Şirketin Personeli İle Birlikte Kiralanmasında Tazminatlar

FUNDA

Katkı Sunan Üye
Üyelik
14 Haz 2005
Mesajlar
280
Konum
İstanbul
Merhabalar

bir otel tüm çalışan personeli ile birlikte 15 yıllığına bir başka firmaya kiralanıyor. Personelin işe girişleri kiracı tarafından yeniden yapılıyor ancak çalışanların hiçbirine kıdem ihbar vs hiçbir ödeme yapılmıyor

Çalışanlar açısından kiracı ve kiralayan ne gibi işlemler yapmalıydılar ? Bu konuda bilgi rica ediyorum

ilgilenen arkadaşlarıma şimdiden teşekkür ederim
 
Bu yanlış olmuş. İşyeri numarası değişmiş ki yeniden giriş yapılmış. Bu durumda çalışanların eski hizmetleri sakat duruma gelir.
Yapılacak şey eski işveren/çalışan/yeni işveren arasında işçilerin özlük haklarının aynen devam ederek kiralayan yeni şirket geçtiğini açıkça belirleyen bir anlaşmaydı.
Şimdi de yapılabilir.
 
Sn.Nizam beye katılmakla birlikte bu durumun işyeri devri niteliğinde olduğu dolayısıyla çalışanların kazanılmış haklarının zayi olmayacağı ama tarafların anlaşması yok ise böylesi bir olayın dava konusu edilmeden çözülmeyeceği düşüncesindeyim.
 
Üst