Selamlar..
Bir süre önce karşılaştığım bir olayı paylaşarak soruma geçeyim..
SSK'dan emekliliğe müracat etmiş bir müşterim vardı.Bağkura giriş basamağı 1 idi..ve bağkur başlangıcı 1996 yılıydı..Bağkura girişini yaparken daha önce SSK çalışması yok denmiş ve basamağı 1 den başlamıştı..Emeklilik sürecinde SSK,bağkura teyit yazısı yazdığında,bağkur'da müşterime bir yazı yazdı ve 1996 yılından önce SSK sı olduğunu ve birinci basamaktan başlamaması gerektiğinden basamakların yeniden düzenlendiğini ve yaklaşık 2000 YTL borç çıktığını (emekliliğe müraacat ederken borcu sıfırdı) bu borç ödenmediği taktirde SSK'ya cevap verilmeyeceğini vs..iletti.Müşteri de daha sonra bu borcu ödedi ve işlemler normal seyrinde şu an devam etmektedir.Olay bundan ibaret..
Bizlerde bu uyarı sayesinde kaba tabirle uyanarak diğer müşterilerimizin durumlarını tekrar gözden geçirme kararı aldık..Bağkur başlangıcı,ssk başlangıcı ve bağkur giriş basamağı kontrollerini yapmaya başladık..Gördük ki bazı müşterilerde bu tarz olaylar olmuş..Örneğin 1989 yılında bağkura 1.basamaktan başlamış birinin SSK başlangıcı 1978 yılı..Eski yıllarda belki bilirsiniz bağkura giriş yapılırken SSK gün dökümü ekle vs.gibi istekler yoktu ve şimdiki gibi ödenen SSK gününe göre bağkur basamağı seçilmiyordu..Sadece giriş formuna "SSK ödedinmi,ödedim" demekten ibaretti..Örneğin şimdi bağkura tlf.açın 600 gün sigortalı olan biri kaçıncı basamaktan bağkura girer diye sorun cevap veremiyolar "bunu sistem belirliyor biz bilemiyoruz" diyorlar..Önceden sistem diye bişey yoktu..Şimdi açıkçası bu tip başlangıçları olanlara ilave borç çıkmasından açıkçası endişe ediyoruz.Şimdi hemen yukarıda örneğini verdiğim 1978 SSK girişli olan müşterime bağkurun "eksik basamak başlangıcı nedeniyle" borç çıkarma olasılığı olabilirmi?Bu konuda sizlerin bilgisi var mı?Ne önerirsiniz.Bu tarz müşterilere bağkur tespit etmeden durumu açıklayan ve düzeltme talebi içeren dilekçe yazmalımıyız..
Sizlerin görüşlerini öğrenmek istiyorum..Teşekkür ederim..Saygılar...
Bir süre önce karşılaştığım bir olayı paylaşarak soruma geçeyim..
SSK'dan emekliliğe müracat etmiş bir müşterim vardı.Bağkura giriş basamağı 1 idi..ve bağkur başlangıcı 1996 yılıydı..Bağkura girişini yaparken daha önce SSK çalışması yok denmiş ve basamağı 1 den başlamıştı..Emeklilik sürecinde SSK,bağkura teyit yazısı yazdığında,bağkur'da müşterime bir yazı yazdı ve 1996 yılından önce SSK sı olduğunu ve birinci basamaktan başlamaması gerektiğinden basamakların yeniden düzenlendiğini ve yaklaşık 2000 YTL borç çıktığını (emekliliğe müraacat ederken borcu sıfırdı) bu borç ödenmediği taktirde SSK'ya cevap verilmeyeceğini vs..iletti.Müşteri de daha sonra bu borcu ödedi ve işlemler normal seyrinde şu an devam etmektedir.Olay bundan ibaret..
Bizlerde bu uyarı sayesinde kaba tabirle uyanarak diğer müşterilerimizin durumlarını tekrar gözden geçirme kararı aldık..Bağkur başlangıcı,ssk başlangıcı ve bağkur giriş basamağı kontrollerini yapmaya başladık..Gördük ki bazı müşterilerde bu tarz olaylar olmuş..Örneğin 1989 yılında bağkura 1.basamaktan başlamış birinin SSK başlangıcı 1978 yılı..Eski yıllarda belki bilirsiniz bağkura giriş yapılırken SSK gün dökümü ekle vs.gibi istekler yoktu ve şimdiki gibi ödenen SSK gününe göre bağkur basamağı seçilmiyordu..Sadece giriş formuna "SSK ödedinmi,ödedim" demekten ibaretti..Örneğin şimdi bağkura tlf.açın 600 gün sigortalı olan biri kaçıncı basamaktan bağkura girer diye sorun cevap veremiyolar "bunu sistem belirliyor biz bilemiyoruz" diyorlar..Önceden sistem diye bişey yoktu..Şimdi açıkçası bu tip başlangıçları olanlara ilave borç çıkmasından açıkçası endişe ediyoruz.Şimdi hemen yukarıda örneğini verdiğim 1978 SSK girişli olan müşterime bağkurun "eksik basamak başlangıcı nedeniyle" borç çıkarma olasılığı olabilirmi?Bu konuda sizlerin bilgisi var mı?Ne önerirsiniz.Bu tarz müşterilere bağkur tespit etmeden durumu açıklayan ve düzeltme talebi içeren dilekçe yazmalımıyız..
Sizlerin görüşlerini öğrenmek istiyorum..Teşekkür ederim..Saygılar...