Şube Açılışı Vergi Dairesine Bildirim.

Üyelik
10 Nis 2006
Mesajlar
24
merhaba
merkezi farklı ilde olan ltd şti istanbulda şube açılışı yaptık.muhtasar ödemelerini merkezden yatırılacak.şubenın yoklaması olması olmadan vergi levhası meslek mensubu olarak ben onaylayabılır mıyım?şubenın yoklaması olması ne olur?

teşekkürler
 
Ynt: şube açılışı vergi dairesine bildirim

Yoklama,vergi dairesi'nin tespitidir.yoklama tutulmadan levha onaylamanızı tavsiye etmem.Daire,açılış kaydını yoklamaya istinaden yapar.Yoklama olmadan daire açılış yapmaz.Levhayı daire onayladığından ve dairede henüz tesbiti yapmadığından sizin onaylamanız doğru olmaz. Kaldı ki yoklama herhangi bir nedenle tutulmamışta olabilir.(örneğin tadilat aşamasında iken yoklama tutulmaz) Bu durumda daire tesbiti olmadan levhayı onaylayıp işyerine asmanız doğru bir işlem olmayacaktır.Bu arada levha onaylanıncaya kadar merkez levhasının bir fotopokisini şubeye asabilirsiniz.Saygılar.
 
Ynt: Şube açılışı vergi dairesine bildirim.

katılıyorum, daha önce bizde de olmuştu, vergi dairesine sormuştuk, yoklama yapılmadan neden imzalıyorsunuz, sorumluluk alıyorsunuz, yoklamadan sonra imzalayın demişlerdi.
 
Merhaba,

Merkezi Ankara olan işyerimize 2013 yılında 2 tane farklı ilde şube açtık, şubelerimizi merkez vergi dairesine dilekçe ile bildirdik. Ama şubelerin vergi dairelerine bildirim yapmadık.
Son muhtasarda gördüm ki, işyeri bilgilerimde sadece merkez görünüyor, şube bilgilerimiz görünmüyor. Merkez Vergi Dairemiz işlemi yapmamış bu durumda.
Şubelerin bulunduğu vergi dairelerine bildirimi bizim mi yoksa, merkez vergi dairesinin mi yapması gerekir ?
Eğer merkezin yapması gerekiyordu ise, şimdi yapınca özel usulsüzlük mü, 2.derece usulsüzlük mü kesilir? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. Teşekkürler,
 
Merhaba,

Merkezi Ankara olan işyerimize 2013 yılında 2 tane farklı ilde şube açtık, şubelerimizi merkez vergi dairesine dilekçe ile bildirdik. Ama şubelerin vergi dairelerine bildirim yapmadık.
Son muhtasarda gördüm ki, işyeri bilgilerimde sadece merkez görünüyor, şube bilgilerimiz görünmüyor. Merkez Vergi Dairemiz işlemi yapmamış bu durumda.
Şubelerin bulunduğu vergi dairelerine bildirimi bizim mi yoksa, merkez vergi dairesinin mi yapması gerekir ?
Eğer merkezin yapması gerekiyordu ise, şimdi yapınca özel usulsüzlük mü, 2.derece usulsüzlük mü kesilir? Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim. Teşekkürler,
 
Açılan şubelere yoklama tesbiti yapılmış mı?
Merkeze bildirim yaparken,şubenin bağlı olduğu vergi dairesine de bildirin gibi birşey söylendi mi?(Buna normalde gerek yok,ama ben işi hızlandırmak için usulende olsa bildirimde bulunurum)
Merkez vergi dairesinin bildirimde bulunup bulunmadığını muhtasarda sadece merkezin görünmesinden karar veremezsiniz.Yani böyle bir sonuca ulaşılmaz.
Belkide bildirim yapılmıştır,yoklama tutulmuştur,merkez daireye gönderilmiştir,ama memurun gözünden kaçıp,girişi yapılmamışta olabilir.
Ayrıca şubelere ait kira bildirimleri,varsa ssk çalışanları bildirimleri yapılıyor mu?
Şimdi dosyayı incelemeden,neler yaptığınızı bilmeden yorum yapmak ne derece sağlıklı olur bilemem.
Siz en iyisi verdiğiniz dilekçe,gazete vs.ile tekrar daireye gidip,dosyayı açtırarak inceleme yaptırın.
Akabinde tekrar değerlendirelim.
 
Her iki yere de bildirilmeli. Şube adresine bakan vd sizin merkezden işlerinizi yürüttüğünüzü nasıl bilecek?
 
Üst