Siz Olsaydınız Ne Yapardınız.

Üyelik
19 Şub 2013
Mesajlar
12
Konum
hatay
Arkadaşlar Merhaba
Belgeyi geçen dönem aldım ve önümde iki seçenek var ve çok kararsız bir duruma düştüm.
1. seçenek daha önceden de tanıdığım ve sevdiğim biri muhasebe bürosuna ortak olmamı istiyor ne gelirse yarısı senin diye.
2. seçenek ise dün sunuldu bana baya güçlü ve tanınmış firmadan muhasebe müdürlüğü adamlar başlangıç olarak 5.000TL olarak olarak .

- şimdiye kadar hep kendi işimin patronu olmak istedim ve ortaklık bana cazip gibi geliyor ama ne bir müşterim var nede bir tanıdık bu ortaklık bana yapmacık gibi geliyor çünkü kim ekmeğini paylaşır ki bu zamanda ve bu meslekte bilemiyorum
firmaya gitsem firmayı çevirebilir miyim endişesi ( inşallah üstesinden gelirim nelerin üstesinden geldim ben :) ) ve hayallere vede etmek gibi bir şey benim için yine birine bağlısın yine bir üstün var . ama paran her ay hesabında .

siz değerli arkadaşların fikirlerini de almak isterim . Şimdiden Teşekkür Ederim.
 
Kardeşim Hakan282
Alacağınız karara bir nebzecik olsun katkı sunmak amacıyla düşüncelerimi paylaşmak isterim.
Elbette değişik düşünce ve öneriler de olabilecektir,değerlendirecek olan sizlersiniz.
Anladığım kadarıyla;
Her iki durum/seçenekle ilgili farklı(-,+) yönde düşünceleriniz sözkonusu,olabilir,gayet doğal.
Bu olayda meslekten biri olmadığım için işin mesleki yönünü bilmemekle beraber,genel değerleme yapmak mümkün,bağımlı çalışma noktası ise ilgi alanıma girer,iki çift söz söyleyebilirim.
(Gönülden geçenler ile fiili gerçekler farklıdır,elbette hedeflerimiz hatta hayallerimiz olmalı ama hedefler,beklentiler gerçekleşmiyorsa hala aynı yönde hayal kuruyor olmak,gerçeklerle yüzleşmekten kaçınmak olur ki,sonuç bazen hüsran olabilir,bu nedenle doğru Zaman'da,doğru yerde,doğru kararlar verebilmeliyiz.)
Değerlendirmeme göre,
1.
a-ortak olmadan,bilgi sahibi olmanızın gerekmesi açısından,öncelikle ortağı olacağınız işyerinin aktif ve pasifleri ile birlikte her yönden tüm mevcutlarını,öğrenmeniz gerekir ki bu bağlamda payınıza düşen/düşecek ortalama aylık net Kazancın miktarı,sonraki dönemlerde iş hacmi artışının mümkün olup olmayacağı,olacak ise ne kadar olabileceği,buna paralel olarak kazanç miktarı artışının aynı seviyede artıp,artmayacağı vs.gibi hususlar Hakkı'nda yeterli seviyede bilgi edinmeniz,
b-"a"şıkkında belirtilenlere mesleğiniz yönünden Nasıl açıklık getirilir bilmiyorum.
Niyet sorgulaması yapmam/yapamam ama ya "tanıdığınız,sevdiğiniz" o kimse bu bilgileri temin etsin,yada hep beraber oturup konuşun,değerlendirin,buna göre de nihai kararınızı veriniz.
c-ortaklık yapabilen/yürütebilenler için güzel,diğer yönden malumdur ki ortaklık denilen olay,"dikensiz gül bahçesi" de değil,elbette bir takım zorlu süreçler yaşanacak,malum çiğnenmeden lokma bile yutulmuyor,
Önemli olan iyi niyet,sabır,hoşgörü içinde şeffaf bir şekilde hesapları açık tutmak,müşterek kararlar alabilmek,sorumluluğu,karı,zararı,riski,sevinci,üzüntüyü paylaşabilmek,güven duygusunu yitirmeden,emin adımlarla mesafe alabilmek olsa gerektir.
d-ortaklık yapacağınız kimsenin kişiliği,mesleğindeki yetkinliği,mesleki açıdan kişide veya büroda olası bulunması gereken başkaca hususlar vs.önemli,aynı şekilde ortağınız açısından da sizin kişiliğiniz,yetkinliğiniz,diğer hususlar önem arzetebilir,
e-siz kurulu düzene/işyerine ortak olacağınızdan,karşı tarafın farklı şartları olabilir ki bilmek,değerlendirmek gerekir.
Sonuç itibariyle olaya bütünsel olarak baktığınızda,müsbet bir kanaate varırsanız ortaklık kurulabilir!..
2.
a-işyeri/işletmenin ölçeğini bilmiyoruz ama "güçlü firma"için bu rakam yüksek değil ise de başlangıç olarak normal denilebilir,
b-kurumsal firmalarda,özellikle ünvanlı çalışanların ücretleri baştan bellidir,ücret yönünden müdürlükler arasında kısmi farklılıklar olabilir,
c-işletme kurumsal ise ilerisi açısından daha iyi koşullar doğabilir,
d-işletmede zaten sistem kurulu,zayıf yönlerini güçlendirerek optimum seviyeye taşırsanız o departmanı yönetme ve görevinizi yürütme noktasında zorluk çekmezsiniz.
e-elbette işyerinde de bir takım zorlu süreçler olacaktır(müdür olmak dikensiz gül bahçesinde sorunsuz gezmek değildir)

