Kardeşim Hakan282
Alacağınız karara bir nebzecik olsun katkı sunmak amacıyla düşüncelerimi paylaşmak isterim.
Elbette değişik düşünce ve öneriler de olabilecektir,değerlendirecek olan sizlersiniz.
Anladığım kadarıyla;
Her iki durum/seçenekle ilgili farklı(-,+) yönde düşünceleriniz sözkonusu,olabilir,gayet doğal.
Bu olayda meslekten biri olmadığım için işin mesleki yönünü bilmemekle beraber,genel değerleme yapmak mümkün,bağımlı çalışma noktası ise ilgi alanıma girer,iki çift söz söyleyebilirim.
(Gönülden geçenler ile fiili gerçekler farklıdır,elbette hedeflerimiz hatta hayallerimiz olmalı ama hedefler,beklentiler gerçekleşmiyorsa hala aynı yönde hayal kuruyor olmak,gerçeklerle yüzleşmekten kaçınmak olur ki,sonuç bazen hüsran olabilir,bu nedenle doğru Zaman'da,doğru yerde,doğru kararlar verebilmeliyiz.)
Değerlendirmeme göre,
1.
a-ortak olmadan,bilgi sahibi olmanızın gerekmesi açısından,öncelikle ortağı olacağınız işyerinin aktif ve pasifleri ile birlikte her yönden tüm mevcutlarını,öğrenmeniz gerekir ki bu bağlamda payınıza düşen/düşecek ortalama aylık net Kazancın miktarı,sonraki dönemlerde iş hacmi artışının mümkün olup olmayacağı,olacak ise ne kadar olabileceği,buna paralel olarak kazanç miktarı artışının aynı seviyede artıp,artmayacağı vs.gibi hususlar Hakkı'nda yeterli seviyede bilgi edinmeniz,
b-"a"şıkkında belirtilenlere mesleğiniz yönünden Nasıl açıklık getirilir bilmiyorum.
Niyet sorgulaması yapmam/yapamam ama ya "tanıdığınız,sevdiğiniz" o kimse bu bilgileri temin etsin,yada hep beraber oturup konuşun,değerlendirin,buna göre de nihai kararınızı veriniz.
c-ortaklık yapabilen/yürütebilenler için güzel,diğer yönden malumdur ki ortaklık denilen olay,"dikensiz gül bahçesi" de değil,elbette bir takım zorlu süreçler yaşanacak,malum çiğnenmeden lokma bile yutulmuyor,
Önemli olan iyi niyet,sabır,hoşgörü içinde şeffaf bir şekilde hesapları açık tutmak,müşterek kararlar alabilmek,sorumluluğu,karı,zararı,riski,sevinci,üzüntüyü paylaşabilmek,güven duygusunu yitirmeden,emin adımlarla mesafe alabilmek olsa gerektir.
d-ortaklık yapacağınız kimsenin kişiliği,mesleğindeki yetkinliği,mesleki açıdan kişide veya büroda olası bulunması gereken başkaca hususlar vs.önemli,aynı şekilde ortağınız açısından da sizin kişiliğiniz,yetkinliğiniz,diğer hususlar önem arzetebilir,
e-siz kurulu düzene/işyerine ortak olacağınızdan,karşı tarafın farklı şartları olabilir ki bilmek,değerlendirmek gerekir.
Sonuç itibariyle olaya bütünsel olarak baktığınızda,müsbet bir kanaate varırsanız ortaklık kurulabilir!..
2.
a-işyeri/işletmenin ölçeğini bilmiyoruz ama "güçlü firma"için bu rakam yüksek değil ise de başlangıç olarak normal denilebilir,
b-kurumsal firmalarda,özellikle ünvanlı çalışanların ücretleri baştan bellidir,ücret yönünden müdürlükler arasında kısmi farklılıklar olabilir,
c-işletme kurumsal ise ilerisi açısından daha iyi koşullar doğabilir,
d-işletmede zaten sistem kurulu,zayıf yönlerini güçlendirerek optimum seviyeye taşırsanız o departmanı yönetme ve görevinizi yürütme noktasında zorluk çekmezsiniz.
e-elbette işyerinde de bir takım zorlu süreçler olacaktır(müdür olmak dikensiz gül bahçesinde sorunsuz gezmek değildir)
Sonuç olarak her türlü yönden;
büro ile işyerini başka bir ifadeyle ortaklıkta olsa patron olarak çalışmak mı,yoksa bağımlı çalışmak mı,her ikisini terazinin iki kefesine koyup,tartarak,karar vermeniz gerekiyor.
Sizin için hayırlısı hangisi ise o olsun İNŞAALLAH....