Ynt: tatile giden eleman
"nguroy "
Kusura bakmayın, katılamayacağım size..
Belgeler objektif olmalı..
Bu şekliyle dışarıdan bir göz baktığında belgenin "şirkete ait olmadığını" söyleyecektir..
Siz de hayır bu bizim personelimiz şirketimizle ilgili işini yaptığından dolayı oluşan giderdir diye subjektif olarak hikaye kısmını anlatacaksınız..
Kaldı ki bizim mali sistemimiz belge üzerine kurulu , avrupa word excell' de mail yazar gibi fatura keserken biz faturanın üzerinde bir eksik olunca USULSÜZLİK cezasına muhatap oluyoruz..
Belgeler objektif ancak aidiyeti belli olursa kendini savunur, sizin yada benim savunmamla aidiyetini ispatlayamaz.
Aynı kişinin özel harcamaları da dediğiniz yöntemle GİDER yazılabilir, maliye bunun önünü alamayacağı için, belgelerin düzenlenme şartlarını, gider yazılma koşullarını belirlemiş..
Hatta belge esas olduğunda İHRACATTA kanunen kabul edilebilen belgesiz harcamalar için GÖTÜRÜ GİDER uygulaması var.. (belgesiz giderler KKEG olmasına rağmen)
Muhasebenin 12 temel ilkesini gözönüne almadan hiçbir yorum yapmam,yapmadım.. Buradaki yorumum da tamamen bu temel ilkeler ışığındadır..
Buradaki olguyu da 2-5-7-12 'nci ilkeler ışığında yorumladım..
Aşağıda bu ilkeler mevcut..
Saygılarımla..
l - Sosyal sorumluluk kavramı:
Muhasebe bilgilerinin düzenlenip sunulmasında tüm toplumun çıkarlarının gözetilmesi ve dolayısıyla gerçeğe uygun, tarafsız ve dürüst davranılması gereğini ifade eder.
2- Kişilik kavramı :
İşletmenin, işletme sahibinden ve diğer kişilerden ayrı olduğunu, işletmenin muhasebe işlemlerinin sadece bu kişilik adına yürütülmesi gerektiğini öngörür. Bilanço eşitliğide bu kavrama dayanır.
3- İşletmenin sürekliliği kavramı :
İşletmelerin faaliyetlerini bir süreye bağlı olmaksızın sürdüreceğini ifade eder. Bu kavram maliyet esasının temelini oluşturur.
4- Dönemsellik kavramı;
İşletmenin ömrünün belli dönemler bölünmesi ve her dönemin faaliyet sonuçlarının diğer dönemlerden bağımsız olarak saptanmasıdır. Gelir ve giderlerin tahakkuk esasına göre muhasebeleştirilmesi, aynı döneme ait gelir ve giderlerin karşılaştırılması gereğini ifade eder.
5- Parayla ölçülme kavramı :
Parayla ölçülebilen iktisadi olayların ve işlemlerin muhasebeye ortak bir ölçü olarak para birimiyle yansıtılmasını ifade eder. Enflasyonun ençok etkilediği kavramdır.
6- Maliyet esası kavramı :
İşletme tarafından edinilen varlık ve hizmetlerin muhasebeleştirilmesinde, bunların elde edilme maliyetlerinin esas alınması gereğini ifade eder.
7- Tarafsızlık ve belgelendirme kavramı :
Muhasebe kayıtlarının gerçek durumu yansıtan ve usulüne uygun olarak düzenlenmiş objektif belgelere dayandırılması ve muhasebe kayıtlarına esas alınacak yöntemlerin seçilmesinde tarafsız ve ön yargısız davranılması gereğini ifade eder.
8- Tutarlılık kavramı :
İşletmenin muhasebe politikasının birbirini izleyen dönemlerde de aynı şekilde uygulanması gereğini ifade eder.
9- Tam açıklama kavramı :
Mali tabloların yeterli, açık ve anlaşılır olması gereğini ifade eder.
1O- İhtiyattık kavramı :
Gelecekte ortaya çıkabilecek gider ve zararlar gibi işletmenin karşılaşabileceği risklerin gözönüne alınması gereğini ifade eder.
11-Önemlilik kavramı:
Bir hesap kalemi ve tabi mali bir olayın nisbi ağırlık ve değerinin, mali tablolara dayanılarak yapılacak değerlemeleri veya alınacak kararlan etkileyebilecek düzeyde olmasını ifade eder.
12-Özün düşünceliği kavramı :
İşlemlerin muhasebeye yansıtılmasında ve onlara ilişkin değerlendirmelerin yapılmasında biçimlerinden çok özlerinin esas alınması gereğini ifade eder.