Sonuç olarak her türlü yönden;
büro ile işyerini başka bir ifadeyle ortaklıkta olsa patron olarak çalışmak mı,yoksa bağımlı çalışmak mı,her ikisini terazinin iki kefesine koyup,tartarak,karar vermeniz gerekiyor.
Sizin için hayırlısı hangisi ise o olsun İNŞAALLAH....
 
Bir an önce her iki tarafla görüşmelere başlayınız,muhasebe ortaklığına karar vermenin çok aciliyeti yok gibi ise de işletme açısından çok fazla zamanınız olmayabilir!çünkü işletmenin iş gücü ihtiyac durumunun ne derecede aciliyet arzettiğini bilmiyoruz + işverenliğin sizden başka isteklileri de olabilir!..bu nedenle bu görüşme süreçlerini fazla uzatmamanızı öneririm.
 
"En kötü karar,kararsızlıktan iyidir"derler ama bazen verilen kötü/yanlış bir karar,kararsızlıktan daha kötü olabilir (mi,olabilir!..)
Bu nedenle son kararı kendimiz vereceğiz ama karar öncesi yeterli düzeyde gerekli inceleme,araştırma ve uzman kimselerle istişarelerimizi tamamladıktan sonra en doğru/uygun olan kararı vermeye çalışacağız.
(Nasip/kısmet açısından,kul olarak karar öncesi üzerimize düşeni tam olarak yerine getirmeye çalışırken,aynı zamanda Rabbimizden de hakkımızda hayırlı olanı istemeliyiz/dua etmeliyiz.)
Şu an bende ticari bir faaliyetle ilgili bilgi edinme safhasındayım,ciddi mesafe aldım,ilk baştaki düşünce ile şu anki düşüncem arasında uçurum olduğunu şimdi görüyorum ki,iyi ki ilk kararı verip uygulamaya geçmemişim diyorum.
Alacağımız/aldığımız kararlarda hiç risk olmamalı/olmasın diyemeyiz,elbette olur ve olacak ama istisnalar hariç alınacak/alınan risk(ler)de önceden bilinebilir,ölçülebilir/taşınabilir olmalıdır ki sonuçlarına katlanabilelim,aksi takdirde Allah korusun sonuç hüsran olabilir.
Her karar için değil,önemli konularda hani derler ya "dokuz kere düşün bir karar ver"bizde en azından iki kere düşünüp bir kez karar verelim,karar öncesi üzerimize düşenleri tam olarak yerine getirmeden verdiğimiz/vereceğimiz karar(lar)sonucu risk(ler)imiz fazla olmasın ki üzülmeyelim,sevdiklerimizi de üzmeyelim derim.
 
"Bayağı güçlü ve tanınmış" bir firmada, muhasebe müdürlüğü pozisyonu için 5.000 TL bana da az geldi.

Ama tabloya;

Büro mu yoksa aylık net 5.000 TL mi şeklinde baktığım vakit, aylık 5.000 TL bana daha cazip geliyor.
 

Benzer konular

Üst