Telefon,Su ve Elektrik Faturaları Hk.

Üyelik
8 Şub 2006
Mesajlar
2
Arkadaşlar. Çalıştığım şirketin Türkiye genelinde 450 şubesi var. Söz konusu şubelere ait Telefon, Su ve Elektrik FAturalarının Merkez muhasebeye ulaştırılmasındaki sıkıntıyı 3 yıldır çözemedim. Faturası geliyor. Ödeme makbuzu yok. Ödeme makbuzu geliyor faturası yok.

1-Ödeme makbuzu olmadan ilgili faturalar (elektrik,su,telefon...vs) muhasebeleştirilirmi?
2-Faturası olmadan olmadan ilgili faturalar (elektrik,su,telefon...vs) muhasebeleştirilirmi?
 
Üyelik
9 Ara 2005
Mesajlar
151
Konum
afyon
merhabalar,
sayın satajerx, benim kanaatime göre, faturası olupta ödeme makbuzu olmayanları, tahakkuk usulüne göre işleyebilirsin. ödeme makbuzu eline geçincede, tahakkuk usulünü tahsile çevirirsin. ödeme makbuzu olup da faturası olmayanı da,herhangi bir ihtilafla karşılaşmamak için, faturasını daha sonra eklemek üzere, tahsil usulüne göre (normal şekilde) işleyebilirsin.

selam ve saygılarımla,
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
fatura

Günaydın,

Şimdi 2 konuyu birbirinden ayırmak gerekiyor. Eğer fatura gelmiş, ödeme makbuzu yoksa faturaya dayanarak masraf yazabilir kdv ayırabilirsiniz.Fakat elinizde fatura yoksa kesinlikle makbuzla masraf kaydı yapamazsınız. Olmayan döneme ait fatura suretlerinin temin edilerek masraf kaydı yapılması gerekir. Eğer elinizde makbuzlar var ama faturaları yoksa bunları bir borçlu geçici hesapta izleyebilirsiniz ama kesinlikle giderleştiremezsiniz. Daha sonra fatura suretleri temin edilince gider kaydını geçici ödeme hesabı ile karşılaştırarak kapatabilirsiniz.
Saygılarımla
 
Üyelik
7 Haz 2005
Mesajlar
2,171
Konum
İstanbul
Merhaba,
Bu konuda Sayın Güroy'a katılıyorum. Her ne kadar bir çok meslekdaş aksini uyguluyor olsa bile, yapılan ödemelerin cari hesaba borç yazılması, faturanın veya suretinin temin edilerek bu belge ile giderleştirilmesi gerekir.

Belgesiz olarak giderleştirlebilecek durumlar V.U.K. 228. maddesi ile hüküm altına alınmış olup, telefon faturaları bu kapsama girmemektedir.
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Sayın Kum,

Gider yazılabilecek belgeler VUK da belirlenmiştir. Bunların dışında sadece özel durumlarda Sn. Tamer Başkan'ın belirttiği gibi istisnai olarak bazı kalemler gider yazılabilir. Fatura olmadan nasıl gider yazıcaz nasıl KDV indirimi yapıcaz?
 
Üyelik
31 Ara 2005
Mesajlar
172
Sn. stajerx,

Bende sn.başkan ve sn.guroy ile aynı kanıdayım. Malesef faturası olmadan gider tahakkuku yapamazsınız.

Bende şubeler muhasebesine bakıyorum ve ara sıra benzer sorunlar yaşıyorum. İlgili kurumlardan Telefon faturalarının mail adresime gönderilmesini talep ettim.Faturalarım önce mail adresime geliyor. Daha sonra postadan geliyor yada gelmiyor. Ve bu tarzdaki ödemelerim hepsi banka talimatıyla otomatik olarak ödeniyor. Sizinde aynı şekilde çalışmanızı tavsiye ederim. Hesap ekstrenizde ödemeler gözükeceği için, sizi "ödeme makbuzu yok" sıkıntısından kurtarır diye umuyorum. Diğer elektrik ve su gibi gelmeyen faturalarınızı da şubelerin takibine bırakın. Faturası olmadan yapılan ödemeleri şubenizden tahsil edin. Bu sayede şubeleriniz daha dikkatli olacaklardır. Muhasebe demek disiplin demek.

saygılar...
 
Üyelik
10 Kas 2005
Mesajlar
22
yaklaşık 3 ay kadar önce hesap uzmanı incelemsi neticesinde elimizde bulunmayan 1 telefon faturası yüzünden (ki ödemesi vardı) çok ciddi sıkıntı yaşadık şöyleki
fturası olmayan bir mal veya hizmet ödemesi gider kabul edilemez
üstadın dediği gibi geçici hesapta izleyebilir ve faturası geldiğinde gider kanusu yapılabilir
yanlız bu durumda dönemsellik ilkesine aykırı olduğu ve giderleştirilemiyeceği hesap uzmanı tarafından sözlü olarak söylendi
yani bence faturası olamayan telefon vb ödemeler gider yazılamaz
 

nguroy

Moderator
Forum Yönetimi
Üyelik
2 Haz 2005
Mesajlar
12,415
Konum
istanbul
Dönemsellik ayrı bir sorun. 3 aylık süre içinde gelirse sorun yok geldiği tarihte inidirm konusu yapılır. 3 ayı geçerse evet dönemsellik ilkesini ihlal eder . Fakat şimdi durup düşünelim benim elimde bir sürü fatura var gelmiş duruyor . Ne yapıcam dönemde geçmiş dönemsellik ilkesi ihlal olucak diye giderleştirmeyecekmiyim.? Yoksa gerçek duruma en yakın kaydı mı yapıcam?
 
Üyelik
31 May 2005
Mesajlar
122
Konum
SAMSUN
nguroy' Alıntı:
Dönemsellik ayrı bir sorun. 3 aylık süre içinde gelirse sorun yok geldiği tarihte inidirm konusu yapılır. 3 ayı geçerse evet dönemsellik ilkesini ihlal eder . Fakat şimdi durup düşünelim benim elimde bir sürü fatura var gelmiş duruyor . Ne yapıcam dönemde geçmiş dönemsellik ilkesi ihlal olucak diye giderleştirmeyecekmiyim.? Yoksa gerçek duruma en yakın kaydı mı yapıcam?
Merhaba,
Dönemsellik ilkesinden murat 3 er aylık dönemler değildir. 3 aylık dönemden neyi kast ettiğinizi anlayamadım. Tahminime göre geçici vergi dönemini kastediyor olmalısınız. Dönemsellik takvim yılı baz alınarak yapılır. Sizin takvim yılı içinde elinize geçen o yılın faturalarını giderleştirmeniz en tabii hakkınız. Dönemselliği bu şekilde bölmüş olsaydık, yıllık bazda Vergi beyannamesi vermemizin hiç bir anlamı olmayacaktı.
 
Üst