Tahakkuk

Üyelik
28 Eki 2011
Mesajlar
83
Konum
Kocaeli
günaydın.

firmamız 2013 senesinde 4 adet yapı fuarına katılacak.
yurt dışında gerçekleşecek bu fuarlar için fuarı organize eden uluslararası kuruluş fatura kesip yollamış.

ilk fuar 31/03 diğer fuarlarda 3'er ay ara ile devam ediyor.

kayıt tekniğim :

320 100.000 usd

102 100.000 usd

180- 31/03 25.000 usd
180- 30/06 25.000 usd
180- 30/09 25.000 usd
180- 31/12 25.000 usd

320 100.000 usd

Fuarlara katılım tarihi vuku bulduğunda giderleşecek.

birinci sorum: Bu kayıt tekniği haricinde önerebileceğiniz bir başka yol varmı ??

İkinci sorum: Bu harcama için Stopaj ve kdv ödemesi sorumlu sıfatıyla yapılmalımıdır ?

iyi çalışmalar.
 
Sn. makuli

Fatura bedelini 180 hesapta takip etmeniz uygundur. Bunun yanısıra tabi bulunduğunuz raporlama standartlarına göre 280 hesap da kullanılabilir. Organizasyonlar gerçekleştikçe 180 - / 760 + kaydı atılacak.

Alınan hizmet yurtdışında alındığı ve hizmetten yurtdışında faydalanıldığı için sorumlu sıfatıyla kdv hesaplanmasına gerek yoktur. Stopaj için esasında sözleşmede belirtilen hizmet tanımının içeriğine bakmak lazım. Ama sizin durumunuz için stopaj olacağını da zannetmiyorum.

Bunların yanısıra, eğer karşı firma Türkiye'de herhangi bir hizmet verip, bir kazanç elde ediyorsa, firmadan mukimlik belgesi (certificate of tax residency) talep etmeniz yerinde olacaktır. Bu koşulda sskdv mekanizması da devreye girer.

Mukimlik belgesi ile ilgili ÇVÖ Anlaşmaları Sirküleri #1'i incelemenizde fayda var. Son paragraf özellikle. Linkini koyayım. Bilginize, iyi çalışmalar.

::Uluslararası Mevzuat ::
 
İş yaptığınız firma, kendi vergi dairesinden tüm dünyada elde ettiği kazançlardan ötürü kendi ülkesinde vergilendirildiğine dair yazıyı alacak.Tercümesini yaptırıp konsolosluğa onaylatacak.Size gönderecek.
 
Arkadaşlar yalnız şöyle bir durum var, fuar katılımından dolayı stopaj ve kdv ödemesini GVK, KDV kanunlarının buyrukları doğrultusunda ödemiyorum, ÇVÖA ile ilgili bir durum söz konusu değil burada mukimlik almam söz konusumudur ? yanlış mı düşünüyorum ?
 
Aslında evet sizin bir şey yapmanıza gerek yok, hatta karşı tarafın da bir şey yapmasına gerek yok.

Aynen, karşı taraf bu hizmeti TR'de verseydi gerek olacaktı. Ek bir bilgi vermek istedim.

Mukimlik belgesini alma durumu söz konusu olduğu zaman bu belgeyi karşı firmanın vergi/mali işler veya denetim departmanlarından isteyebilirsiniz. Türkiye'de bunun karşılığı vergi dairesinden alınan Mükellefiyet Yazısı'dır. Temin edilen belge ya karşı firma tarafından mukimi olduğu ülkedeki Türk konsolosluğunda Türkçe'ye çevirilir, ya da belgeyi apostilli olarak alarak size yollar. Siz de yeminli tercüman ya da noter tarafından belgeyi Türkçe'ye çevirtirsiniz. Apostilli olmasının sebebi ise, genellikle yeminli tercüman veya noterler apostilli olmayan dokumanları çevirmiyorlar.

İyi çalışmalar.
 
Üst