Smmm Adaylarına Mesleki Gelişim Önerileri

Üyelik
15 May 2017
Mesajlar
16
Konum
İstanbul
01/2016 tarihinde Smmm Stajımı başlatmış bulunmaktayım.
Meslekte hatrı sayılır bir kariyer ve kazanç elde edebilmek için yoğun bir şekilde kendimizi geliştirmemiz gereken alanlar nereler tavsiye ve önerilerinizle yardımcı olmanızı rica ediyorum.
 
Rahmetli Sabancı'nın dediği gibi; çalış çalış çalış.
Mesleki alanda ne bulursanız okuyun..
Okumakta yetmez,pratik şart.
Bu arada 1 yıl 3 aydır stajdasınız.Bu süreyi nasıl değerlendirdiniz?
 
Çalışmış olduğum işyerin de beyanname hazırlama sürecindeki eksiklerimi gidermeye çalışıyorum ve sürekli bazı muhasebe sitelerine girip mevzuat ile ilgili bilgi edinmeye çalışıyorum fakat yeterli değil insanın kendisi ile alakalı farkında olması gerekiyor ilerde büro açmak istiyorum ama şuan ki tecrübe ile zorlanırım diye düşünüyorum.
 
Bakınız,genelleme yapmak ve yanlış anlaşılmak istemem ama 3 yıllık staj deneyiminiz size büro açtırmaz.
Mesele sadece defter yazmak,beyanname vermekten ibaret değildir.Bunlardan çok daha önemli şeyler vardır.
En az 5 yıl aktif büro deneyimi şart.Aktiften kastım fatura gir,beyanname ver değildir.A'dan Z'ye herşeyle ilgileneceksiniz.Tabir-i caizse bir firmanın doğumundan ölümüne kadar tüm kontrol sizde olacak.Birde en önemlisi şu: Bir mükellef sizden ne bekler.Yani siz mükellef olsanız müşavirinizden ne beklersiniz.Müşavirinizin neleri bilmesini, sizi hangi konularda uyarmasını hangi konularda yol göstermesini beklersiniz mesela? Bunları cevaplayıp,yeterli duruma geldiğinizi anladığınız zaman büro açmayı belki düşünebilirsiniz.Bakın hala bir "belki" var :) Çünkü bu meslek hiç bir zaman "tamam ben oldum" diyeceğiniz bir meslek değildir,böyle düşünürseniz yanılırsınız..
Allah muvaffak etsin diyelim..
 
Bakınız,genelleme yapmak ve yanlış anlaşılmak istemem ama 3 yıllık staj deneyiminiz size büro açtırmaz.
Mesele sadece defter yazmak,beyanname vermekten ibaret değildir.Bunlardan çok daha önemli şeyler vardır.
En az 5 yıl aktif büro deneyimi şart.Aktiften kastım fatura gir,beyanname ver değildir.A'dan Z'ye herşeyle ilgileneceksiniz.Tabir-i caizse bir firmanın doğumundan ölümüne kadar tüm kontrol sizde olacak.Birde en önemlisi şu: Bir mükellef sizden ne bekler.Yani siz mükellef olsanız müşavirinizden ne beklersiniz.Müşavirinizin neleri bilmesini, sizi hangi konularda uyarmasını hangi konularda yol göstermesini beklersiniz mesela? Bunları cevaplayıp,yeterli duruma geldiğinizi anladığınız zaman büro açmayı belki düşünebilirsiniz.Bakın hala bir "belki" var :) Çünkü bu meslek hiç bir zaman "tamam ben oldum" diyeceğiniz bir meslek değildir,böyle düşünürseniz yanılırsınız..
Allah muvaffak etsin diyelim..

Tahsin bey söylediklerinize katılmamak mümkün değil ama sizinde dediğiniz gibi ''tamam ben oldum'' diyebileceğimiz bir meslek olmadığı ve asla olamayacağı için, bizim gibi gençlerin bir an önce piyasada yer edinmesi açısından büro açmada bir sakınca görmüyorum.Tabiki mükellef portföyü müşavirin aynasıdır.
 
Muhasebe ile alakalı süreçler elektronik ortama döndü (E-Fatura , E-Defter , E-Beyanname vs.) süreç bu şekilde ilerlerken mali müşavirlerin asıl mesleği olan danışmanlık hizmetininde ilerki süreçte daha revaçta olacağını düşünüyorum böyle düşünürken VUK. , T.T.K , BORÇLAR KANUNU vs . kanunlardan bihaber olmamak gerekiyor ama bunları kitap okur gibi okuyarak başarmak çok zor , bizim asıl sıkıntımız 3 senelik staj süresinde TESMER'in aday meslek mensuplarına ciddi anlamda eğitim vermemesi diye düşünüyorum .
 

Benzer konular

Üst