Değerli üstadlarım merhaba
Bu ay bir personeli işe aldık. Evinin nakliye bedelini şirket olarak biz ödeyeceğiz. Ancak personel evi taşıtmış, ödemesini ise kendi yaparak faturayı şirkete kestirmiş.
Fatura tevkifatlı ve tutarı da yüksek. 40K
Kendisi ödeme yapmasaydı izleyeceğimiz yol şu şekilde olacaktı;
Faturayı gider yazıp KDV 2 de beyan ederek firmaya ödemesini şirket olarak biz yapacaktık ve ayrıca personele sosyal yardım adı altında ödeme yapacaktık.
Şimdi personel firmaya ödeme yaptığı için işler karıştı. Personelin bordrosunda göstermek için nasıl bir yol izlemek gerekir?
Faturayı işleme alırsam firmaya ödeme yapmam gerekir. Karışık bir durum oldu.
Faturayı yine işleme alıp ödemesini personele yapsam denetimde bana sıkıntı olur. Nasıl yapsam bilemedim.
Faturayı işleme almadan personele sosyal yardım girip bu konuyu kapatsam, fatura tevkifatlı ve yüksek bir fatura olduğundan dolayı ileride bir sorun ile karşılaşır mıyız?
veya sizlerin önerisi nedir? Teşekkür ederim.
Bu ay bir personeli işe aldık. Evinin nakliye bedelini şirket olarak biz ödeyeceğiz. Ancak personel evi taşıtmış, ödemesini ise kendi yaparak faturayı şirkete kestirmiş.
Fatura tevkifatlı ve tutarı da yüksek. 40K
Kendisi ödeme yapmasaydı izleyeceğimiz yol şu şekilde olacaktı;
Faturayı gider yazıp KDV 2 de beyan ederek firmaya ödemesini şirket olarak biz yapacaktık ve ayrıca personele sosyal yardım adı altında ödeme yapacaktık.
Şimdi personel firmaya ödeme yaptığı için işler karıştı. Personelin bordrosunda göstermek için nasıl bir yol izlemek gerekir?
Faturayı işleme alırsam firmaya ödeme yapmam gerekir. Karışık bir durum oldu.
Faturayı yine işleme alıp ödemesini personele yapsam denetimde bana sıkıntı olur. Nasıl yapsam bilemedim.
Faturayı işleme almadan personele sosyal yardım girip bu konuyu kapatsam, fatura tevkifatlı ve yüksek bir fatura olduğundan dolayı ileride bir sorun ile karşılaşır mıyız?
veya sizlerin önerisi nedir? Teşekkür ederim.