Türk Eximbank'tan Turquality Programına Destek

ebru şener

Tanınmış Üye
Üyelik
6 Eyl 2005
Mesajlar
1,802
Konum
İstanbul
ANKARA (AA) - Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türk Eximbank'ın, Turquality programında yer alan firmalara yurt dışında marka, mağaza, tesis satın alınması ile yurt dışına açılma ve yerleşme konularında kredi desteği vereceğini bildirdi.
Bakan Çağlayan, yazılı açıklamasında, Ekonomi Bakanlığı olarak Turquality Programı kapsamında 82 firmaya ait 94 markaya destek verdiklerini, bu çerçevede firmaların kira, tanıtım, sertifikasyon, tasarımcı, danışmanlık gibi giderlerine hibe şeklinde destek sağladıklarını kaydetti.
Türk Eximbank'ın, Turquality programında yer alan firmalara destek sağlamak amacıyla ''Marka Kredisi Programı'' oluşturduğunu ifade eden Çağlayan, şu bilgileri verdi:
''Söz konusu kredi destek programı çerçevesinde Türkiye'de yerleşik ve Turquality programı kapsamında desteklenen bir Türk markasına sahip firmalara; yurt dışında yerleşik marka satın alınması, yurt dışında var olan marka ile ilgili mağaza, tesis satın alınması, Türk markası imajının geliştirilmesine ve Türk markalarının tutundurulmasına yönelik yurt dışına açılma ve yerleşme faaliyetlerine ilişkin yeni bir kredi programı uygulamaya konuluyor. Kredide 2 yıl anapara geri ödemesiz dönem dahil toplam 10 yıla kadar vade uygulanabilecek. Avro kredilerde Euribor+4,5; ABD doları kredilerde Libor+5,00; 3 yıl anapara geri ödemesiz dönem dahil toplam 10 yıl vadeli seçenekte ise Avro kredilerde Euribor+4,75; ABD doları kredilerde Libor+5,25 faiz oranları uygulanacak.''

-Markalaşma faaliyetlerine ivme kazandıracak-

Eximbank'ın başlattığı bu uygulamanın Turquality programı çerçevesinde yürütülen markalaşma faaliyetlerine ivme kazandıracağını belirten Çağlayan, 2023 hedeflerine ulaşmak için bugünkünün 4 katı kadar mal satılması gerektiğini kaydetti.
Çağlayan, yapılması gerekenin, üretim ve ihracat süreçlerinde katma değerin artırılması olduğunu ifade ederek, ''Marka bu amaç doğrultusundaki araçlardan biri. Çok başarılı ve aktif şirketlerimiz var. Ama bakıyorsunuz, marka değerleri çok düşük. Bizim gibi dinamik ve marka bilinci yüksek bir pazarda, markaların da güçlü olması gerekir. Firmalarımız, bir taraftan marka yaratmak için çalışırken, bir taraftan da dışarıdaki markaları alarak rekabet güçlerini artırmalılar. Uygulamanın hayırlı olmasını diliyor, Turquality programı kapsamında yer alan firmalarımızın bu uygulamadan yararlanmaya çağırıyorum'' dedi.
 
Üst