Şubeye ait muhtasar beyanname(acil)

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan muratt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muratt

Katkı Sunan Üye
Üyelik
21 Tem 2005
Mesajlar
365
Selam..mükellef başka bir ilçeye şube açıyor.bu şube için verilecek kira muhtasarı bağlı olduğu vergi dairesinemi yoksa o ilçe deki vergi dairesine verecek.diğer bir husus bu şubenin vergi levhasını şubenin bulunduğu yerdeki vergi dairesimi,merkezdeki vergi dairesimi tasdik edecek.bilgi sahibi arkadaşlardan rica ediyorum.saygılar
 
Merhaba ;

98. madde "Ödeme veya tahakkukukun yapıldığı yer....." demektedir.

Konu ile ilgili bir iki özelge ,İncelemenizi öneririm.

Kod:
T.C. 
İSTANBUL VALİLİĞİ 
İl Defterdarlığı Vasıtasız Vergiler Gelir Müdürlüğü 

TARİH :06.01.2004 
SAYI :B.07.4.DEF.0.34.11/GVK-98 
KONU :Şirket şubesine ait muhtasar beyannamesinin verilme yeri Hk. 

... 
İLGİ: ... 10.2003 tarihli dilekçeniz. 

Usul Gelir Müdürlüğüne verilen ve konusu itibariyle Müdüriyetimize intikal ettirilen ilgide kayıtlı dilekçeniz incelenmiş olup, aşağıdaki hususların belirtilmesine gerek duyulmuştur. 

Bilindiği gibi, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 156. maddesinde: Ticari, sınai, zirai ve mesleki faaliyette işyeri; 

"mağaza, yazıhane, idarehane, muayenehane, imalathane, şube, depo, otel, kahvehane, eğlence ve spor yerleri, tarla, bağ, bahçe, çiftlik, hayvancılık tesisleri, dalyan ve voli mahalleri, madenler, taş ocakları, inşaat şantiyeleri, vapur büfeleri gibi ticari, sınai, zirai veya mesleki bir faaliyetin icrasına tahsis edilen veya bu faaliyetlerde kullanılan yer" 

olarak tanımlanmıştır. 

Aynı Kanunun 159. maddesinde ise; aynı teşebbüs veya işletmeye dahil bulunan iş yerlerinin sayısında vukua gelen artış veya azalışların mükellefler taraftan vergi dairesine bildirilmesinin zorunlu olduğu, hüküm altına alınmıştır. 

Diğer taraftan, Vergi Daireleri İşlem Yönergesinin 7. maddesinde; işe başlama bildirimi ekinde istenecek belgelerin neler olduğu 8 madde halinde sayıldıktan sonra, farklı vergi daireleri yetki alanı içinde ilave iş yeri açılması veya adres değişikliği nedeniyle yeni mükellefiyet tesisinde tüzel kişilerden bu hususlarla ilgili yönetim kurulu kararının noter tasdikli bir örneğinin aranacağı bu değişikliklerle ilgili Türkiye Ticaret Sicil Gazetesinin aranmayacağı belirtilmiştir. 

Öte yandan 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 98. maddesinde, 

"94. madde gereğince vergi tevkifatı yapmaya mecbur olanlar bir ay içinde yaptıkları ödemeler veya tahakkuk ettirdikleri karlar ve iratlar ile bunlardan tevkif ettikleri vergileri ertesi ayın 20. günü akşamına kadar, ödeme veya tahakkukun yapıldığı yerin bağlı olduğu vergi dairesine bildirmeye mecburdurlar. Yıl sonlarında tahakkuk ettirilen mevduat faizlerinden kesilecek vergilerin bildirilmesi için bu süre bir ay uzatılır. 

Aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde yapılan ödeme ve tahakkuklar ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caizdir. 

..." 

hükmü yer almıştır. 

Buna göre, iş merkezinizin bulunduğu belediye (büyükşehirlerde büyükşehir belediye hudutları) dışındaki şubelerinizde çalışan personelin ücretlerinin, iş merkezinde tahakkuk ettirilerek, hizmet erbabının herbirine banka havalesi ile gönderilmesi halinde, bu ücretlere ait muhtasar beyannamenin, iş merkezinin bulunduğu yer vergi dairesine verilmesi mümkün bulunmaktadır. 

Ancak, söz konusu ücretlerin, hizmet erbabının hesabına değil de, personele ödenmek üzere şirketin bir temsilcinin hesabına ödenmesi halinde bu şekilde ödenen ücretlere ait muhtasar beyannamenin, ödemenin fiilen gerçekleştiği yer vergi dairesine verilmesi olanaklı bulunmaktadır. 

