Şube İşyeri

Üyelik
30 May 2005
Mesajlar
54
1.- İşletme defteri tutan bir mükellef şube açtığı zaman şube için ayrı işletme defteri tasdik ettirmesine gerek var mı,eğer yoksa şube evraklarını mevcut tutmuş olduğu işletme defterinde ayrı bir şekilde mi takip etmeli.
Teşekkür ederim.
 
Sn. Ahmet Bey,

İşletme defteri tutan bir mükellef şube açtığı zaman eğer işin konusu merkezinden farklı ise ayrı bir işletme defteri ve ayrı hesap özeti verilmelidir. Kanuni dayanağını bilmemekle beraber 15 yıllık deneyimimle söylüyorum.


Saygılar,

SMMM
Dilek KARACA
 
Merhabalar

İşletme defteri tutan bir tacir başka bir işyeri açarsa bu işyerine ait kayıtlarını isterse aynı defteri ikiye bölerek kullanmaya devam eder veya ayrı bir defter tasdik ettirir. İş konusunun ayrı olması durumu değiştirmez.Hatta GVK 2. maddede sayılan diğer gelir unsurlarını da kapsayacak şekilde bir kayıt yapabilir. Örneğin Gayrimenkul sermaye iradı, serbest meslek kazancı vs. Önemli olan bu işyerlerinin kayıtlarının diğerinden tefrik edilecek şekilde yapılmasıdır.

Kayıtlarını bilgisayarda yapanlar her işyeri için ayrı hesap numarası vererek, yine aynı deftere kayıt yapabilirler.
.........
 
işletme defteri tuttan mükellef,
konusu ne olursa olsun açtığı şubeler ile ilgili ayrı bir vergi dairesine (aynı büyükşehir sınırları içinde ise, ayrı ayrı Muhtasar B. vermeye), ayrı bir hesap özeti vermeye, ayrı defter tasdiki yaptırmaya ya da hesapları defterin ayrı bir bölmünde tutmaya yasal bir zorunluluğu yoktur,

sonuçda Gelir vergisi beyannamesinde tek gelir vergisi ödemekde, tek muhtasar beyanname vermekde, tek KDV ödemesi yapmaktadır,

ama mükellef kendi iç muhasebesinde mal ve K/Z takibini yapmak için yukarıda zorunlu olmadığı işlemleri yapabilir.
 

Benzer konular

Üst