin düşük kalma nedenleri sizce neler olabilir ?


Örneğin; 2013 ve 2014 karşılaştırması yaptığımızda;

Önceki Dönem Cari Dönem
31.03.2013 31.03.2014
A- BRÜT SATISLAR 25.764.238,87 30.500.055,63
1-Yurtiçi Satislar 14.343.009,71 12.319.874,23
2-Yurtdisi Satislar 11.269.391,82 18.121.954,39
3-Diger Satislar 151.837,34 58.227,01
C- NET SATISLAR 25.764.238,87 30.500.055,63
D- SATISLARIN MALIYETI (-) (22.443.136,47) (22.289.010,63)
1- Satılan Mamuller Maliyeti (-) (21.508.365,28) (21.426.977,72)
2- Satilan Ticari Mallar Maliyeti (-) (1.150,00) (21.988,87)
3-Amortisman Giderleri (-) (933.621,19) (840.044,01)
İŞLETME KARI VEYA ZARARI 3.321.102,40 8.211.045,03



Fikirleriniz var mı acaba ?
 
*İşçilik maliyetleriniz düşmüş olabilir. Örn. İşler yoğunlaştığı halde, personel alımı yapılmamıştır.Bir işçiye birden fazla iş yüklenmiştir.
*Malzeme kalitesi düşürülmüş olabilir. Daha uyguna muadil parçalar, hammaddenin içinde kullanılmış olabilir.
*Genel Üretim giderleri net bir şekilde gider yerlerinde toplanamamış olabilir. (Dağıtılamamış değil) Örn. Üretimde kullanılan demirbaşların amortismanları faaliyet giderine eklenmiş olabilir.
*Satış fiyatlarınız yükselmiş olabilir.
*Malzemeyi içeride TL ile alıp döviz ile satıyorsunuzdur. Kurdan kaynaklı yüksek kar, olabilir. (Malum 17 aralıktan sonra dövizler fora)
 
Üst