Aralık ayında 6 aylık kırtasiye malzemesi aldığımızda bunun faturasını serbest meslek defterine nasıl gider yazmalı, gelir vergisi matrahından ne kadarını ne zaman düşmeliyiz?
Biraz araştırdığımda şunu gördüm: serbest meslek gelirlerinde tahsilat esas alındığından, giderlerde de ödemenin esas alınması gerektiğini ve dönemsellik ilkesinin burada işlemeyeceğini savunanlar var. Yani bu fikri savunanlara göre tüm gider Aralık ayında yazılmalı ve o yılın vergi matrahında da tümü gider olarak dikkate alınmalı. Ben bundan pek emin değilim. Bu konuda maliyenin görüşü hakkında bilgi sahibi olan var mı? Ne yapmak lazım?
Şimdiden teşekkür ederim.
Biraz araştırdığımda şunu gördüm: serbest meslek gelirlerinde tahsilat esas alındığından, giderlerde de ödemenin esas alınması gerektiğini ve dönemsellik ilkesinin burada işlemeyeceğini savunanlar var. Yani bu fikri savunanlara göre tüm gider Aralık ayında yazılmalı ve o yılın vergi matrahında da tümü gider olarak dikkate alınmalı. Ben bundan pek emin değilim. Bu konuda maliyenin görüşü hakkında bilgi sahibi olan var mı? Ne yapmak lazım?
Şimdiden teşekkür ederim.