Şubelere Banka Aracılığı İle Aktarılan Paralar

Üyelik
29 Haz 2009
Mesajlar
83
Konum
İZMİR
Firma merkezi; farklı illerdeki şubelerine, şube sorumlusu olan sigortalı çalışanı adına banka aracılığıyla para gönderiyor. Bu işlem ay bazında bir kaç kez gerçekleştirilmekle birlikte, iş hacmi büyük olduğundan ciddi rakamlara ulaşabiliyor. Şube ildeki bankada hesap açıp, ödeme talimatı ile havalenin çekilmesi daha doğru olmaz mı?

Bankaların muhasebeleştirilmesi kısmında, şubelere bu şekilde, ''personel şahsına'' aktarılan paralar hususunda ayrıcalıklı bir durum var mıdır. Gönderilen para direkt kasaya mı çıkılmalıdır, yoksa farklı hesaplar kullanılmalı mıdır. Ayrıca sigortalı çalışanı adına - masraflar için gönderilmiş olsa dahi- ciddi rakamlara ulaşan paralar gönderilmesinin, sigortalı ya da işveren açısından ileride sorun yaratıp yaratmayacağı hususunu sizlere danışmak isterim.

İyi çalışmalar.
 
Endişeleriniz doğru. Şahıs adına para çıkarmak artık mazide kaldı. Şubenin bulunduğu yerde tercihan merkezinde kullandığı bir banka da hesap açılır. Şube yetkilisine sadece o şubende para çekebilme yetkisi verilir. Merkez den yapılan transferler bankadan bankaya olur. Çekilen para ise şube kasasına borç yazılır.
 
Teşekkürler Hocam .
Firmaların ön muhasebeleri genelde bu tarz işlemlere pek önem vermiyor. Herhangi bir olumsuzlukta da fatura direkt smmm ye kesiliyor. Konuyu daha etkili bir şekilde gündeme getirmek gerektiğini düşünüyorum.
 
Yalnız şu konuyu atlamamak gerekir şubeye bağlı çalışan sigortalı bir işçi şube ili dışında bir iş için gitmiş ise ve kişiye para gönderilmesi gerekiyor ise bu durumda ilgili hesabı 195 hesapta takip edip kişi iş bitiminden 7 gün içerisinde gider harcamaları ile ilgili 195 hesabını kapatması gerekir.

İyi Çalışmalar,
 
Üst