size aynen katılıyorum ancak maliye hala kümesteki kazları yolma çabasında (yani bizleri) o kadar çok kayıt dışı çalışan varki bunlar nedense hiç görünmüyorlar iki gün önce bir yazı yazmıştım kaçak istihdam diye şimdi bir kısım emekliyide kaçak istihdama yöneltecekler gibi görünüyor yeni SGY. çıktığında ve %33,5 SGDP kesilmeye başlandığında bir çok emekli iş yerlerini kapatıp kaçak çalışmanın yollarını arayacak yada ne bileyim başka formüller uyduracaklarTamer Başkan' Alıntı:Merhaba,
Sanırım Sayın Güroy'un konuyu nereye getirmek istediği anlaşılamadı. Ben eminimki bir taksi işletmesinin yıllık ne kadar vergi ödediğini kendiside biliyor. Dikkatleri vergi adaletsizliğine çekmek istiyor. Kendisine kayıtdışı konusunda kesinlikle katılıyorum, keşke sadece taksicilerle sınırlı olsaydı. Birçok doktor, diş hekimi, bahsettiği gibi özellikle büyük şehirlerdeki minibüs işletenler ve hatta akaryakıt istasyonları başta olmak üzere bir çok mükellef grubu ne yazıkki çok az vergi ödüyor. Yukarıda saydığım meslekleri icra edenlerin birçoğunun ödediği vergi, bindikleri lüks otomobiller ve oturdukları lüks evlere rağmen asgari ücretlinin ödediği vergiden bile düşük. Ama ne yazıkki maliyenin elindeki olanaklarla bunu önleme şansı ve yasal yetkisi yok. Artık numarasını bile hatırlayamadığımız 4369 sayılı yasa ile getirilen düzenleme korunmuş olsaydı ve denetim daha sıkılaştırılabilseydi sanırım sorun bu kadar dikkatleri çekecek kadar büyümezdi.
Bizlerin bu konuda mesleki açıdan yapabileceği, mükellefleri mümkün olduğu kadar kayıtdışından uzaklaştırmaya çalışmak olmalıdır. Kişisel olarak ise her alışverişimizde belgemizi istemek (ben özellikle neredeyse tüm harcamalarımı kredi kartı ile yaparak satıcıyı fatura kesmeye zorluyorum) ve satıcının surat asmasına razı olmak.
nguroy' Alıntı:Ben araştırdım taksi plakası sahipleri ayda 10-15 ytl vergi veriyorlar diyelim ki yılda 100 ytl.
İstanbulda 18000 taksi varmış. Bir taksi gündüz ve gece 2 ayrı şöföre kiralanıyor. Kiralar 55. ytl günlük 110. aylık 3300 yıllık kazanç 39,600 ytl
18000 takside 712,800,000 YTL ödenmesi gereken vergi yaklaşık 142,560,000 YTL
Ayrıca 5000 minibüs hattı varmış bunlar da işin cabası . Şöförün ücreti
, sigara parası, aracın yakıtı hariç. Şöför de günlük net 30-40 ytl vergisiz kazanç sağlıyor.
İstanbulda bir taksi plakası 500-600 bin ytl. satılırken vergisi falan da yok.Götürü .
Bunun yanında İMF talimat verince 380 ytl olan asgari ücreti düşürmeye çalışanlar var. emekli maaşı vergilensin diyenler var.
Vay benim zavallı ülkem vay. :roll:
sayın bayk anladığım kadarı ile hayat standardından bahsediyorsunuz ki bu geçmişte denedi ve birçok esnaf dükkanını kapattı yada kapatmak zorunda kaldı peki ne yaptılar kaçak işlere yöneldiler eğerki bir işin alenen yapılması isteniyorsa bazı yasakların kalkması ve bazı engellerin kalkması gereklidir ama taksiler dolşmuşlar darphane gibi para basıyorlar bunu tüm halkta görüyor biliyor kanun yapıcılar meslek dallarına göre ayrı ayrı işleri tesbit edip ona göre vergilendirme yapmalı basit usulde olduğu gibi vergi basitleştirilmeli çok küçük esnaflar muhasebe ile bürokrasiyle uğraştırılmamalı.Bayk' Alıntı:nguroy' Alıntı:Ben araştırdım taksi plakası sahipleri ayda 10-15 ytl vergi veriyorlar diyelim ki yılda 100 ytl.
İstanbulda 18000 taksi varmış. Bir taksi gündüz ve gece 2 ayrı şöföre kiralanıyor. Kiralar 55. ytl günlük 110. aylık 3300 yıllık kazanç 39,600 ytl
18000 takside 712,800,000 YTL ödenmesi gereken vergi yaklaşık 142,560,000 YTL
Ayrıca 5000 minibüs hattı varmış bunlar da işin cabası . Şöförün ücreti
, sigara parası, aracın yakıtı hariç. Şöför de günlük net 30-40 ytl vergisiz kazanç sağlıyor.
İstanbulda bir taksi plakası 500-600 bin ytl. satılırken vergisi falan da yok.Götürü .
Bunun yanında İMF talimat verince 380 ytl olan asgari ücreti düşürmeye çalışanlar var. emekli maaşı vergilensin diyenler var.
Vay benim zavallı ülkem vay. :roll:
Belirteceğim konu bu formun biraz dışında olabilir ama aslında gerek Tamer Bey'in gerekse sizin yazdıklarınızın yanıtı bu yazının içeriğinde ayrı bir yerden sırıtyor....
Siz minibüs+taksi den kayıt dışı gelir elde eden (dürüst çalışan varsa elbette söz meclisten dışarı) bir tek istanbul da 23000 oy olduğundan (yakınlarını saymıyorum bile) bahsetmişsiniz yoksa "yürütme" vergi almak isteyecekte en azından hayat standardı tipi bir uygulama getirmeyecek.... pek olanaklı görünmüyor!
Ne kadar vergi verdiklerini bir hesabını yapalım günde 100 liralık benzin alsalar ayda 3000 lira. 5 liralık benzininde 4 lirası vergi hemen hemen buda taksiciyi kamyoncuyu vergi rekortmeni yapar, adamlar fabrikalardan çok vergi veriyor haberleri yok, gizli vergi rekortmeni onlar , uyandırmayın uyanırlarsa ayağa kalkarlar buda askeri ücrete yansır.arkadaşlar başkasının cebinde olanın gözü çıksın , bırakalım başkasının cebindekini hesaplamayı kurumlarımız birbirine sahip çıksın taksiler minibüsler büyük şirketleri devredilmesin kanun korunsun , bu ülkenin küçük esnafı kazansın ( babam kamyoncuydu kamyonculuk bitti işi şimdi büyük şirketler yapıyor , iyimi oldu hayır, pazarlık şansımız ve rakabet bitti)birde şu açıdan bakalım ben devlet olsam bana en çok vergiyi vereni başımın üstünde tutarım , nasıl daha çok vergi alabilirim onun hesabını yaparım, kamyoncuların herbiri tektek vergi mükellefiydi şimdi ise tek bir şirket 20 kamyonla bir vergi mükellefi, anlaşılan hem devlet hem vatandaş zararda. Bu nedendendirki taksicileri ve minübüsçüleri korumamız gerekiyor, tek bir şirketin olmasınlar, zannedersem kanun var bir vatandaş bir tane plaka alabiliyor ikinciyi alma şansı yok, eğer bu kanun bozulursa bir kişinin eline geçer ve şirket olur buda bir vergi mükellefi demek