Öte yandan ortaklar kurulu kararı alınması ve noterden onaylanması halinde Sarıyer’de şube açmanız mümkündür. 

Bu itibarla Sarıyer’de açılan şubede çalışanlarınıza ödenen ücretlerden kesilen stopaja ait muhtasar beyannamenin beyanının yukarıdaki açıklamalar doğrultusunda yapılması gerekmektedir. 

Bilgi edinilmesini rica ederim.

Kod:
T.C. 
İSTANBUL VALİLİĞİ 
Defterdarlık Vasıtasız Vergiler Gelir Müdürlüğü 

TARİH :11.03.2005 
SAYI :B.07.4.DEF.0.34.11/GVK-98-11352 
KONU :Çalışanlara ve kira ödemelerine ilişkin yapılan tevkifatları muhtasar beyannamede şubenin bulunduğu vergi dairesine verilip verilmeyeceği Hk. 

… 
İLGİ: … .02.2005 tarihli dilekçeniz. 

İlgi dilekçenizde, … Vergi Dairesi’nin … vergi kimlik numaralı mükellefi olduğunuzu, şirketiniz tanıtım, organizasyon işleri ile iştigal ettiğini, şirket merkezinin Avrupa Yakasında olduğunu, şubesinizin ise Anadolu Yakasında bulunduğunu belirterek, şubenizde çalışan personelin ve kira ödemelerinin şube kasasından ödendiğinden, çalışanlara ve kira ödemelerinden yapılan tevkifata ilişkin muhtasar beyannamenin şubenizin bağlı bulunduğu vergi dairesine verilip verilmeyeceği hususu sorulmaktadır. 

193 Sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 98. maddesinde, 

"94. madde gereğince vergi tevkifatı yapmaya mecbur olanlar bir ay içinde yaptıkları ödemeler veya tahakkuk ettirdikleri karlar ve iratlar ile bunlardan tevkif ettirdikleri vergileri ertesi ayın 20. günü akşamına kadar ödeme veya tahakkukun yapıldığı yerin bağlı olduğu vergi dairesine bildirmeye mecburdurlar. Yıl sonlarında tahakkuk ettirilen mevduat faizlerinden kesilecek vergilerin bildirilmesi için bu süre bir ay uzatılır. 

Aynı belediye hudutları içinde muhtelif yerlerde yapılan ödeme ve tahakkuk ile bunlara ait vergilerin bir merkezden bildirilmesi caiz dir. 

…" 

hükmü yer almıştır. 

Bu hükümlere göre, yukarıda belirtilen 98. madde uyarınca şubenizde çalışanlara ait ücret ve kiranın ödeme ve tahakkuku şubenizden yapıldığından şubeye ait muhtasar beyannamenin şubenizin bağlı olduğu vergi dairesine ( … Vergi Dairesi) verilmesi olanaklıdır. 

Bilgi edinilmesini rica ederim.
 
Tekrar merhaba ;

Vergi levhası konusunda ise ;

Mükellefin ; Gelir Vergisi ya da Kurumlar Vergisi mükellefiyeti 'nin bulunduğu vergi dairesi tarafından yapılması gerektiğini düşünüyorum.
 
ben beyannameleri internetten gönderiyorum..bu durumda ne yapmalıyım..vergi dairesini şubenin bulunduğu yerin mi..yoksa merkezin bulunduğu vergi dairesinimi..
 
SONUÇ

muhatasar şubenın bulunduğu vergi dairesi olacak
verg, levhası veya bildirimler hem merkez hemde şubenin bulunduğu vergi dairesine yapılacak
 
Muhtasar beyannameyi şubenin bulunduğu vergi dairesine verme zorunluluğunuz yok. Tabii ki bunu şubenin olduğu vergi dairesine vereceğiniz bir dilekçe ile bildirmeniz gerekiyor. Aynı dilekçeyi merkezdeki yani muhtasar beyannameyi vereceğiniz vergi dairesine de vermeniz gerekir. A ilinde merkeziniz, B ilçesinde şubeniz varsa B vergi dairesine bu işyeri ile ilgili muhtasar beyannamenizi A vergi dairesine vereceğinizi bildireceksiniz. A vergi dairesine de aynı bildirimi yapacaksınız ve beyannameleri A vergi dairesine verebilirsiniz.

Vergi levhanızı da merkezdeki vergi dairesine onaylatabilirsiniz.
 
Üst