fonradar

Şirketlerde 1.ve 2. Derece İmza Yetkisi

Kızıldereli

Katkı Sunan Üye
Üyelik
3 Kas 2007
Mesajlar
823
Slm Kolay gelsin
Şirketlerde kullanılan 1.ve 2. derece imza yetkisi ne anlama geliyor bu yetkiler neyi ifade ediyor yani 1.derece imza yetkili neler yapabilir 2.derece imza yetkili neler yapabilir veya bazı işlemlerde 1.ve 2. derece imza birlikte olmalı deniyor bunların mecburiyeti nasıl yapılınıyor
Yani kısacası bu 1.ve 2. derece imza konusunda pek bilgim yoktur konuya vakıf olanlarda bilgi alabilirsem çok memnun olurum
Şimdiden Teşekkürler
 
Ynt: Şirketlerde 1.ve 2.derece imza yetkisi

yetkilendirmede kolaylık sadece.
yetkileride siz belirlersiniz. her hangi bir mecburiyeti yok.
yetkileri oluştururken tek tek her defasında kişi ismi yazmak yerine önceden gruplar sonrada yetki dağılımı yaparsınız.

mesela 5 yönetim kurulu üyeli bir şirkette, yönetim kurulu başkanına 1.derece imzaya yetkili dersiniz, üye ve yardımcılara 2.derece dersiniz.

yetkileri oluştururkende
her defasında kişi ismi yazmaktansa
1. derece imza yetkilisi yanında 2. derece imza yetkilisinden her hangi birinin imzası ile diyebilirsiniz.
başka bir yetkide 2.derece imza yetkililerinden her hangi birisinin imzası ile diyebilirsiniz.

basite indirmeye çalıştım ama dediğim gibi bu bir zorunluluk değil sadece kolaylık.

iyi çalışmalar
 
Ynt: Şirketlerde 1.ve 2. Derece İmza Yetkisi

Büyük şirketlerde kurumlaşma gereği yetki devri yapmak zorunludur. Bu nedenle şirketin yönetilebilmesinde pratik kolaylıklar sağlamak amacıyla şirket yetkili kuralları şirket adına temsil ve ilzama yetkili kişi veya kişileri belirler. Bu belirleme örneğin 150,000 ytl ye kadar bir birinci bir ikinci derece imza yetkisi, 150,000 ytl üstü 2 tane birinci imza, şirketi borç altına sokmayan , fatura vb belgelerde sadece bir tane 2 imza .... vb . Bu listeyi istediğiniz gibi uzatabilirsiniz. Şirketinizin ihtiyaçlarına göre değişir.
Yönetim kurulunda karar alarak 1,2,3 derece imzaları ve bunların yetkilerini belirler , daha sonra da sirküler hazırlatırsınız.
 
Üst