Şube İş Yeri Muhtasarları

Üyelik
27 Eki 2005
Mesajlar
68
Konum
izmir
Aynı vergi dairesinin faaliyet alanında birden fazla şubesi bulunan mükelleflerin; her bir şube için ayrı muhtasar beyannameyi elektronik ortamda e-beyanname olarak verebilmeleri teknik olarak mümkün bulunmamaktadır.

Bu nedenle, 340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin VI- Elektronik Beyanname Gönderilmesinde Uyulacak Usul ve Esaslar bölümünün 8 inci bendinde " Elektronik beyanname programları, e-beyanname ile birlikte verilmesi gereken bilgi, belge ve listelerin de elektronik ortamda düzenlenerek gönderilmesine imkan verecek şekilde hazırlanmıştır.

Bununla birlikte bazı belge ve raporların, bu aşamada elektronik ortamda alınması mümkün bulunmadığından, e-beyanname gönderme programında yer almayan belge ve raporlar dilekçe ekinde beyanname verme süresi içerisinde ilgili vergi dairesine verilecektir." denildiğinden aynı vergi dairesi faaliyet alanında birden fazla şubesi bulunan mükellefler; şubelerinden biri için verilmesi gereken muhtasar beyannameyi elektronik ortamda göndereceklerdir.Aynı vergi dairesi faaliyet alanı içindeki diğer şubelere ait muhtasar beyannamelerini ise bu hususu açıklayan dilekçe ekinde kağıt ortamında vereceklerdir.

Diğer taraftan, aynı vergi dairesi faaliyet alanında birden fazla şubesi bulunan mükelleflerin aynı vergi dairesine aynı dönem için her bir şube adına ayrı ayrı elektronik ortamda muhtasar beyanname verilmesine imkan veren program çalışmaları devam etmektedir. Söz konusu program uygulamaya konulduğunda duyurusu yapılacaktır.
Yukarıdaki duyuru yazısını ebeyanname sahifesinde görmüşsünüzdür bu uygulama ile ilgili tarih belirtilmemiş ben bu durumda olan müşterilerime ödemeler merkezden yapıldığı ve şirket idaresi merkezden olduğu için şube açılışında o adresteki vergi dairesine bilgi dilekçesi vererek merkez vergi dairesine verdiğim muhtasarın arkasındaki ödeme tablosuna bilgileri yazıp topluca tek muhtasarda gönderiyordum şimdi ne yapacağız bugüne kadar yapılan uygulama yanlışmıydı ve her şube için ayrı beyanname düzenleyip merkez vergi dairesine dilekçe ile vereceksem bunu ne zamandan itibaren yapıcam yorumlarınızı bekliyorum
 
Ynt: Şube İş Yeri Muhtasarları

Bazı mükellefler her şube için ayrı muhtasar beyan vermeyi tercih etmiş olabilir. (her şubenin ücret tahakkuk ve ödemeleri kendi bünyesinde yapılıyorsa zorunluluk var.) Eğer şubeler aynı vergi dairesine ayrı ayrı beyan veriyorsa, (zorunluluk nedeniyle) e-beyan sisteminde şu an bu mümkün değil. (maliye sistemini geliştireceğini söylüyor.) sadece 1 şube e-beyan diğerleri elden dilekçe ile beyanlarını verebilecek.
 
Ynt: Şube İş Yeri Muhtasarları

Şubeden ziyade ek işyerleri için muhtasar beyannamelerini ayrı ayrı vermek isteyenler olabiliyor. Bunun sebebi ayrı defter tasdik etmelerinden kaynaklanmaktadır. Örnek verilecek olursa Serbest meslek erbabı mühendis aynı zamanda inşaat taahhüt işi yapıyorsa Serbest meslek defterinin yanı sıra birde işletme veya bilanço defteri tasdik edilerek kayıtların ayrı ayrı takip edilmesi gerektiğinden kayıtların ayrıştırılması açısından muhtasar beyannameleri birbirinden bağımsız verme ihtiyacı duyulabiliyor.
 
Ynt: Şube İş Yeri Muhtasarları

Sn.Nane,
Hayırlı günler.
Bu konuda:

21.11.2007 tarihli Muhtasar beyanname ile ilgili E-Beyanname duyurular kısmında yer alan yazıyı okudum.
Burada dikkat edilmesi gereken ""Aynı vergi dairesinin faaliyet alanında birden fazla şubesi bulunan mükelleflerin; her bir şube için ayrı muhtasar beyannameyi elektronik ortamda e-beyanname olarak verebilmeleri teknik olarak mümkün bulunmamaktadır""
Yine G.V.Kanununda Muhtasar beyanname ile ilgili olarak ""Aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde yapılan ödeme ve tahakkuklar ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caizdir""hükmü yer almaktadır.
Konuyu İdareden arkadaşlarla tartıştım.
Burada aranılan merkezden ve şubelerden ayrı ayrı Muhtasar Beyanname ile bildirimdir.Bununla ilgili örnekte PTT şubeleri ile ilgili Muhtasarlar söylenebilir.dendi.
Bizlerde Zaten bir adet muhtasara birden çok kiranın bilgilerini yazıyoruz ve sıkıntısız gönderiyoruz.

O halde bu hususun açılmasına ihtiyaç vardır.Anlatılmak istenen tam nedir.

Selam ve saygılar.
 
Ynt: Şube İş Yeri Muhtasarları

İşletme defteri tutan bir şahıs firması şube açabilir mi? Şube açması durumunda kdv-muhtasar vs.beyannameler tek bir seferde mi yoksa şube için ayrı mı beyannameler verilir?
Dayanağı var ise yazar mısınız?
Teşekkür ederim.
 

Benzer konular

Üst