Merhaba.
Her ay ücret hesap pusulasından birer çıktı alıp çalışanlara dağıtıyorum. imza almıyorum. bir yıl öncesine kadar ücret hesap pusulalarından 2 nüsha çıktı alıyordum ve imza alıp bordro dosyama takıyordum.
müşavirimiz artık hiçbir firmanın hesap pusulalarını tutmadığını, yasada olmadığını söyledi. iş kanunu idari para cezalarında "ücret hesap pusulası düzenlememek" diye bir ibare ve 504 TL ceza var.
yanlış bir uygulama mı yapıyorum? yine imza alıp bir nüshasını saklamalı mıyım? bir de bu 504 TL ceza her işçi için mi yoksa aylık mı?
eğer hesap pusulalarına çalışanlardan imza alıp bir nüshasını tutmama gerek yoksa müfettişler geldiğinde hesap pusulası düzenlediğimi nasıl ispat edicem?
Her ay ücret hesap pusulasından birer çıktı alıp çalışanlara dağıtıyorum. imza almıyorum. bir yıl öncesine kadar ücret hesap pusulalarından 2 nüsha çıktı alıyordum ve imza alıp bordro dosyama takıyordum.
müşavirimiz artık hiçbir firmanın hesap pusulalarını tutmadığını, yasada olmadığını söyledi. iş kanunu idari para cezalarında "ücret hesap pusulası düzenlememek" diye bir ibare ve 504 TL ceza var.
yanlış bir uygulama mı yapıyorum? yine imza alıp bir nüshasını saklamalı mıyım? bir de bu 504 TL ceza her işçi için mi yoksa aylık mı?
eğer hesap pusulalarına çalışanlardan imza alıp bir nüshasını tutmama gerek yoksa müfettişler geldiğinde hesap pusulası düzenlediğimi nasıl ispat edicem?