HasanYılmazer
Katkı Sunan Üye
- Üyelik
- 5 Ocak 2006
- Mesajlar
- 107
Merhabalar,
Yeni açılan bir A tipi sigorta acentesi işletme hesabı defteri kullanıyor. Bu deftere yapılacak kayıtlarla ilgili bir kaç sorum olacaktı.Yanıtlarsanız sevinirim.
1. Acentenin KDV mükellefiyeti sona erdirildi. Ancak mükellefiyet sona erinceye kadar verilen en son KDV beyannamesinde devreden kdv var.Acaba bu indirilemeyen KDV doğrudan gider olarak yazılabilir mi.? Yoksa başka bir öneriniz var mı?
2. Defter kayıtlarında Gelir Kaydının "Komisyon Gider Belgesine" göre yapılması gerikiyor kanaatindeyim. Ancak Sigorta şirketi 2 ay olmasına rağmen hiç komisyon gider belgesi düzenleyip göndermemiş. Yalnızca aylık olarak rejiströ defterini yolluyor. BSMV beyannameleri rejiströ defterine göre veriliyor. Bu durumda gelir poliçe düzenlenmesiyle mi tahakkuk etmiş oluyor yoksa komisyon gider belgesi düzenlenince mi tahakkuk ediyor ?Sizce defter kayıtları nasıl neye göre yapılmalı?
Saygılarımla.
Yeni açılan bir A tipi sigorta acentesi işletme hesabı defteri kullanıyor. Bu deftere yapılacak kayıtlarla ilgili bir kaç sorum olacaktı.Yanıtlarsanız sevinirim.
1. Acentenin KDV mükellefiyeti sona erdirildi. Ancak mükellefiyet sona erinceye kadar verilen en son KDV beyannamesinde devreden kdv var.Acaba bu indirilemeyen KDV doğrudan gider olarak yazılabilir mi.? Yoksa başka bir öneriniz var mı?
2. Defter kayıtlarında Gelir Kaydının "Komisyon Gider Belgesine" göre yapılması gerikiyor kanaatindeyim. Ancak Sigorta şirketi 2 ay olmasına rağmen hiç komisyon gider belgesi düzenleyip göndermemiş. Yalnızca aylık olarak rejiströ defterini yolluyor. BSMV beyannameleri rejiströ defterine göre veriliyor. Bu durumda gelir poliçe düzenlenmesiyle mi tahakkuk etmiş oluyor yoksa komisyon gider belgesi düzenlenince mi tahakkuk ediyor ?Sizce defter kayıtları nasıl neye göre yapılmalı?
Saygılarımla.