Ssangyong Musso Grand 4x4 Ticari Kamyonet Mtv Gider Gösteriliyormu

Üyelik
9 Ağu 2018
Mesajlar
5
Konum
İSTANBUL
Merhaba Sevgili Dostlar.

Benim SsangYong Musso Grand 2.2 Motor 4x4 Otomatik Vites 2019 Model Araç sınıfı (N1G) ve bu aracın MTV vergisi yıllık olarak olarak 3.500 tl x 2 = 7000 tl

Sorum şu araç şahıs şirketi adına kamyonet olarak kayıtlı muhasebecime sorduğumda sadece 4 te biri 1.750 tl gider gösterebiliriz dedi.

Aracı satın aldığım satıcı ise kendi müşterilerinin tamamını gider gösterdiklerini söyledi ama emin olamadım bu konuda bilgisi olan değerli arkadaşlarım beni bilgilendirir ise mutlu olurum.

Saygılarımla
 

bil_gin

Katkı Sunan Üye
Üyelik
5 Ara 2007
Mesajlar
962
Konum
İstanbul
Merhaba Sevgili Dostlar.

Benim SsangYong Musso Grand 2.2 Motor 4x4 Otomatik Vites 2019 Model Araç sınıfı (N1G) ve bu aracın MTV vergisi yıllık olarak olarak 3.500 tl x 2 = 7000 tl

Sorum şu araç şahıs şirketi adına kamyonet olarak kayıtlı muhasebecime sorduğumda sadece 4 te biri 1.750 tl gider gösterebiliriz dedi.

Aracı satın aldığım satıcı ise kendi müşterilerinin tamamını gider gösterdiklerini söyledi ama emin olamadım bu konuda bilgisi olan değerli arkadaşlarım beni bilgilendirir ise mutlu olurum.

Saygılarımla

Pratikte binek otomobillerin ve panelvan tipi hafif ticari araçların (Caddy, Combo, Connect, Doblo, Fıorino, Expres, Kango, Partner, Starex, Transporter) KDV yönünden vergilendirilmesinde tereddüde düşülmektedir. Bu araçlar (panelvan tipi hafif ticari araçlar), 21.07.2005 tarihine kadar alındığında yüklenilen % 18 oranındaki KDV'nin tamamı indirim konusu yapılabilmekteydi. Ancak bu tarihten sonra yapılan bu tür araç alımlarında yüklenilen KDV'nin indirim yapılabilmesi söz konusu değildir. "Çok amaçlı araç" olarak tanınan Caddy, Combo, Connect, Doblo, Fıorino, Expres, Kango, Partner, Starex, Transporter gibi araçlar, ister 1+1 ister 1+7 olsun, 21.07. 2005 tarihine kadar yük taşımak üzere imal edilmiş araç olarak sınıflandırılmıştı. Ancak, Gümrük Müsteşarlığı'nın 8 Seri No.lu Gümrük Genel Tebliği (Tarife-Sınıflandırma Kararları) ile bu araçlardan şoför mahallinin arkasında koltuğu veya camı bulunanlar, 21.07.2005 tarihinden itibaren binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir. O güne kadar geçerli olan uygulamaya göre, yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin yarısından az olan araçlar yük taşımaya mahsus araç olarak değerlendiriliyor; yolcu taşıma kapasitesi toplam taşıma kapasitesinin yarısından fazla olanlar ise yolcu taşımaya mahsus araç olarak sınıflandırılıyordu. Ancak sözü edilen Tebliğle araçların sınıflandırılmasında bu kriter terk edilmiştir.Tebliğle belirlenen yeni kriterlere göre, hem yolcu hem de yük taşıyabilen araçlardan şoförün arkasında da koltuğu veya yanda camları olan araçlar binek otomobili sayılmaktadır. Hatta, sadece önde iki kişilik koltuğu (1+1) olsa dahi, şoför ve öndeki yolcunun arkasındaki kısımda emniyet kemeri veya emniyet kemeri montajı için tertibat ya da koltuk ve emniyet ekipmanı montajı için sabit tertibat bulunan, arka kısmı yolcu bölümündeki döşemeyle kaplı olan, arka kısmında da havalandırma, iç aydınlatma veya küllük bulunan, yolcu bölümü ile arka bölüm arasında sabit bir panel veya bariyer bulunmayan araçlar da binek otomobili sınıfına dahil edilmiştir. 1

bu yazıyı okumanızı öneririm.
 
Üst